Chapter 16|Kebebasan

380 30 9
                                    

(Di tempat Rayza dan Rasha berada)

ZZUUUPPPP

(BUNYI TELEPORTER TERBUKA)

"Creater magic,Diamond jail."Qaive mengeluarkan spellnya sejurus sahaja dia keluar dari portal kepunyaan Khaito.

Rayza dan Rasha di kurung di dalam penjara yang diperbuat dari diamond.Khaito dan Qaive berdiri di hadapan penjara buatan Qaive.Rayza dan Rasha tidak melakukan sebarang tindak balas.

"Bagi balik Crystal Phoenix tu."Khaito menghulurkan tangannya.Dia cuba untuk meminta cara baik.

"Jangan harap.Amik susah-susah..tak akan nak bagi kat korang senang-senang je."Rasha mula bersuara.Kepalanya didongakkan lalu memandang khaito dengan kening nya di angakat sebelah.

"Betul lah.Tak akan nak bagi macam tu je.Jadi apa benda yang boleh kita orang buat untuk korang bagi balik crystal itu?."Qaive sudah agak.Benda ini tak akan berakhir dengan selamat dan mudah.

"Benda ni bukan mainan.Jadi..aku nak ko bayar dengan nyawa korang sendiri.Aku nak tengok berapa banyak benda ni berharga kepada korang.Adakah ianya lebih mahal dari nyawa korang?"Rasha menyambung ayatnya lagi.

"Tch..Jadi ini lah yang dimaksudkan dengan pengorbanan seorang ahli Vanger.Perjuangan seorang 'Hero' tidak selalunya indah."Khaito mula risau.Dia tak nak mati kali ke 2.Tapi benda itu sangat berharga.tak akan nak biarkan ianya berlalu pergi.

"Betul tu.Kau dah bersedia Khaito?"Qaive menyokong dengan jawapan Khaito.Dia membuka kekuda kakinya untuk bersedia.Begitu juga dengan khaito.

"Abang..saya nak lawan diorang dua boleh tak?"Rasha memandang abangnya(Rayza).Rayza hanya mengangguk lemah.Crystal Phoenix dipegang Rayza."Aku rasa,kau salah pilih lawan kau.Ready to die?."Rasha tergelak sedikit.Rasha ni memang minat berlawan,Kalau nak lawan je...dia akan teruja dan tidak sabar.

"Tapi..macam mana kau nak keluar dari penjara tu?.."Qaive menyoalnya...mengikut pengetahuannya Diamond ni..susah sikit nak hancurkan..

"Its a piece of cake.Metarphomosis,transform"Sejurus dia menyebutkan spellnya.Badan Rasha mengecut ke tanah.Cahaya kecil menerangi.Dia berubah menjadi tupai kecil.

"Tupai?."Khaito melihat pelik.Tupai itu keluar dari Penjara melalui lubang-lubang di tiangnya..

tupai itu bercahaya lalu bertukar menjadi Raisha semula.Rasha tersenyum kecil.

"Macam mana?..Aku tak pernah nampak pun kuasa seperti itu.."Qaive berfikir sejenak.Khaito hanya memandang serius.

"lightning magic,...Summon..snake lightning"Rasha mengangkat tangannya ke udara.

DOOM

DOOM

*Awan kelihatan gelap*

(Bunyi guruh berdetum)

(Bunyi guruh berdetum)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Angel with the Demon [BOOK 1]Where stories live. Discover now