Chapter 23|it's Show time

201 16 4
                                    

(Pada malam itu)

"Menakjubkan,Aku tahu...aku boleh percaya dekat kau Zakwan."Nia memuji kehebatan Zakwan yang dapat menunaikan permintaannya.

"Terima kasih,Saya sangat bebesar hati dapat menolong."Zakwan menunduk hormat.

"Aku dengar kau di kalahkan oleh legendary wind spirit,slyph."Rayza memandang Zakwan untuk mengetahui penjelasan sebenar.

"Urmmm...ya,maafkan saya kerana tidak dapat memenangi perlawanan.Slyph tu kuat sangat,mana boleh nak kalahkan dia."Zakwan cuba mempertahankan dirinya.

"LEMAH.Dulu dan sekarang..tak ada beza pun kau"Jawab Rayza,dia tersengih

"Sudahlah tu abang,jangan salahkan dia.Mungkin dia penat lawan dengan semua ahli Vanger.At least dia dah dapatkan Crystal White Tiger."Rasha juga mempertahankan Zakwan.

"Pfftt,tolong jangan buat aku ketawa.Nasib baik je ada perempuan vanger ni.Kalau tak memang sah-sah dia mati dekat situ.Sia-sia je aku bagi kau kuasa.."Rayza masih menghina Zakwan.

"Memang semua spirit legendary kuat.Kekuatannya nak di kaitkan sama taraf dengan Deon(Demon Dragon).Jadi tak hairanlah kau kalah."NIa memberi pendapat.

"Lupakan fasal tu,sekarang ni kita tinggal lagi satu Crystal je untuk memenuhi impian kita iaitu Crystal Blue dragon.Rancangannya ialah kita semua akan menyerang Town Alpha SERENTAK."Nia memberikan perancangan.

"Itu sahaja untuk perjumpaan kali ini.Kamu semua boleh bersiap-siap kan diri untuk bertempur."

"NIa biar aku dengan Rasha je yang ambil Crystal tu.Kau dengan Deon pergi selesaikan apa yang korang tangguh hari tu."Rayza berjumpa dengan NIa.

"Maksud kau?"NIa pelik,apa maksud dia 'tangguh'

"Bunuh Camelia."Rayza memberikan pandangan serius.

"Apa!...kejap kejap....Kenapa aku kena bunuh dia...cukuplah dia -"Belum sempat Nia habiskan ayatnya Rayza menyampuk

"Apa...sakit?...luka?...pengsan?...Nia,kau mempunyai kuasa yang kuat...tak cukup dengan tu...kau boleh ja tawan satu dunia.Camelia boleh jadi kuat pada bila-bila masa sahaja,mungkin dia boleh jadi kuat dari kau...kalau kau bagi dia masa...Dia masih budak baru,dia tak tahu lagi dunia ni macam mana.Masa ni lah kau kena ambil peluang.Kau kena ingat Nia,dalam badan dia ada Gelon(Angel Dragon).Gelon dah tak akan jadi jahat lagi,dia nak pimpin pengguna dia iaitu Camelia untuk menegakkan keadilan."Rayza meninggikan suaranya.Nia hanya tergamam.

"Aku...aku tak boleh"NIa menggeletar ketakutan.

"Kenapa?...sebab kau sayang persahabatan kau?Habis kami ni?....kawan kau dari kecil,membesar sama-sama...makan sama-sama...kau nak pertahankan orang yang kau baru kenal?tak sampai setahun pun lagi.Hati kau terlalu lembut untuk membunuh orang.Aku rasa,Deon membuat pilihan yang salah sebab pilih kau.Menyesal aku ikut semua arahan kau."Rayza tidak berhenti marah.

Nia berasa sebak dengan kata-kata yang di keluarkan Rayza.Matanya tidak mampu menahan takungan air yang membanjiri matanya.Satu demi satu air matanya jatuh mengalir di pipi.Nia berlari masuk ke dalam biliknya.

"Abang,adik rasa...abang dah keterlaluan.Nia tengah stress...Abang tak faham ke situasi yang dia tengah alami?Dia baru je jumpa kawan-kawan dia...lepastu abang suruh dia bunuh ADIK DIA SENDIRI?Wah...Deon baru je amik kebebasan NIa,Deon amik semuanya...pemilihan hak,cara hidup...semua di kawal oleh Deon.Dia tak pernah mintak pun nak jadi macamtu."Rasha dah tak tahan dengan kelakuan abangnya itu.Dia keluarkan semua pendapat yang telah lama dia pendam.

"Selagi dia tak tahu itu adik dia..itu bagus.Abang nak kembalikan hak kita je.Kamu tak ingat ke?,mereka semua layan kita macam sampah.Town dan kawan-kawan kita semua musnah dan hancur.Abang tak nak di sebabkan satu kesilapan..habis gagal rancangan kita.Abang buat ni untuk semua orang.Untuk kebahagian kita."Rayza memegang tangan adiknya untuk meyakinkan adiknya.

Angel with the Demon [BOOK 1]Where stories live. Discover now