Chapter 5|Perasaan yang terpendam

534 40 10
                                    

(keesokan hariannya)

"Oi perempuan..bangun dah pagi..tidur je keje kau."Suara perempuan ini mengejutkan Camelia.

"erk...*menggeliat*....huh...Nia?.."soal Camelia kerana terkejut Nia yang bangunkan nya dari tidur.

"Aku lah..sapa lagi..Dah-dah bangun..aku tak ada masa nak kejut kau banyak kali..lain kali bangun sendiri...Menyusahkan orang je.."Nia berjalan lalu duduk di sofa sambil minum secawan kopi.

"Sorry..saya janji saya tak akan buat lagi"Camelia yang terbangun tadi..bergegas ke bilik air untuk bersiap.

**********************************

(lepas mandi)

*Camelia POV*

"Nia..sorry,saya nak tanya..mana Amy?..selalunya dia ada"Aku nak tahu jugak mana Amy pergi..Pagi-pagi lagi dah hilang..lagi satu..kenapa dia tinggalkan aku dengan Nia ni..aku takut lah nak borak dengan dia..Cara Nia kejut pun macam nak ajak gaduh..apa lagi nak tegur.Haihh..

"Dia pergi Mission dengan Qaive dan Khaito...King suruh selesaikan masalah dekat town Delta"Jawap Nia

Town Delta?..tak silap Nia lahir kat situ...Nak tanya ke tak..

"Ermm..Nia..Awak datang dari Town Delta kan?"Aku rasa takut sangat nak tanya..tapi aku nak tahu kebenaran.

*Nia memandang Camelia*

ke..kenapa dia pandang aku macam tu..Dia pandang aku macam nak makan orang.

"Kalau ye pun kenapa...ada masalah ke?

"Tak..tak..tak ada masalah pun..cuma saya nak tahu Mak dan ayah awak masih hidup ke?"soalan kali ini agak berat..tapi aku cuba jugak untuk tanya.

ZZUUPP

(sesuatu benda yang laju datang ke arah aku)

*Nia cekik aku sehingga kaki aku tak berpijak tanah*

"Ni..nia..tolong lepasskan aku..hukk.hukk"

aku cuba menggenggam tangan nya dan memukul tangannya yang pegang leher aku..Tapi malangnya..dia cekik aku dengan lebih kuat..sehinggakan aku tak dapat untuk menyedut udara..kepala aku mula pening kerana tak dapat udara.aku perasan mata dia bercahaya warna merah lebih terang dari sebelum ini.

*Nia melepaskan aku*

"HUKHUK..HUK..HUKK"aku terbatuk-batuk..dan mencari udara..

"Aku tak suka kalau sesiapa cakap pasal Ibu bapa aku...Aku tak nak dengar lagi nama diorang..lain kali kau jangan sebarang tanya..Sekarang kau dah tahu kan..bertapa bahayanya aku dekat orang..jadi jangan kau berani dekat dengan aku..KAU PAHAM TAK!!!??.Kalau kau tanya lagi..Gelap masa hadapan kau"Nia meninggikan suaranya ke arah aku lalu keluar dari bilik.

"Maafkan aku..Aku tak sengaja...Aku cuma nak kawan dengan kau.."

aku berjalan ke dapur untuk mencari air..*minum air* huh...kenapa kau sangat membencikan aku Nia?..sedangkan kita tak pernah berjumpa sebelum ni..Eh..dah lambat nak pegi kelas ni..kena cepat..

*******************************

(di kelas 3A)

*Amy,Qaive dan Khaito masuk ke kelas*

"Camelia..sorry sebab aku tak dapat kejutkan kau pagi tadi..King tiba-tiba panggil kitaorang"Sapa Amy setelah duduk di tempatnya..

"Kenapa ni?..kau nampak macam takut je..ada masalah ke?"Amy menanya lagi..

"huh..kenapa ni Camelia?..kenapa ada kesan kat leher kau ni?.."*Amy memegang kesan cekik yang ada di leher aku*".

Angel with the Demon [BOOK 1]Where stories live. Discover now