Pays halkına hediye olarak medyadaki çalışmayı hazırlayan signalblue ye çok teşekkür ediyorum. Bu bölüm ona armağan olsun:)
Gerdirdiği yayı serbest bıraktı Kraliçe ve okun, hedefi orta yerinden delip geçmesini izledi. Vakit kaybetmeden yeni bir ok daha aldı sadağından ve yaya yerleştirip gerdirdi tekrar.
"Sana meydan okuyorum Pays Kraliçesi," diyen Nell'in sesini duyunca gergin tuttuğu yayıyla birlikte ona doğru döndü. Adam okun hedefine girdiğini fark edince korkuyla olduğu yere çöktü ve ellerini havaya kaldırıp "Şakaydı," dedi. Kadın hafifçe kıkırdadı onun bu haline.
"Aman Hebe okla şaka olmaz. Başka tarafa çevir şunu," deyip eliyle havayı tokatladı hırsız ve ona yayını çevirmesini işaret etti. Gülümsemesini gizleyip ciddileşti Hebe ve hedefe geri dönüp yayı serbest bıraktı. Hırsıza burada ne işi olduğunu sorarken yeni bir ok daha yerleştirdi yayına.
"İşlerimi hallettim," dedi genç adam.
"Bu arada Şavn Kralı, hükümdarlığını kutlamak için gönderdiğimiz tebrik mesajına karşı yüce gönüllülüğünü gösterip bir yük beyaz şarap yollamış."
Elindeki gergin yayı yere indirdi Hebe ve öylece kaldı bir süre. Kral Ray'ın Riik'teki hali gitmiyordu gözünün önünden. Biraz olsun toparlayabilmiş miydi acaba genç adam? Sira'nın evlenirken ki heyecanlı görüntüsü esip geçti zihninin perdelerinden. Hemen kovdu bu uğursuz anıları ve hırsıza dönüp burukça gülümsedi.
"Yakın köylerden birinde büyük bir yangın çıkmış, insanlara yardım etmeleri için muhafız ve şifacılardan oluşan bir ekip gönderdim," diyerek rapor vermeye devam etti genç adam.
"Havalar böyle yağmurluyken ne yangınıymış bu?" diye homurdanıp yüzünü ekşitti Hebe.
"Emin değilim ama rüzgar harlamış olabilir."
Hala genç adamın yüzünde dolaşan gözü ışıldadı Kraliçe'nin ve elindeki yayı yenice fark etmiş gibi hedef tahtasına geri döndü.
"Kral olmak sana yakıştı," deyip gülümsedi ve yayındaki oku serbest bıraktı.
Hırsız, yanına yaklaşıp elindeki yayı alırken " Benimle alay etme Hebe," diye sızlandı ama sonrasında kendisi de keyifli bir kahkaha koyuverdi. Yayına yerleştirdiği oku geri çekti ve yanındakine göz kırpıp bıraktı genç adam. Ok, hedefi teğet geçip uzaklara doğru yol alınca Hebe'den alaylı bir kıkırtı yükseldi.
"Tamam," dedi Nell bu duruma bozularak.
"Henüz her şeyim dört dörtlük olmayabilir ama en azından çok yakışıklı bir kralım."
Onun konuyu değiştirmeye çabasına karşın gülmeye devam etti Kraliçe ve umursamaz bir şekilde cevap verdi.
"Doğru, hayatımda gördüğüm en yakışıklı kralsın."
Karı kocanın tatlı münakaşaları böylece devam ederken sarayın camlarının ardından pusuya yatmış bir yırtıcı gibi onları seyreden kadın, tehlikeli gülümsemesiyle birlikte yanındaki genç muhafıza döndü.
"Emirlerimi yerine getirdin mi?"
Hızlıca başını salladı genç adam.
"Pazara indim ve söylediğiniz her şeyi yaptım Prensesim. Halk zaten öfkeliydi, hiç zor olmadı."
Aldığı cevabın hoşnutluğuyla gülümsemesi derinleşti kadının. Görevine geri dönmesini ve bir sonraki emre kadar kendisiyle iletişime geçmemesini söyledi muhafıza ve odadan gönderdi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KÖR KRALİÇE
Historical FictionTarihi Kurgu#1 Her kötü, çirkin ve gudubet değildir. Her iyi de, masallarda anlatıldığı gibi gökten düşmüş bir peri kızı kadar güzel ve eşsiz olmaz. Bazen iyiliği kör bir kadının avuçlarında bulursun. Kimi zaman düzenbaz bir hırsız, asil bir soylu...