"Açılır Gözleri Gülünün.."

22 9 7
                                    

Uyanır gözlerinden çıkan bir bakışa tüm dünya.. Her sabahına böyle uyandın, hayallerin için bir tuğla koymaya mecal aradın. Sana göre, parmaklarının arasında oluşan boğumlardan tecrübeler kazandın. Her insanı dinledin ama hiç kimsenin dediğini yapmak istemedin. Kendin olmak kadar özverili bir dünya tanımadın ve istemedin. Çünkü sana söz söyleyenlerin de zamanla aynı düşüncede olduğunu gördün.. Dünyanın hilesi ve kaderin sillesini yaşayıp görene kadar küçücük bir çocuktun, işte şimdi kocaman bir dev oldun sanki değil mi ? Ama sonra bir darbe daha yiyerek daha hiçbir şey görmediğini ve yaşamadığını fark ettin. Doğdun, ağladın.. Düştün, ağladın.. Kayboldun, ağladın.. Büyüdün ve hala ağlıyorsun..

İşte şimdi bir kadın veyahut bir erkek sevdin.. gün geçmeden yine ağladın ve huzuru huzursuzlukta aramaya başladın. Hayatın yalnızca ondan ibaret olduğunu anlatan ya da hissettiren eksikliğin neydi ? Hiç düşünmedin..

Koskoca dünya işte şimdi iki kişilik kaldı sanarak soyut kavramları bilmeden kalbinin derinliklerinde büyütmeye çalıştın.. Oysa neydi sevgi ? Sevgi emekti demeyi Sultan karakterinden öğrenmedik mi ?

Şimdi ise sevmediğin bir işte çalışmaya başladın. Ve bu hayatın en zor geçimsizliğini ekonomik olarak değil ruhsuzlukla vermeye başladın. İlerleyen zamanla maddiyatsızlığın seni büyük bir çöküşe hazırlıyor ve sen hayatın bu paydasında kendini haksızlıklara bulamaç ediyorsun..

Yıllarca aradın ve belki de arayıp bulmadan geçimsiz birisi ile hayat paylaşmaya başladın. Sen körüklü bir milyoner olamadın ve sevgi dolu bir yaşam süremedin, şimdi bunu elinle koyduğun gibi bulmaya çabalıyorsun..

İzlediğin onlarca plaza dizilerinde ki hayatlardan kendi yaşamında bir kesit aradın ve bulamadın.. Onlarda zaten senin gibi susuz topraklarda yeşermeye çalışan insanları avutmaya çalışmadılar mı yıllarca.. Sen yalnızca farkında olamadın, kandırıldın ve bunu hiç garipsemedin..

İnsanı derinden etkilemeye çalışan, ağır ağır şarkılar türküler dinleyerek kendini bulmaya çalıştın.. Hâlbuki o sanatçıların ceplerini doldurduğu gerçeğini hiç aklına getirmedin. Hepsi yalnızca senin için yazılmış sözler ve hisler sandın..

Hayatın asıl amacını hangi anında sorguladın ? En zor zamanlarında kime yanaştın ? Kimden ruhun sızısını dindirmesini istedin ?

Herkes bir gün kucaklayacak dokuz tane tahtayı.. Yaşamanın gayesini en zor zamanlarda Yaradan'a sığınarak geçirmek güzeldir elbet merhemi en sonda kullanmak ne kadar yaraya işler onu iyileştirir bilinmez..

Derman bulmak için servetini harcayanlar, dert geldi mi insana zengin fakir ayırt etmiyor ve sen bunun farkına ne zaman varacağını bildiğin halde hala öteleme de üzerine yok.. Seküler toplum buna izin vermiyor öyle değil mi ? Dipsiz kuyulardasın ve kurtulma ihtimalini hesap etmek bile istemiyorsun.. Kim ne der diye yaşamını sürdürdüğün bu toplumda onur gurur meselesi edilen hangi meşgale seni kurtaracak biliyor musun ? Adalet mi istiyorsun Eşitlik mi ? Daha bunda bile kararsız kaldıysan eğer, keşmekeşler arasında boğulmakla yükümlüsün..

Bir an önce kendine çeki düzen vermen gerekiyor. Geçmişe gitmeli ve seni yaşamın kıyısından uçuruma iteni, itenleri bulup sorgulaman ve onları hayatından uzaklaştırman gerekiyor. Hayatın asıl amacının ne olduğunu bilmeli ve öğrenmelisin.. İlk insandan ilk peygambere, ilk kutsal kitaptan son kitabımız Kuran-ı Kerim'e danışmalı.. İnsanlığın önderi ve son Peygamberimiz (Salat ve Selam onun üzerine olsun) Hz. Muhammed (S.a.v.)'in hayat ve insanlık üzerine olan Hadislerini iyice okuyup anlamalı, Sünnet-i Seniyyeleri doğrultusunda yaşamımızı devam ettirmeliyiz..

Eğer bu haller üzere olursan eğer değerli kardeşim "Açılır Gözleri Gülünün"... diyorum ve bir yazımın daha böylece sonuna geliyorum.. Selam ve dua ile.. 

İnsan Hak'ta Hak İnsandaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin