"Ini ke tempat tu?" Tanya Jeongyeon. Mereka turun dari van bila mereka sampai je ke salah satu pekan kat Blackwood City. Ianya pekan yang agak mengerikan.
"Ada ke sekolah kat sini? Jangan jangan kita kena tipu." Kata Doyeon. Mereka mula mengeluh. Lisa mula bergerak ke setiap kedai untuk periksa kewujudan manusia kat pekan tu.
"Lisa. Ada budak." Kata Bambam yang berada di belakang Lisa. Mereka semua melihat ke arah sebuah kedai yang ditunjuk oleh Bambam. Ianya sebuah kedai mainan yang mengerikan.
"Kau pasti ke nampak budak? Manatahu ianya hantu..." Kata Doyeon yang dah mula takut. Dia bersembunyi di belakang Jeongyeon.
"Betullah!! Dia berdiri kat pintu tadi then dia berlari masuk dalam kedai semula." Jelas Bambam. Dia juga dah mula meremang bulu roma tapi dia nak pastikan juga budak manusia atau tak. Lisa mula bergerak ke arah kedai tersebut dan membuka pintu kedai tu.
"Hello?" Tanya Lisa sambil masuk. Keadaan dalam kedai tu nampak mengerikan tapi taklah kotor seperti ianya tak dikemaskan. Ianya bersih. Bermaksud, pasti kedai ni masih beroperasi.
"Who are you?" Tanya seorang mak cik tua yang baru munculkan diri. Seorang budak kecil lelaki bersembunyi di belakangnya.
"Kami baru berpindah ke sini. Kami pelajar transfer kat sekolah tinggi di Blackwood." Jelas Lisa. Bambam dan Doyeon berada bersama Lisa dalam kedai mainan ni manakala Jungkook dan Jeongyeon mula meneroka sendirian kat pekan ni. Shownu pula kat dalam van menunggu sambil mengkaji tempat ni menggunakan laptopnya.
"Baik kamu pergi je dari bandar ni. Tak guna kamu bersekolah kat sini." Kata mak cik tua tu sambil berjalan ke kaunter. Rasanya dia owner kedai ni.
" Why?" Tanya Bambam.
"Bandar ni bahaya. Just go. Kamu akan menyesal datang sini. Penduduk kat bandar ni tak boleh lari tapi kamu masih tak terlambat lagi." Kata mak cik tua tu. Lisa, Bambam dan Doyeon memandang satu sama lain. Mereka mula curious dengan apa yang di maksudkan mak cik tua tu.
Jeongyeon pov
Mana perginya mereka ni? Aku baru je singgah masuk satu kedai, keluar je mereka terus hilang. Now, aku tengah meneroka sendirian. Aku taklah takut sangat tapi tempat ni buat aku tak sedap hati. Aku memegang erat pistol aku yang bersangkut di belakang pinggangku.
YOU ARE READING
DEVIL FORCE
FanfictionStarring - Lisa (Blackpink) - Jungkook (BTS) - Jeongyeon ( Twice ) - Doyeon (Weki Meki or IOI ) - Shownu (Monsta X) - Bambam (Got7) Kisah ini tentang kumpulan yang sanggup buat APA SAJA yang penting diberi ganjaran. Kumpulan ini digelar DEVIL FORCE...