Kadınlarımızın En Büyük Sorunu "Şiddet"

47 34 18
                                    

Kutlu kadınlarımıza.. Saygılarımla..

Toplumumuzda kadınlarımızın en büyük sorunları şu şekilde sıralanmaktadır; Şiddet, İşsizlik, eğitimsizlik.. Evet doğru duydunuz, maalesef öyle bir toplumda yaşam sürdürüyoruz ki ülkede gerçekleştirilen eğitim faaliyetleri doğrultusunda yalnızca erkeklerin eğitim seviyesinin yüksek olduğu kanısına varılması beklenir öyle değil mi ? Pek tabii olarak böyle bile olsa size atfedilen "Şiddet" sorununun oluşmasında kadınların neden olacağı bir husus bulunmamakta. Yani eğitim düzeyi bir ülkede yalnızca erkek bireylere de uygulansa eğitim düzeyinden dolayı "Kadına Şiddet Uygulama" densizliğinin en aza indirilmesi gerekirken, son beş yılda tam tersi bir ivme ile yükseliş göstermektedir.

Şiddet konusundan önce değinmek istediğim, bu konular doğrultusunda gelişen durumlardan biraz söz etmek istiyorum. Eğitim seviyesi düşük bir kadın toplumunun, iş bulma ve çalışma olanağı yaratma açısından oldukça kısır bir süreçte olacağını düşünüyorum. Bu sebepten dolayı ikinci sırada ki "İşsizlik" sorunu baş göstermeye başlayacaktır. Ülkenin dört bir yanında kadınlarımız için çeşitli emekler ve zorluklar gösteren iş kolları olsa bile, tüm ülkenin kadınları hususunda "İşsizlik" sorununun çözümünü sağlayacağını söyleyemem. Her insanın bir hayali ve arzusu olacağı gibi, kadınlarımızın da gerçekleştirmek istediği hayalleri ve çalışmak istediği iş kolları olacaktır. Bizler sığ bir toplumun bireyleri olarak İslam ışığı altında almamız gereken mesajları tamamen yanlış almış, anlaşılamamış bir toplum oluşturmuşuz. Batı seviciliği mi desem, asimile edilmiş bir millet mi desem, yoksa tam manasıyla İslam adı altında bizlere saptırılmış bilgiler ışığında uzaklaştırılmışız mı ? desem, bilemiyorum..

Aile kavramını oluşturan bireylerin ebeveynlik vazifelerini öylesine derin bir düşünce havuzundan geçirerek uygulamaları ve çocuklarına göstermiş oldukları tutum ve davranışlar hususunda dikkat ederek ve taşkınlığa yeltenmeden ( Çocuklarını dışlama, azarlama, şiddet uygulama, özgüvensiz yetiştirme, ahlak olgusunda eksik bilgilendirme vb.) ilerleme kaydetmeleri gerekmektedir. Çünkü ileri zamanlarda ergenlik dönemi ile birlikte başlayacak olan yetişkinliğe erişme döneminde ebeveynlerin çocuklarına karşı tutum ve davranışları, çocukların kuracak oldukları aile kavramında da etken olacak ve emsal teşkil edecektir. "Kadına veyahut Erkeğe Şiddet" eyleminden basite indirgenmiş bir olay olarak bahsetmek mümkün değildir, çünkü bir toplumu oluşturan en küçük dilim bireydir ve bireylerin birleşmesi ile aile kavramına erişilir. Aileler bütünlüğü ile toplum, çorak bir arazinin yemyeşil çimenler ile istila edilmesi kadar güzelleşir. Bu güzelliği korumak ve devamlılığını sağlamak yine o toplumun ana görevlerindendir.

Eğitim düzeyinin artırılması ve toplumda her kesim için yaygınlaştırılması, toplumda refah ortamı oluşturacağı gibi birçok sorunun etik düzeyde çözülmesine de yardımcı olacaktır. Siz, kadınlarımızın eğitim düzeyinde oluşan eksikliğin ve buna bağlı gelişen İşsizlik ve toplumdan uzak tutulma sorunlarının önüne nasıl geçeceğimiz konusunda hiç aktif görev aldınız mı ? Ya da bu konu hakkında düşünceleriniz nelerdir? Ailelerde en çok boşanma nedenleri arasında "Aile İçi Şiddet" bulunuyor. Bunların altında yatan asıl gerçek erkeğin ev idaresinde tek söz sahibi olduğu ve gerekirse eşine şiddet uygulayabileceği safsatası yatıyor. Şimdi bu durumun buraya nasıl getirildiğini anlamaya çalışalım. Delinin biri bir kuyuya taş atmış çıkar çıkarabilirsen..

"Sizin en hayırlınız kadınlarına karşı iyi davrananlarınızdır."

"Gece birlikte olduğunuz kadınları nasıl döversiniz?"

"Kadınlarla iyi geçinin, eğer onlardan hoşlanmadıysanız, sizin hoşlanmadığınız şeyde Allah birçok hayır var etmiş olabilir."

"Kıyamet gününde Allah katında mevkii en kötü olacak insanlardan birisi, karısı ile haşır neşir olup da onun sırrını yayan kimsedir."

İnsan Hak'ta Hak İnsandaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin