Chapter 10|Kawan Lama

402 27 23
                                    

Camelia dan Amy telah keluar dari Hospital kerana mereka sudah pulih dari kecedaraan.Khaito dan Qaive yang setia menunggu Amy dan Camelia keluar.

"Korang sorry lambat..Baru dapat keluar."Amy yang baru keluar dari hospital.

"Tak apa..Take your time."Qaive tersenyum gembira kerana kawanya sudah sihat.

"Korang dah tau..esok kita kena ambil ujian kelayakan Vanger?"

Camelia menyoal kepada Khaito dan Qaive.

Mereka mengangguk

"Sebab semalam Cikgu Zul jumpa dengan kitaorang and bagi tahu pasal benda tu jugak."

"Ouh...Sooo..esok mak ayah kau datang tengok lah kan Amy?"

Camelia tersenyum gembira kerana tak sangka kawan baiknya adalah keturunan raja.Cantik pulak tu,bertuah betul aku.

"Haah.Esok kita buat dekat town Khaito ye?..Iaitu town Beta"

"Buat kat town aku ke?..Habislah!!"Khaito terkejut.

"Yep..kenapa ni?ada maslah ke?"Amy bertanya lagi.

"Korang tahu kan,aku ni tak ada kuasa serangan yang boleh melawan balik serangan dari orang lain,dan aku dikenali sebagai 'support'.Actualy aku di pinggirkan dari town aku sebab aku tak berapa berguna.Ramai jugak lah yang benci aku,termasuk mak dan ayah aku.Aku masuk sekolah pun sebab kehendak aku sendiri.Jadi aku takut nak tunjuk muka aku kat town tu."

Khaito mengeluh berat.Mukanya kelihatan sedih,dia menundukkan mukanya.Qaive memegang bahunya lalu berkata.

"Jangan risau.Aku yakin,Kau tak akan dimalukan..sebab apa..sebab kau kuat,kau boleh lakukan yang terbaik.Biarkan apa yang orang nak cakap.Kau percaya dengan kebolehan diri kau"Qaive tersenyum

"Thanks do..terharu aku"

Khaito menangis lalu dipeluk oleh Qaive.Amy dan Camelia hanya tergelak kecil kerana melihat gelagat dua orang rakanya yang sedang membuat sinetron petang.

"Dah-dah lah tu nangis.Jom kita pergi ke town Beta untuk tengok arena tu and buat persediaan.Lagi pun kita kena tidur dekat sana."Amy menghentikan sandiwara dua lelaki itu."

"Ha khaito..bukak lah portal.Kita orang malas nak jalan ni"

Qaive tersenyum kambing.Yang lain hanya mengangguk setuju atas kata-kata Qaive.

"Aku jugak.Nasib aku sayang korang."Khaito mengeluh lagi lalu mengeluarkan kuasa portalnya.

ZZZUUUUPPPPP

Bunyi portal di buka

Mereka semua masuk ke dalam portal

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Town Beta

"Welcome to Town Beta."Khaito mengalu-alukan kedatangan kawan-kawanya.

"wow..besar-besar jugak bangunan kat sini.Cantik pulak tu."

Camelia meneliti setiap sudut di town itu.Tiba-tiba matanya tertumpu dekat stadium yang besar

"Khaito..ini ke stadium tempat untuk kita berlawan esok?"

Camelia ternganga.Khaito hanya tersenyum lalu mengajak kawannya masuk ke dalam stadium.

Di dalam stadium

"Besar right?...Stadium ini ialah..Stadium terbesar di dunia ni."Khaito menjawap lalu tergelak kecil kerana melihat muka kawannya itu.

"Ye doh..Besar dia macam boleh buat peperangan dalam tu..Tapi Khaito,kenapa bilik itu ramai sangat pengawal jaga?"

Angel with the Demon [BOOK 1]Where stories live. Discover now