"Aku ingat kau dah mati kena makan dengan myth creatures."Rayza memandang NIa sinis.Nia mengangkat kedua belah bahunya dengan muka selambanya.
"Pergi selamatkan perempuan tu zaid."bisik Nia kepada Zaid.Zaid mengangguk faham lalu berlari laju ke arah Rasha.
"Awak ok?"Zaid memeluk Rasha dari belakang.Rasha terkejut dengan tindakan yang di lakukan oleh Zaid.Uuuiii,mentang-mentang zaid lagi tua.Rasha mengangguk lemah.
"Baguslah..mari ikut saya"Zaid menawarkan tangannya untuk di pegang. Rasha menyambut tawaran itu dan mereka berlari ke belakang Nia."Dah..aku dah dapat budak ni."Zaid meletakkan tangannya di atas kepala Rasha.Rasha mencembik..Zaid lebih tinggi daripada rasha..ketinggian Rasha lebih kurang paras bahu Zaid.
"Ok bagus..kau jaga budak ni kejap.Bagi aku settle abang dia pula."Nia menggunakan kuasa barrier nya untuk melindungi Zaid dan Rasha. Nia membuka langkah ke arah Rayza tetapi sempat di halang oleh Alex."Aku nak ikut."Alex memegang sebelah tangan Nia. Nia memandang Alex dengan penuh tanda tanya.
"Kau duduk sini je..kau belum fully recover lagi."Nia menepuk tangan Alex..
"Tapi...."Alex memandang bawah..rasa bersalah nak bercakap. ada betul juga apa yang Nia cakapkan...luka semasa berlawan dengan Hazen masih belum pulih sepenuhnya.
"Tapi apa?"Nia menegas...Alex tersenyap seketika..
"Tapi aku nak selamatkan dia juga! ...aku suka kan dia!"Tengking Alex. Nia tergamam...matanya membulat dek mendengar perkataan yang tidak pernah di jangkakan akan keluar dari mulut lelaki itu.
"Kau suka dekat adik aku?"Soal Nia dengan nada tegas.Alex mengangguk lemah. Nia menghembuskan nafas lemah...
TUUUKK
(satu pukulan di hadiahkan di atas kepala Alex)"Aduii"Alex menggosok-gosok kepalanya kerana sakit di pukul.
"Kau tunggu apa lagi? jomlah...kekasih kau dalam bahaya...tak akan kau nak biarkan dia macamtu??"alex terkejut mendengar ayat itu. Dia memandang muka Nia..jelas terpampar muka serius nia...Alex apa lagi..dah ada green light, tak akan nak lepaskan peluang.
"SSTTTSS"Bunyi ular.beberapa ekor ular keluar daripada belakang badan Nia. Ular itu di belai lembut oleh Nia."Want to play with my baby?"Nia tersenyum.
(Cara ular itu keluar lebih kurang gambar di bawah, abaikan perempuan tu..anggaplah perempuan itu NIa)
kesemua ular itu meluru laju ke arah Rayza.rayza sempat mengelak ke datangan ular itu dengan melompat ke belakang.Camelia yang asalnya ada di atas langit di sebabkan kuasa forze Rayza telah di lepaskan.Alex cepat-cepat menyelamatkan Camelia.Tangannya di hulurkan untuk menolong.Camelia memandang Alex..Alex tersenyum manis..malangnya, Camelia tidak membalas segala tawaran Alex.
Camelia menepis tangan Alex. Dia memandang Alex dari atas ke bawah dan menjeling. Riaksinya seakan marah dengan Alex. Alex tersentak..dia terkejut melihat riaksi kekasihnya itu.Camelia bangun dengan sendirinya...
YOU ARE READING
Angel with the Demon [BOOK 1]
Fantasy[BOOK 1] Hari demi hari,Camelia di buli,dicaci,di ejek kerana penampilannya yang pelik di mata semua orang.Rambutnya yang bewarna putih serta matanya yang bewarna kuning.Semua orang tidak suka akan dirinya dan mereka menyampah melihat mukanya. Camel...