SHRIINGG
SYUSSHH
TINGGGG
Bunyi lagaan pedang yang tidak berhenti.kadang-kadang lagaan itu membuat percikan api.Frost dan Sylph menyerang Nia silih berganti.Walaupun Nia berlawan dengan 2 spirit serentak...dia tidak berasa cuak ataupun takut untuk berlawan.Riak wajah yang tenang sentiasa di pamparkan.
"Sampai bila kau nak macam ni Deon?Bunuh orang sana sini.."Soal Frost yang ada di hadapannya sambil menahan serangan pedang dari NIa.Pedang di tahan kuat sementara NIa menolak pedang nya dengan lebih kuat agar Frost tidak dapat mengangkat pedangnya lagi.
"So what?,itu yang aku nak.Nyawa itu bagaikan permainan yang sangat seronok bagi aku.Tak kau rasa begitu?"Nia tersenyum lebar.Frost mengetak rahang giginya dek geram mendengar jawapan Nia.
"Da fuq.Kau memang tak akan faham nilai seseorang kehidupan kan."Frost melawan tolakan pedang Nia.Frost cuba sekuat hatinya unruk menolak NIa supaya berada jauh dari dirinya.
"Buat apa aku nak faham perasaan orang lain...kalau perasaan aku tak ada orang nak jaga?"Frost terdiam seribu bahasa.
"manusia hanya memetingkan diri sendiri.Mencari kuasa hanya untuk diri mereka sendiri"Nia teringat akan memori Deon yang lepas. Di mana mereka di buru untuk di rampas kuasa demon dragon.
SYUUSSHHHH
Satu tombak angin di lepaskan oleh sylph. Nia menepis tombak itu menggunakan pedangnya yang ada di tangan sebelah kiri.membutang mata Sylph dek terkejut melihat Nia berjaya menepis tombak yang laju.. Sangkaannya salah... Kerana dia ingatkan Nia tidak akan perasan serangan yang di buat oleh nya.
"Tapi aku tak tahu korang cukup bodoh untuk lawan aku.... semata-mata nak pertahankan manusia yang lemah"Nia menolak Frost agar jauh daripadanya.
"sylph breath", "Ice spikes". Hembusan nafas Sylph yang kuat membuatkan terhasilnya satu putaran puting beliung yang besar serta sedutan yang amat kuat. Tambahan pula Frost meletakkan ice spikenya ke dalam puting beliung Sylph. Nia yang tersedut masuk ke dalam puting beliung berputar-putar 360 darjah. Serangan demi serangan yang di kenakan kepada Nia. Terdapat beratus-ratus calar di badannya akibat ice spikes yang tajam. Sama ada terkena ataupun tercucuk ke setiap badan Nia.
"Froze!"Frost menggunakan kuasanya untuk membekukan puting beliung itu. Puting beliung itu mengeras dari atas ke bawah... Bagaikan bongkah ais yang besar.
"Do it Sylph! Finish her! "Jerit frost
Sylph menganggukkan kepalanya. " Wind magic, Thousand swords."di atas kepala Sylph muncul beribu-ribu pedang yang di perbuat daripada angin. Tangan sylph di halakan ke arah bongkah ais itu tanda untuk menyerang. Pedang-pedang itu terus meluru laju ke arah bongkah ais itu. Serangan yang bertubi-tubi tampa berhenti..
Setiap kali pedang itu terkena bongkah ais.. Sedikit demi sedikit rekahan dan retakan berlaku. Namun, serangan yang laju di berikan... Maka bongkah itu pecah dengan mudah dan cepat. Bongkah yang besar itu pecah menjadi serpihan-serpihan kaca lalu bertaburan di atas tanah.Jasad Nia kelihatan dalam keadaan jatuh. Sebelum sempat jasad nia rebah ke tanah... Serangan dari sylph dan Frost masih di berikan secara bertubi-tubi. Luka yang awalnya hanya sedikit bertambah menjadi banyak. Di tambah lagi dengan serangan yang terus menusuk badan Nia sehingga tembus ke belakang. Tusukan itu sangat laju sehinggakan dapat menolak jasad Nia melekat di bangunan yang berdekatan. Sebilah pedang ataupun tombak yang tajam telah terbenam ke dalam bangunan membuatkan jasad Nia seakan tergantung. Di setiap bahagian badan terlihat lubang-lubang akibat tembusan tusukan itu.
"Terlalu kejam sangat ke kita buat?"soal Frost sambil menggaru-garu kepalanya. Dia rasa.. Cara diorang lawan dan membalas ini agak keterlaluan.
"Bukan ke dia memang patut terima semua ni? "soal Sylph pelik. Kenapa pulak lah kawannya nak berasa serbasalah dengan orang jahat yang nak bunuh orang secara suka-suka.
YOU ARE READING
Angel with the Demon [BOOK 1]
Fantasy[BOOK 1] Hari demi hari,Camelia di buli,dicaci,di ejek kerana penampilannya yang pelik di mata semua orang.Rambutnya yang bewarna putih serta matanya yang bewarna kuning.Semua orang tidak suka akan dirinya dan mereka menyampah melihat mukanya. Camel...