Chap.3

550 67 0
                                    

Lisa Pov

Shit! Aku tak ready lagi! Aku memandang yang lain dan memberi signal untuk bersiap sedia defend diri dari serangan elias. Bila dia berubah menjadi serigala, dia nampak sangat berbeza namun matanya masih sama seperti mata manusianya. Hijau emerald.

"Lisa! Careful!" Jerit Jeongyeon dan aku terus memandang depanku. Elias melompat ke arahku dan dia cuba nak membahamku. Aku menghalang gigitannya dengan menolak kepalanya. Kuat betul dia ni!!

BANGG!!

Bunyi tembakan tersebut membuatkan elias melompat jauh dariku. Aku memandang yang lain dan dapati Jungkooklah yang lepaskan tembakan tu ke arah siling. Well, dia buat kerja yang bagus untuk menakutkan elias. Aku memandang jam tanganku dan ianya 12.15 a.m.

What the fuck! Kami perlu bertarung dengan elias sehingga 6 a.m. ?!! Aku mula tertanya tanya kenapa aku terima task ni.

Jungkook Pov

Aku melepaskan tembakan dan membuatkan elias melompat jauh dari Lisa. Tch. Perempuan tu memang suka menyusahkan aku. Dia memandangku dan aku jeling dia. Siapa suruh terima task ni?

Kalau elias cuba cederakan aku, aku akan tembak dia. Aku langsung tak kisah dia ni anak siapa. Nyawa aku lagi penting dari budak disumpah ni.

No one Pov

Mereka masing-masing defend diri apabila elias mula menyerang mereka. Ada juga Jungkook cuba nak tembak elias tapi Lisa menghalangnya.

"Dont you dare." Kata Lisa dengan pandangan maut ke arah Jungkook. Lisa lalu fokus ke arah elias semula.

Elias mula menyerang Bambam tapi Bambam berjaya lari dan menyebabkan elias terlanggar dinding. Dari situ, mereka dapat tahu yang elias sebagai serigala, tak mempunyai otak yang cerdas. So mereka cuba umpan elias ke arah dinding agar elias asyik langgar dinding sehingga penat bergerak.

"Dia takkan matikan bila langgar dinding banyak kali?" Tanya Doyeon sambil pandang yang lain.

"Ofcourse he wont. Mungkin cedera tapi tak mungkin mati." Jelas Jeongyeon. Mereka asyik buat benda yang sama sehingga diri mereka penat. Tapi mereka tak berhenti. Jika mereka berhenti, mereka yang akan diserang pula.

"Shownu, go hide somewhere. Biar kami urus ni." Jelas Bambam. Shownu yang dari tadi juga turut ikut serta dalam mengumpan elias, pun mengangguk. Sejujurnya Shownu memang tak pandai bertarung. Mereka semua tahu itu dan mereka cuba menghalang elias dari serang Shownu sejak tadi.

"Fast Shownu." Tegas Lisa lalu membaling carpet ke arah elias untuk menghalang elias dari melihat Shownu larikan diri dari ruang tamu tersebut. Ianya berjaya dan ahli devil force berasa lega.

Mereka asyik melakukan aksi yang sama sehingga lah pagi mula menjelma. Tepat 6 a.m, elias berubah menjadi manusia semula. Dia terduduk di atas lantai ruang tamu yang berselerak itu.

Pintu utama dibuka dan semua pengawal serta butler pun masuk untuk mengenal pasti situasi. Mereka terkejut yang ahli Devil Force semuanya masih selamat. Sedikit cedera dan kebanyakkannya penat. Mereka duduk di lantai dengan kepenatan manakala Shownu beri mereka air untuk diminum.

Shownu keluar dari tempat persembunyiannya 5 minit sebelum 6 a.m. Dia terus ke dapur untuk sediakan air😂😂 Sebab dia 100 peratus pasti yang ahli lain tak mati dan cuma kepenatan sahaja. Bila ianya tepat 6 pagi, Shownu terus ke ruang tamu dan beri mereka air. Pada masa tulah pintu utama dibuka.

xxxxxxxxxxxxx

"I am glad that you guys are still alive!!!" Kata Elias dengan gembira. Dia dah berpakaian kemas sekarang ni.

"Thank you young master elias." Balas Doyeon. Elias asyik memuji mereka kerana mampu terselamat dari serangannya sebagai serigala. Elias sedar sepanjang masa semasa dia berubah jadi serigala, tapi dia tak dapat kawal badannya.

"I was scared of hurting all of you. Saya sedar sepanjang masa tapi saya tak dapat nak kawal badan saya. Saya minta maaf." Kata elias lalu menunduk tanda maaf. Mereka semua agak simpati dengan keadaan elias. Dia dah hadapi semua ni setiap tahun dan cuba untuk bertahan dengan sumpahannya.

Lisa memegang bahu elias sambil tersenyum.

" Apa kata young master cari jalan penyelesaian lain selain ni?" Kata Lisa. Mereka semua memandang Lisa dengan pandangan hairan. Hairan kenapa Lisa tetiba boleh jadi caring semacam😂

" Takde jalan penyelesaian lain...sangkar besi pun tak dapat nak kurung saya. Kami dah pernah cuba." Katanya dengan sedih. Lisa semakin simpati.

"It's okay. Kami akan tolong young master pulih dari sumpahan ni. Kami akan carikan potion untuk ubati sumpahan ni. Dont worry." Jelas Lisa. Elias tersenyum lebar lalu memeluk Lisa dengan erat. Lisa terkejut pada mulanya tapi dia membalas pelukan elias tak lama kemudian.

xxxxxxxxxxxx

"Annyeong!!!" Jerit elias sambil melambai tangan dengan gembira.

Pasukan devil force pun berangkat pulang ke pejabat mereka. Seperti biasa, Shownu pandu dan Jungkook berada sebelahnya manakala ahli lain duduk kat belakang.

"Kau serious ke nak tolong budak tu cari potion untuk ubati sumpahan dia?" Tanya Bambam kepada Lisa yang duduk sebelahnya. Lisa mengangguk sambil menutup matanya. Dia cuba untuk berehat setelah beraksi hampir 6 jam tadi.

"Well at least kita dah dapat 100 million kita and diorang kata akan beri lagi kalau kita berjaya carikan potion tu. Aku rasa tak salah tolong budak tu." Kata Doyeon. Jeongyeon mengangguk tanda setuju.

"Fine. By the way, caringnya kau dengan budak tu Lisa~ Tak pernah nampak kau macam tu huhu~" Usik Bambam. Lisa membuka matanya dan terus pandang Bambam dengan pandangan dingin. Bambam lantas meminta maaf sambil menggaru kepalanya yang tak gatal.

" Budak tu.. perlu hadapi benda menggerikan sebegitu setiap tahun. Dia takut tapi tak dapat buat apa. How could I not help him?" Kata Lisa sambil pandang luar. Mereka memandang Lisa dengan pandangan tak percaya at the same time faham apa maksud Lisa.

- Pejabat Devil Force -

Mereka semua berehat setelah sampai ke pejabat. Bambam, Doyeon dan Jeongyeon tidur secara berjauhan kat sofa. Jungkook pula dah keluar entah ke mana. Tinggallah Shownu dan Lisa yang masih terjaga. Shownu mengakses laptopnya manakala Lisa meneliti pakaian sekolah yang diberi oleh anonymous tu.

Shownu: Lisa. Ada mail.

Lisa segera bergerak mendekati Shownu dan mereka membaca mail yang baru dihantar oleh anonymous dan Lisa pasti orang ni lah yang beri task dengan reward 1 billion tu. Lisa bercadang nak panggil anonymous tu dengan panggilan 'A'.

From : A

Selamat pagi, saya harap kamu dah bersedia untuk ke bandar tu. Map dah diberi dan kamu perlu ke sana secepat mungkin. Dont disappoint me Devil Force.

" Nampak sangat si A ni memaksa kita untuk lakukan task ni." Jelas Lisa. Dia nampak tak senang dengan task ni tapi memandangkan Jungkook nak lakukannya, dia terpaksa terima. Jungkook nampak sangat desperate untuk lakukan task ni.

- Keesokan harinya -

"We are going to that place." Kata Lisa sambil mengemas barang barangnya.

"Pergi mana?" Tanya Doyeon yang tengah memakai lipstick berwarna merah sambil memandang cermin kecil yang dipegangnya.

"Blackwood."

xxxxxxxxxxxxxxx

DEVIL FORCEWhere stories live. Discover now