Buradan Şuraya Yol Olur..

49 40 7
                                    

Kişinin karşısındaki insana gereğinden fazla merhamet göstermesi ve onun isteklerine karşı hayır diyememesi durumu "Ahmaklık" kategorisine girer. Etrafımda ve en yakınlarımda bu durumu gözlemlemiş bir birey olarak bu durumun oldukça suiistimal edilebilir olduğunu düşünüyorum. Kişinin bu saf ve temiz duygularının yaşadığımız toplum ve çevresel faktörler eşliğinde sağlıklı eylemlere dönüşeceğinden şüpheliyim. Her bireyin kendi özel alanları ve kendi kendisine yaşadığı duygu bütünlüğü vardır. Gereğinden fazla insanları dahil etmek ve karşı koyamama durumu ahmaklık olgusuna bürünür ve insanlar tarafından kullanılmış durumuna düşersiniz. Buna bir son vermenin zamanı geldiğini düşünürsünüz lakin hep bir an gelir ve uygulama noktasında sıkıntılar yaşarsınız. Başına gelenler çok iyi bilir ki benimde yeni genç olduğum zamanlar aynı şeyler ile karşı karşıya kaldığım anlar olmadı değil. İnsanları memnun etme ve aman bana kötü bir kelam edilmesin benden memnun kalsınlar durumu tamamıyla iç dünyamızın bize yansıtmış olduğu ve öğrettiği bir dürtüdür. Öncelikle özgüvenli olmalı ve karşımızdaki insana hayır diyebilmeyi amaçlarken kendi özel alanımızın ve kendi isteklerimizin olduğunu unutmamalıyız. Hani film izlemek için toplanırsınız ve herkes komedi filmi izlemek istiyordur ve sizin aklınızdan romantik bir film izlemek geçiyordur mesela.. Ve sizde hiç ses çıkarmadan olur bende izlerim komedi filmi deme kibarlığına düşersiniz.. Peki neden be insan evladı ? Sen de arsız deli gönlünden geçenleri dile getirip karıştırsana zihinleri.. Belki ikna edeceksin o düşüncesiz zihinleri ve değişecek filmin de senin de yüzünün rengi.. İçgüdüsel olarak aman çıkıntılık etmeyeyim, susup filmimi izleyip kendime zehir edeyim bu güzelim zamanımı diyorsunuz.. Hayır, Hayır arkadaş benim zamanım değerli siz izleyin ben izlemek istemiyorum. Zaten sizin zorbalığınızla geldim buraya evde ne güzel kitabımı okuyup çayımı yudumlayacaktım deseniz keşke.. Hayatımızda rayına oturtulacak o kadar tutum ve davranış var ki buradan şuraya yol olur.. Evet buradan şuraya öyle bir güzel yol olur ki gidiş-geliş ücreti de tam 500 lira. Siz şimdi ona da tamam olur al parayı gideyim dersiniz. Sorgulayın, sebebini sorun ve kendinizi başkalarına aldattırmayın.. Merak ilgi çekici gelmiyorsa eğer en kolay yolu deneyin, Hayır diyebilmeyi öğrenin.. Sizden daha değerli bir şey bu hayatta yok ve kendinize harcadığınız zamandan başka hiçbir değerli sermayeniz yok unutmayın..

İnsan Hak'ta Hak İnsandaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin