Lisa Pov
Bunyi seperti loceng sekolah pun kedengaran tak lama kemudian.
" 3 jam dah berlalu. Tahniah kepada yang terselamat. Anda dah berjaya melepasi game ' Strike '."
Aku melepaskan keluhan. Shit! 3 jam je dalam ni, tapi aku dah cedera teruk. Aku perlahan-lahan keluar dari tempat aku sembunyi tadi. Ada anak panah hologram yang menunjukkan jalan keluar. Aku hanya mengikut anak panah biru tu. Selepas je aku keluar dari hutan tu, aku memandang sekeliling dan skrin besar di depan.
Daripada 12 pelajar, hanya 7 orang terselamat.
Jimin, Kai dan aku dari Blackwood High. Wooshik, Lia dan Hyunjin dari Redwood High. Seorang lagi bernama Dowoon dari Silverwood High. Hanya Dowoon seorang saja yang tak cedera. Yang lain atleast ada cedera walaupun cedera ringan.
( Dowoon day6)
Kami pun keluar dari bilik tu. Yeji berlari ke arahku.
"Lisa! Thank God you're alive!" Yeji berkata sambil memelukku. Aku hanya tersenyum nipis. Erat sangat dia peluk ni sampai luka di perutku nak terbuka semula😂
"Tch. Kau hidup juga? Patutnya mati je dalam tu." Jelas Jimin sambil meneguk air dalam botol mineral.
"Kenapa? Risau ke?" Tanyaku.
"Risau amende." Balas Jimin dengan jelingan mautnya. Aku tergelak palsu.
"Risau yang aku dapat tahu rahsia tentang apa yang berlaku di Blackwood High?" Tambahku sambil tersenyum sinis. Aku terus pergi meninggalkan dia. Aku tak pandang pun dia lepas tu tapi aku dapat rasakan pandangan maut dia menembusiku.
Aku memandang kertas di tanganku dan melihat acaraku yang seterusnya. Ianya hari esok. Lega rasanya.
"L-Lisa." Panggil seseorang dari belakang. Aku memandangnya dan tersenyum nipis. Tipulah kalau aku kata aku tak marah tapi dia tak sengaja. Lagipun benda dah lepas.
"Mian. Luka kau masih sakit?" Tanya Wooshik. Aku hanya geleng kepala walaupun sebenarnya masih sakit.
"Bwoya? Dia ni ke yang buat perut kau macam ni?! Yah sekyaa!! Berani kau datang sini minta maaf macamlah kau tak sengaja tikam dia! Aku tau kau mesti sengaja lepas tu play victim." Marah Yeji. Terkejut aku. Wooshik pun turut terdiam.
"It's okay Yeji. Dia memang tak sengaja." Jelasku sambil tergelak kecil. Yeji nampak masih tak puas hati tapi dia cuba untuk tak marah. It's cute. Rindu pula dengan pasukan Devil Force aku kat Blackwood High. Apalah yang diorang tengah buat sekarang.
- Blackwood High -
"Yah Kim Doyeon. Itu katil aku. Pergi sana tidur kat katil Jungkook." Arah Bambam sambil memandang Doyeon yang tengah nyenyak tidur atas katilnya.
"Ish...Kau jelah tidur kat katil dia...Nanti kalau dia tahu aku tidur katil dia, dia akan benci aku." Jelas Doyeon yang masih lagi separuh bangun.
YOU ARE READING
DEVIL FORCE
FanfictionStarring - Lisa (Blackpink) - Jungkook (BTS) - Jeongyeon ( Twice ) - Doyeon (Weki Meki or IOI ) - Shownu (Monsta X) - Bambam (Got7) Kisah ini tentang kumpulan yang sanggup buat APA SAJA yang penting diberi ganjaran. Kumpulan ini digelar DEVIL FORCE...