Aku mengeluarkan pedang aku untuk menghalang serangan dari red hood.
aku membuka langkah dengan pantas.Aku cuba lari laju sekuat yang aku boleh.
TINGGGGG
Bunyi lagaan pedang aku dengan pedang red hood.nasib baik aku sempat pertahankan ayah aku.
Dengan beraninya aku berdiri di hadapan ayah aku lalu meng acukan pedang dengan berada dalam keadaan yang sedia untuk berlawan.
"Ulang Masa?"Soal red hood pelik.
Ayah aku membukamatanya perlahan-lahan lalu bangun dan memeluk aku.
"Maafkan ayah.Ayah salah faham dengan kamu.kamu gunakan kuasa kamu untuk selamatkan ayah."lelaki berbadan besar yang aku gelarkannya ayah memeluk aku erat.
"Ayah..saya happy dapat bantu ayah.Maafkan saya sebab tidak beritahu ayah awal-awal fasal benda ni".Aku menyambut pelukan bapak ku.sudah lama aku tidak merasai pelukan yang hangat macam ni.(senyum aku sorang-sorang).
"Drama dah habis budak.Berapa banyak kali kau boleh ulang masa?..Jangan sampai satu masa...kau tak boleh diri sebab guna banyak sangat energy kau.Aku akan bunuh korang sekarang dan untuk selamanya."Red hood mengeluarkan pedangnya.
Selepas kami memdengar kata-kata red hood.Kami terus bersedia untuk lawan.Aku sndiri pun tak tahu...aku cukup kuat ke tidak untuk lawan diorang.
"Hazen,ayah nak kamu sattle kan Alex.Tampa ada sedikit pun belas kasihan padanya."Red hood memberikan pandangan yang tajam ke arah anaknya.
Hazen tidak berani untuk memandang ayahnya kembali.Dia hanya menundukkan kepalanya kebawah dan menjawap.
"Baik.."
"ice magic,mirrors of ice"Spell magic di sebut oleh ayah Alex atau lebih dikenali dengan namanya iaitu SHIN
mirror magic yang diperbuat dari ice muncul di sekeliling red hood.mirror ini membenarkan Shin masuk ke dalam cermin buatannya dan bergerak ke cermin lain dengan pantas.
Sementara itu aku dan Hazen berlawan tampa menghiraukan apa yang terjadi di sekeliling.rasa berat juga hati untuk berlawan kerana kami telah berkawan hampir setahun.Kami berdua seperti adik beradik yang tidak dapat dipisahkan.
"Hazen betul ke kau nak buat semua ni?Kau kata,kau tak nak jadi jahat.Kau nak selamatkan orang."Aku cuba untuk berbincang balik dengan Hazen.
Aku memang tak nak berlawan dengan dia.Aku tahu dalam hati dia masih ada perasaan belas kasihan dekat orang lain dan perasaan menegakkan keadilan.
"Hidup mati aku hanya mematuhi arahan ayah aku.Maafkan aku,kita tak boleh berkawan lagi."Hazen menjawab dengan penuh keyakinan.Mukanya serius sepanjang masa.
"Oh...macam tu ke.Baiklah.."Tiada kata-kata yang terkeluar dari mulut aku.Rasa sakit hati pun ada.Namun apakan daya,aku tidak boleh paksa dia.
*Alex POV END*
*alex berlari laju ke arah Hazen lalu menghayunkan pedang*
Tinggg(Bunyi lagaan pedang)
Hazen menahan serangan aku dengan menggunakan tangannya yang diperbuat daripada besi
(Edit:pada masa ini,Hazen hanya ada kuasa metal)
"Metal magic,metal armor"Hazen menyebtkan spell magic.
Badannya diselaputi oleh perisai besi yang kuat.Hazen mengorak langkah ke arah Alex lalu memulakan serangan.
Serangan berkali-kali yang berupakan hayunan tangan besi yang tajam berjaya membuatkan badan Alex cedera teruk dan berdarah.Alex mengambil beberapa langkah ke belakang untuk mendapatkan ruang berfikir untuk sementara.
YOU ARE READING
Angel with the Demon [BOOK 1]
Fantasy[BOOK 1] Hari demi hari,Camelia di buli,dicaci,di ejek kerana penampilannya yang pelik di mata semua orang.Rambutnya yang bewarna putih serta matanya yang bewarna kuning.Semua orang tidak suka akan dirinya dan mereka menyampah melihat mukanya. Camel...