"CAMELIA....!!!BANGUNNNNN!!!!"Nia menggunakan pembesar suara semata-mata nak kejutkan Camelia.
"AAaaaa..." Camelia menjerit
KEDEBUKK
(bunyi jatuh)
"HAHAHAHAHAAHHA....sakit perut aku tengok ko jatuh..macam nangka busuk wei..HAhahahaha"Nia tergelak lalu menghulurkan tangan untuk menolong Camelia bangun.
"Kau ni...jangan lah buat macam tu..sakit pinggang aku..*tengok jam* Baru pukul 5:00 pagi..Awalnya..kenapa kena bangun pagi ni"Camelia yang tak berpuas hati kerana dikejutkan awal pagi.
"kau yang kata nak belajar guna pedang.Pagi lah masa yang bagus..tak ada orang kacau....tenang je...Jomlah cepat nanti kang dah pagi susah.."Nia menarik tangan Camelia untuk mengajaknya ke luar..
"iyalah..iyalah..jangan tarik kuat sangat tangan aku ni..boleh tercabut kau tahu tak.."
"HIhihihh..maaf"
***********************************
(Di padang)
*Camelia POV*
Cantik jugak pemandangan dekat sini walaupun waktu malam..Aku kena bersemangat...Aku nak guna pedang kena fokus..HUh...*menghembuskan nafas*
"Nah..First kita lawan guna kayu dulu..aku tahu kau masih tak tahu macam mana nak buat pedang menggunakan kuasa kau lagi kan...Sedangkan kuasa kau pun..kau tak tahu...AHhahaha..Ok maaf maaf.."Nia membawa dua batang kayu
*Nia baling kayu ke arah aku*
"Kau kena amik ruang dulu..Buka formasi...dan buka langkah besar sikit..mengikut keselesaan..lawan Patung ni dulu.."Nia berjalan ke depan aku.
Nia membuat satu patung yang boleh berlawan dengan sendirinye..patung itu diperbuat daripada batu..Sejujurnya aku tak tahu apa sebenarnya kuasa Nia..
"Kau suruh aku lawan dengan Benda ini..aku guna kayu je kot..agak-agak ah.."aku menggaru kepala aku yang tak rasa gatal.
"Aku tahu kau kuat..aku tahu kau boleh..Tumpukan sepenuh perhatian.."Nia yang memberikan aku semangat dari tepi.
Aku pun tak ada pilihan lain..Macam mana aku nak lawan benda alah ni..Batu kot..kayu mana boleh cederakan benda alah tu..
"princesses...gunakan kuassa princesses"Gelon bersuara.
"Tapi saya tak tahu macam mana..."keluh aku.
"princesses lepaskan kayu tu..Then fikirkan pedang yang macam mana princesses nak serta kuasa yang ada di pedang itu"Gelon bersuara lagi
*melepaskan kayu*
*Patung berlari ke arah aku*
"Camelia!!Hati-hati..Patung tu datang!!"Jerit Nia dari tepi kerana risau kan aku.
Tiba-tiba ada satu pedang yang bersinar terang di tangan aku..Tapi aku tak tahu pedang apa tu..Aku terus bertindak untuk mempertahankan diri aku dari di serang oleh Patung itu.
*Berlari menuju ke arah patung*
TIINNGGGG
(bunyi pedang membelah sesuatu)
AARRGGHHH!!
(bunyi patung itu meraung)
"huh..huh"..aku kepenatan kerana berlari..aku menoleh ke belakang untuk mengetahui keadaan patung itu..aku terkejut kerana aku dapat mengalahkan patung itu sendiri.
YOU ARE READING
Angel with the Demon [BOOK 1]
Fantasy[BOOK 1] Hari demi hari,Camelia di buli,dicaci,di ejek kerana penampilannya yang pelik di mata semua orang.Rambutnya yang bewarna putih serta matanya yang bewarna kuning.Semua orang tidak suka akan dirinya dan mereka menyampah melihat mukanya. Camel...