- Blackwood High -
"Korang siapa?" Tanya Bambam kepada dua pelajar yang mereka berjaya tangkap. Dua pelajar tersebut duduk atas lantai sambil diikat erat menggunakan tali. Doyeon mengacuhkan pistol ke arah dua pelajar tersebut. Manalah tahu mereka cuba nak teriak ke untuk panggil rakan mereka. Bambam, Doyeon dan Shownu dah putuskan untuk bunuh mereka kalau mereka cuba buat benda mencurigakan.
"K-Kami bukan musuh." Jawab salah satu daripada mereka. Mereka pelajar perempuan. Salah satu dari mereka berambut pendek paras bahu. Pelajar yang menjawab tu berambut panjang warna hitam.
"Apa kamu buat kat depan bilik kami?" Tanya Doyeon.
"Kami nak minta bantuan." Balas pelajar berambut pendek tersebut. Bambam dan Doyeon memandang satu sama lain.
"First of all, bagitau nama kamu." Tanya Doyeon. Mereka pun beritahu nama mereka. Gadis berambut pendek tu ialah Kim Yeri manakala gadis berambut panjang tu ialah Yooa.
(Red velvet Yeri)
(Yooa oh my girl)
"Apa bantuan yang korang katakan tu?" Tanya Bambam. Yeri dan Yooa dah dilepaskan dari ikatan tapi Bambam dan Doyeon masih berjaga-jaga. Yeri dan Yooa duduk di atas katil Bambam. Mereka mula bercerita.
"Korang budak baru tu kan? Rumors tentang korang tersebar luas." Jelas Yooa.
"Wahh pelajar kat sini pandai membawang juga ke? Nampak macam mayat hidup je semua." Gelak Bambam. Rasa tak percaya dengan kata kata Yooa.
"Mereka sengaja macam tu...Mereka pun takut mereka jadi sasaran jadi mereka semua pun terpaksa selfish untuk pertahankan diri." Jelas Yeri. Matanya berair. Ketiga-tiga ahli Devil Force tu semakin curious dengan apa yang dah terjadi.
"Maksud? Mereka berlakon jadi jahat, mayat hidup, dan seperti robot?" Tanya Bambam.
"M-Mereka tak berlakon.. Mereka semua waras. Seperti yang Yeri cakap tadi, mereka cuma tak nak jadi sasaran. Sesiapa saja yang cuba nak langgar arahan Eroix, akan menjadi korban. Tengah mereka cuba nak elakkan diri dari jadi sasaran, hati mereka mula menggelap dan mereka tak kisah orang lain kena. Asal kan mereka tak kena. Sebab tulah semua student kat sini nampak macam tak kisah nak cederakan sesiapa." Jelas Yooa dengan lebih teliti.
YOU ARE READING
DEVIL FORCE
FanfictionStarring - Lisa (Blackpink) - Jungkook (BTS) - Jeongyeon ( Twice ) - Doyeon (Weki Meki or IOI ) - Shownu (Monsta X) - Bambam (Got7) Kisah ini tentang kumpulan yang sanggup buat APA SAJA yang penting diberi ganjaran. Kumpulan ini digelar DEVIL FORCE...