DI HOSPITAL
DI WAD AMY
"Kenapa...?Kenapa semua ni harus terjadi dekat Amy?"
Tangisan King Farish di dengari di pintu wad.Khaito yang dari tadi duduk di tepi Amy.Dia mengusap-ngusap tangan Amy dengan lembutnya.Khaito turut berasa sedih....dia tidak mampu mengeluarkan kata-kata...hanya perasaan sedih dan geram bercampur.
"Boleh tak kamu tinggal kan saya dengan Amy bersendirian kejap.."
king Farish meminta izin untuk meninggalkan 2 anak beranak di dalam bilik.Khaito hanya mengangguk faham...Dia bangun lalu berjalan perlahan ke arah pintu keluar.
*Pintu ditutup*
"Sayang....Maafkan Ayah sebab tak dapat nak lindungi kamu...Ayah tak menjalankan tanggungjawab ayah dengan betul...Ayah terlalu obses dengan kerja dan title ayah...sampai ayah lupa kamu,..lupa masa kita bersama,ayah tak ada masa untuk meluangkan masa dengan keluarga ayah sendiri.Ayah adalah 'ayah paling teruk di dunia'."
King Farish menangis sambil menundukkan kepalanya.Tangisan yang kuat di dengari,tangisan itu tidak berhenti...air mata King Farish sengtiasa mengalir.
"A...ayah...Ja...jang..jangan....na...nangis..A..Amy...o...ok"Tangan Amy memegang bahu ayahnya.
Suara itu membuatkan King Farish mengangkat kepalanya laju.Matanya membulat apabila melihat Amy telah sedarkan diri.Mata Amy dapat dibuka tetapi badanya masih lemah untuk bangun.
"Amy...Amy ok?...ada sakit dekat mana-mana tak?...ayah mintak maaf Amy"Suara yang dikeluarkan oleh King Farish sangat lembut dan lemah nadanya.
"A..ayah..tak..takda...sa..salah...ap..apa...pun..Sa...saya...ya..yang...nak..ja..jadi...van...vanger"
Kata-kata yang nak dikeluarkan oleh Amy sangat susah..kerana poison masih mengalir di dalam badanya.Nafas Amy turun naik dengan sangat laju..tetapi dia masih berusaha untuk bercakap dengan ayah kesayanganya.
"Ayah dah Khaito telah cuba pelbagai cara untuk sembuhkan kamu...tapi satu pun tidak berhasil.Ayah cuba mengkaji cara lain..Tapi tidak dijumpai.Ayah benci diri ayah.."King Farish menangis teresak-esak di sebelah anaknya.
Amy hanya tersenyum lemah.Tangannya di angkat lemah lalu memegang tangan ayah nya."Ay..ayah...itu..se..semua...tak..be..betul..Amy..sa...sayang...a..ayah.."Amy mengukir senyuman,air mata mengalir di pipinya..2 anak beranak itu memeluk satu sama lain dengan tangisan yang kuat.
*Di luar Hospital*
Khaito berdiri di tepi pokokDUSHHH
BUNYI TUMBUKAN"ARGHHH!!...Kenapa aku tak jumpa cara nak selamat kan dia....Kenapa dia?"Khaito menumbuk pokok yang ada di sebelahnya beberapa kali sehinggakan pokok itu meninggalkan kesan lubang di betangnya.
Khaito duduk di bawah pokok yang rendang...dia menarik nafas.Nafas nya di hembuskan sekali dengan keluhan yang berat.Kepalanya serabut kerana memifirkan tentang masalah Amy....dia telah mencuba pelbagai cara...tidak ada hasil..Dalam kepalanya hanya bermain satu perkataan.
"Lemah"
Perkataan itu hanya bermain di dalam kepalanya...Dia juga mengalirkan air mata.Hatinya tidak dapat menahan kesakitan itu.Ayat dan suara yang paling dia benci keluar di ingatanya.
"Kau dah lah lemah...Diri sendiri pun tak boleh nak lindungi,lagikan orang awam dan kawan kau"Ayat itu di ucapkan oleh Zakwan.Kepala Khaito sudah tidak dapat berfikir lagi.Seperti otaknya berhenti berfungsi.Dia hanya melayan perasaan sedih.Semangatnya makin pudar...Dia seperti sudah mengalah dengan perjuangannya.
YOU ARE READING
Angel with the Demon [BOOK 1]
Fantasy[BOOK 1] Hari demi hari,Camelia di buli,dicaci,di ejek kerana penampilannya yang pelik di mata semua orang.Rambutnya yang bewarna putih serta matanya yang bewarna kuning.Semua orang tidak suka akan dirinya dan mereka menyampah melihat mukanya. Camel...