Haşmet sahibi, Görklü Peygamberimiz(Ona salat ve selam olsun) asla ben diye konuşmazmış.. Asla ben demeyin.. Ben yaptım, ben gördüm, ben kazandım, demeyin.. Ben diyen kaybeder azizim. Ben demek, kibrin göstergesi, bencilliğin lisan bulmuş hali.. Biz tabiri ise meliklerin ve sultanların tabiridir. Ve Yüce Allah çoğu ayetine Biz diyerek başlamıştır.. Biz yarattık, biz öğrettik, biz indirdik..vb. Çünkü O, ezel ve ebedin sultanı ve padişahıdır..
O yüzdendir ki kibri ve bencilliği bir kıyıda atın üzerinizden. Akıntılara kapılıp uzaklaşsın denizinizden. Öyle güzel diller vardır ki, sevgiliyi hayran bıraktırır sohbetinizden..
İnsanlığınız yaşam kokuyor, ney sesi, mum kokusu.. İnsanı nasıl derin hayallere daldırıyor.. Yaratılış mucizesi, anne kucağı huzur dolduruyor. Ahlaklı bir yetişme var ardınızda gençliğinizin, onu heba etmeyin. Aşık olacağınız kişiyi manav reyonunda arar gibi aramaya sakın kalkmayın. Aşk kutsal bir vazife aslında, olmayanlar yoklamada belli olacak.. Aşkın terbiyecisi kimdir ? Bence insanın ta kendisi. Vicdan ve merhamet adlı iki kanatlı katip meleği, yoklar durur kalbine ettiğin olan biteni..
Dışarıdan alıp yediğimiz yiyeceklere ne kadar özen ve ehemmiyet gösteriyoruz değil mi ? Kendimiz için kıyafet bakınırken bile zaman çabucak geçiyor, anlayamıyoruz. Bunlar küçük örnekler elbette. Daha özele değinecek olursak eğer, hayatımıza aldığımız insanlardan bahsedelim öyleyse. Gönlümüz bazen başıboş kalır, yolunu bilemez olur.. Şu hayatta her şeye özen gösteririz de insanları daha tanıyamadan çekip alıveririz yaşantımızın içine. Bazen ilk görünüşe aldanırız, kapılıp gideriz bir rüyanın peşine.. Rüyanın sonunda ki sonu göremesekte.. Bazen iki tatlı cümle alır aklımızı başımızdan.. Cümlelerin ardında ki uçurumu fark edemesekte..
Ya sonrası ? Duvara toslayıp bedenimizi yıkıp geçtikten sonra.. Enkazımız ile baş başa mı kalacağız ? Yoksa var gücümüzle enkazı ortadan kaldırmaya mı koyulacağız ? Siz olsanız ne yapardınız ?..
Bazen öyle anlar gelir, ardına kapılıp gittiğiniz insanlar kafanıza at gözlüğünü takıvermiştir. Siz bunun farkına çok geç varsanız bile, etkisinden çıkmak için birilerinin sizi hayli gücüyle tokatlaması gerekebilir. İşte o insanlar, sizin hayatınızdaki en mükemmel kahramanlardır aslında..
Kelimeler tek başlarına geniş anlam sahibi olmasa, etkisini kafasını gövdesinden çok yukarılarda taşıyanlar anlasa da; birleştirildiklerinde oldukça ağır bir zehir haline dönüşebilirler.. Evet, sizi cümlelerin içerisine katarak, önünde sürükleyerek zehirler ve panzehir' in yalnızca kendisinde olduğunu söylerler. İşte tam da bu zamanlarda yakınınızda sağlam bir tokatlayıcı yoksa geçmiş olsun, ruhunuz elden gidiyor demektir..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İnsan Hak'ta Hak İnsanda
DuchoweCopyright © 2021 Tüm Hakları Saklıdır. İçindeki rengârenk yaşamı belli etmek istersin, siyah beyaz kalmış bir dünyaya.. Toplum psikolojisi ve empati bölümleri içeren bu kitap, sosyal şizofreniye doğru yol alan bu zorlu yaşam mücadelesinde, bizleri t...