BOOM~
TOLONG~
AAAA~
Bunyi letupan dan jeritan di merata tempat.Stadium itu bagaikan kolam yang dipenuhi oleh darah.Ramai orang cuba melarikan diri dari gargoyle itu...namun raksaksa itu lebih laju dan cekap berbanding manusia.Satu persatu mereka di tangkap dan dijadikan santapan makanan bagi raksaksa itu.Raksaksa itu sangat kejam dan tidak berhati perut...sehinggakan mereka sanggup menarik kedua belah kaki orang awam sehingga terbelah kepada dua bahagian.Darah mereka terpercik di merata-rata tempat.Setiap jeritan,tangisan,dan ketakutan didengari.
"Ini lah hari yang paling menyeronokkan bagi aku.*Menarik nafas sedalam-dalamnya*Setiap jeritan dan ketakutan yang aku bayangkan...Terjadi pada hari ini.Bau darah di merata-rata tempat..jeritan meminta tolong...Sangat indah~~...betul tak korang?"Senyuman sinis di tarik oleh NIa.Gelakkan jahatnya tak pernah terlepas dari mulutnya.
"Tergamak kau.....Apa yang dah jadi dekat kau...sampai kau sanggup lakukan semua ni NIA!!Camelia memandang nia dengan serius.Nia hanya mengendahkan pandangan itu.
"Tergamak?..Heh...Geli aku dengar perkataan tu.*Pandang Camelia dengan mata yang menyeramkan*.manusia yang hidup senang memang tak akan merasai kesiksaan kami yang dipinggirkan."Auranya dikeluarkan tanda marah.Tekanan yang kuat sehinggakan beberapa pengawal di sekelilingnya jatuh pengsan.Mukanya yang penuh riang tadi bertukar marah.
*Camelia POV*
Sekali pandang memang seram.Tapi aku kena teruskan jugak.Kalau tidak,banyak nyawa yang akan terkorban.Aku tak nak dah kehilangan sesiapa.
"Khaito dan Qaive,Korang kejar Rayza dan Rasha.Ambil balik crystal tu...jangan sampai dia bawak balik.Amy,Kau selamatkan orang awam...kau tengah sakit..jadi buat masa ni..jangan lawan.Selamatkan Ayah kau!!.Alex ataupun Alan..kau tolong aku settle kan NIa dan Hazen ni."
Wah..dah macam capten aku ni.selamba je bagi arahan kat diorang semua,walaupun aku ni budak baru and umur paling muda kat sini.Tapi diorang ikut rancangan aku juga.Ini semua untuk kebaikan diorang semua.
"Nomu..keluar."Khaito mengangkat tanganya.
*Legendary Angel Spirit kepunyaan Khaito keluar,Nomu*
"Ye tuan"Nomu keluar pantas."Saya nak kamu tolong Amy dalam menyelamatkan orang Awam.Heal mereka jika mampu..berikan shield and jauhkan mereka dari Gargoyle itu.Teleport mereka keluar dari tempat ni."Khaito memberikan arahan kepada spiritnya.Spiritnya hanya menerima arahan dan terus bergerak bersama-sama Amy.Mereka tidak boleh membuang masa,kerana setiap saat..raksaksa itu terus-menerus memakan manusia.
"Kami pergi dulu.Jaga-jaga dengan Gargoyle.Mereka boleh datang bila-bila masa dan dimana sahaja."Qaive dan khaito bersedia untuk mengejar crystal itu.Khaito membuka portal untuk mempercepatkan perjalanan mereka.
"Baiklah.Korang juga..hati-hati"Sempat aku mengukirkan senyuman.Perpisahan ini bukan senang.Masing-masing mempunyai tanggungjawab yang besar.
"Ouh..Legendary spirit!..Impresive...but not enough to defeat my gargoyle."Nia mengangkat pedangnya.Pedangnya mengeluarkan suatu gelombang yang membuatkan semua gargoyle itu menjadi lebih kuat dan besar.Semua raksaksa itu berubah menjadi lebih agresif.
"kau ingat kau nak kemana?..Hazen halang mereka"Nia menunjukkan pedangnya ke arah Qaive dan Khaito yang hendak masuk ke dalam portal.Hazen berlari laju ke arah qaive dan Khaito.
TTTIINNGGG
"Kau target siapa tu..Lawan kau adalah aku!!.."Alex menahan pedang Hazen yang hendak di hayunkan ke arah Qaive.Roh Alex kembali ke jasad aslinya,mungkin Alan mahu berehat.
YOU ARE READING
Angel with the Demon [BOOK 1]
Fantasy[BOOK 1] Hari demi hari,Camelia di buli,dicaci,di ejek kerana penampilannya yang pelik di mata semua orang.Rambutnya yang bewarna putih serta matanya yang bewarna kuning.Semua orang tidak suka akan dirinya dan mereka menyampah melihat mukanya. Camel...