Chapter 26

210 16 4
                                    

"Apa maksud kau?"Zakwan masih bingung dengan jawapan yang di beri oleh Rasha."Tak mungkin,muka yang bunuh mak ayah aku adalah Khaito...kenapa Rayza pula yang di pertanggungjawab kan?"

"Haih...Kau ni bengap ke macam mana?"Rasha menepuk dahinya."Kau bekerja dengan dia..tak tahu kuasa dia."

"Maksud kau?"soal Zakwan lagi.

"Aku dan abang aku mempunyai kuasa metarphomosis.Kuasa ini membenarkan kita orang bertukar kepada sesiapapun dengan syarat,kami mempunyai sampel darah orang yang kami ingin jadi.Sebagai contoh."Rasha berubah bentuk badannya menjadi Amy.

"Tadaaa...macam ni"Rasha memusingkan badannya 360 darja,ala-ala princesses katakan.

"Tada kepala hotak kau"*memukul kepala rasha*Amy yang tak puas hati sebab Rasha suka-suka hati je bertukar jadi dia."Nanti kang Khaito tak tahu mana satu aku!"

"Adoi..sakit lah Amy"Rasha mencebik.dia menggosok-gosok belakang kepalanya kerana sakit di pukul."Lah jealous ke"Rasha menjelir lidah ke arah Amy,tak tahu pulak perempuan ni kuat jealous.

"Jangan risau Amy,saya tak akan keliru yang mana satu cinta hati intan payung saya ni....eceh"Khaito melakukan pose seperti melamar.Amy pun melayan.Ingat sweet lah tu...haih.

"Dah,cukup dengan drama queen korang dekat sini.Lebih baik aku sambung Penjelasan."Rasha menukar rupa parasnya kepada dirinya kembali.

"Tak silap aku,kejadian mak ayah kau mati tidak berapa lama selepas Khaito di halau keluar daripada Town Beta.Misi Rayza adalah untuk mengambil semua peralatan yang di cipta oleh orang-orang awam.Well,town Beta terkenal dengan orang-orangnya yang pandai membuat pedang ataupun senjata."

-------

"Kita perlu masuk ke dalam town ini untuk mengambil semua jenis senjata untuk di jadikan persiapan buat semua tentera kita."cadang Rayza kepada adiknya.

"Macam mana kita nak lepasi semua pengawal itu tampa jandi tumpuan?"Soal Rasha

"Hanya ada satu cara sahaj untuk masuk"Rayza mendapat ideanya.Seakan-akan atas kepalanya ada satu men yang bercahaya."Kita gunakan kuasa metarphomosisi dan bertukar menjadi dua budak yang kita jumpa haritu."

"Kau dah sedia untuk bertukar?"Soal Rayza kepada adiknya.Rasha mengangguk.

"Metarphomosis,change"Serentak Adik beradik itu mengeluarkan kuasanya.Bentuk badan mereka bertukar serta merta.Rasha berubah menjadi Zakwan manakala Rayza bertukar menjadi Khaito.Sekali pandang rupa mereka tidak ada beza langsung dengan orang yang sebenar.

"Mari kita mulakan misi."Rayza membuka langkah untuk ke pintu pagar utama,pergerakkannya di ikuti oleh Rasha.Mereka melalui pintu pagar dengan muka yang tenang.Pengawal tidak mensyaki sebarang kesalahan dua beradik itu.Mereka melepasi  pagar utama.

"Huh...lepas"Lega Rasha di buatnya.Dari tadi dia cuba membuat muka innocent dia depan orang ramai.susah tau nak jaga,coii..

"Cepat,kita kena cari tempat senjata itu di simpan sebelum sesiapa menyedari kehadiran kita."

"Apa kata kita cari senjata itu di rumah ketua kampung ini."Rasha memberi idea

"Kenapa rumah ketua kampung pulak?"Rayza  berasa pelik dengan idea adiknya.

"Bukan lah...abang tak rasa ke,kalau kita tanya ketua kampung dekat mana peralatan di simpan...tak ke dia beritahu,kan senang kerja."

TOKKK

Satu ketukan di hadiahkan oleh Rayza kepada adiknya.

"Auchh..sakitlah abang"Rasha mencebik sambil menggosok-gosok kepalanya yang sakit itu.

Angel with the Demon [BOOK 1]Where stories live. Discover now