Chap.33

598 59 65
                                    

Hye yall!!! Thanks again for supporting my ff 💞💞💞💞 Semua comment korang buatkan author lebih bersemangat nak update!! Thank youu all love yaaa💞💞


Lisa Pov

"Fight!!!" Jeritku. Kami semua mula berlari ke arah Eroix. Aku harap penduduk kampung dapat larikan diri sementara kami cuba melengahkan Eroix.

Kami mengeluarkan senjata kami dan mula bertarung. Musuh datang tanpa henti tapi kami tak putus asa. Bila Eroix nak mengejar penduduk kampung, kami menghentikan mereka.

"Argh!" Jerit Lia. Kami memandangnya dan rambutnya digenggam erat oleh salah seorang dari Eroix. Aku merampas senjata milik Eroix yang aku tengah lawan, dan baling ke arah Eroix yang menyakiti Lia. Pedang tersebut menembusi leher Eroix itu dan aku segera berlari ke arah Lia.

"You okay?" Tanyaku. Lia mengangguk. Aku baru saja nak sambung menyerang pasukan Eroix, namun ada seseorang mengikatku dengan tali dari belakang. Aku segera memandangnya.

"Eunha apa kau buat ni?!" Marahku sambil cuba nak lepaskan diri dari ikatan, namun aku gagal. Eunha mengikatku dengan kuat dan sepenuh kudratnya. Apa yang dia cuba nak buat ni?!

"Eroix!!! Aku dah tangkap Lisa! Seperti yang aku janji so korang mesti lepaskan aku!!!" Jerit Eunha.

"Yahh!!" Jerit Wooshik sambil memandang Eunha.

"Let me go!!" Tegasku sambil memandang Eunha.

"Aku dah janji dengan Eroix untuk bawa kau kepada mereka! Nak sangat ditangkap oleh Eroix kan? Hah pergi lah ikut diorang! Mereka janji mereka akan lepaskan aku kalau aku serahkan kau kepada mereka." Eunha berkata sambil tersenyum sinis. Aku mengeluh dengan geram.

"Jangan jadi bodoh Eunha. Mereka takkan lepaskan kau kalau kau serahkan aku kepada mereka. Mereka tetap akan cederakan kau! Lebih baik kita kerjasama hapuskan mereka sekarang!" Jelasku kepada Eunha. Berharap yang dia setuju dengan kata-kataku.

"Kau yang bodoh sekarang ni Lisa. Walaupun apa yang kau cakap tu betul, aku tetap nak serahkan kau kepada mereka. Pergilah jumpa Jungkook yang korang nak sangat selamatkan tu." Bisiknya di telingaku lalu tergelak kecil. Tak guna!!

Eroix dah semakin dekat denganku dan aku masih tak dapat lepaskan diri. Eunha pula berada di belakangku. Cuba nak pastikan aku tak dapat buka ikatan dan larikan diri. Aku memandang Lia, Wooshik, Hyunjin, Dowoon dan Jeongyeon. Mereka semua cuba nak selamatkan aku tapi Eroix juga menyerang mereka tanpa henti.

Tiba-tiba muncul dua individu dengan senjata mereka. Mereka mula menyerang Eroix yang mendekatiku. Seorang lelaki dan seorang perempuan. Setelah mereka selesai mengalahkan Eroix tersebut, mereka mendekatiku.

"Kau tak apa-apa?" Tanya gadis tersebut kepadaku. Dia lalu memandang Eunha dengan pandangan tajam membuatkan Eunha berundur.

"A-Aku tak apa-apa. Who are you guys?" Tanyaku dengan hairan sambil melihat dua individu yang berdiri di depanku. Mereka membantu aku melepaskan diri dari ikatan tali tersebut.

"Hello. I'm Miyeon and this is Taeyong." Kata Miyeon dengan senyuman manis.

"Kami juga telah menjadi sasaran Eroix. Kebetulan kami meronda dan ada penduduk kampung yang sedang berpindah beritahu kami tentang kamu." Jelas Taeyong pula.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
DEVIL FORCEWhere stories live. Discover now