Donakalırsın bazen. Yapayalnız yudumlarsın çayını. Kimsenin ürkütücü nidalarıyla uğraşmak istemez, kendin ile olmak istersin. Kendi kendine, kendinle sohbet edersin. Düşünürsün yaptıklarını, yapamadıklarını.. Ve aklına getirirsin daha önce duyuramadıklarını. Çaresiz mi kaldın, yoksa yutkunarak içine mi attın söylemek istediklerini. Soruları bir bir yüzüne çarparsın. İçindeki rengârenk yaşamı belli etmek istersin, siyah beyaz kalmış bir dünyaya. O yüzden kimse anlayamaz seni, deli derler belki de sana..
İçindeki benliği bir bir eritsem dersin sonra. Başaramaz, yeniden kahrolursun nefsinin altında kalınca. Ancak bunu zor da olsa başarabilirsin, niye biliyor musun ? Çünkü içinde, derinlerde nefsine engel olmak isteyen bir şey var.. Sana seslenir esasında senin ağzından, "Ben kalksam ve dirilsem, İmanımla yücelsem." Bunu her an yanı başındaymış gibi hatırla.
Kendinizi bitik ve üzgün hissediyorsunuz, işleriniz yerinde gitmiyor, hayat sizi yıpratıyor. Elbette zaman zaman arafta kalabiliyor insan. Ne mümkün ki ruh bazen derinlere daldıkça batıyor, toparlanmak imkânsız gibi geliyor insana. Ne kadar hayat tecrübeniz olursa olsun, görseniz de geçirseniz de bilgili olsanız da artık her neyse ne, bu duruma düşebilir her insan.. Öyle değil mi ? Yaşanmıyor mu yaşlandıkça insan.. Her insan ayrı bir ruh, ayrı bir lisan.. Semavatın kapılarını açsalar da kalakalıyor bazen adımlar.. Tek yoldur, İman'dır; bu canda her derde en has imkan..
Kap değişse de suyun değişmediği gibi, bizde değişmeyelim insanlığımızı başka şeylere. Kendimiz olalım, kendimizi oynayalım.. Ne veryansın edelim birbirimize, ne de kalp kıralım. Yıprattığınız hayatınıza bir dönüp bakın. Yıpratarak kaybettiğiniz insanlar mıydı ? Yoksa sizi mi yıpratarak kaybettiler.. Her gidişin bir kenarda izleyeni olduğu gibi, her gelişin bir kenarda alkış tutanı olur elbet.. Siz siz olun, peydah etmeyin ümüğünüzü kurutanlardan. Ve unutmayın, iyiler her zaman iyi kalmaz; kötülerin bile vicdanlara yenik düştüğü şu dünyada..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İnsan Hak'ta Hak İnsanda
SpiritualCopyright © 2021 Tüm Hakları Saklıdır. İçindeki rengârenk yaşamı belli etmek istersin, siyah beyaz kalmış bir dünyaya.. Toplum psikolojisi ve empati bölümleri içeren bu kitap, sosyal şizofreniye doğru yol alan bu zorlu yaşam mücadelesinde, bizleri t...