HYE EVERYONEE! Author ada buat cover baruu untuk ff ni!! Thanks for supporting my work so far❤️ U guys can also check my other ff😘
Okay tak cover ni? Sorry not really a pro at editing😂
Lisa Pov
"Jeongyeon-" Aku tak habis cakap lagi, bunyi siren kedengaran. Suasana tiba-tiba menjadi huru-hara. Semua orang berlari entah ke mana. Aku tak tahu mana perginya cikgu yang iring kami ke sini. Seperti kami ditinggalkan je kat sini.
"Apa dah jadi ni? Kenapa semua orang berlari?!" Tanya Wooshik sambil pandang sekeliling.
"EROIXX!!! EROIXX IS COMING!!!" Jerit seseorang sambil berlari. Aku mula melihat beberapa sosok tubuh yang menggunakan black cloak, menyerang orang di sekeliling.
"Eroix?! Kenapa tiba-tiba je?! Benda ni tak pernah jadi pun sebelum ni!" Jelas Wooshik dengan panik. Wtf is going on here?!
"Guysss!! Kami perlukan bantuan! Student dari Silverwood diserang! Eroix nak kan Dowoon!" Jerit Seulgi sambil berlari ke arah kami. Dia berlari sambil mengelak serangan dari Eroix. Kami juga mula diserang oleh Eroix. Mereka menjadi semakin ramai.
"Wooshik ahh!! Pasukan Redwood diserang!!!" Jerit Hyunjin dari jauh.
"Mian everyone. Aku tak dapat beri bantuan. Lia jom!!" Jelas Wooshik sambil berlari ke arah Hyunjin. Lia juga turut minta maaf.
"Lisa please help us! Mereka cuba nak culik Dowoon." Rayu Seulgi. Shit!! Apa je yang Eroix ni nak sebenarnya?! Aku mengangguk tanda setuju.
"Lisa let me help!" Kata Jeongyeon.
"Jeongyeon kau dah cedera teruk. Dahlah tu jangan paksa diri lagi!" Marahku. Aku tak nak Jeongyeon habiskan tenaga dia.
"Habis tu kau nak aku duduk sembunyi je? Lisa aku masih boleh bantu. Please let me help." Jeongyeon bertegas. Haih. Memang semua ahli Devil Force ni keras kepala ke? Aku lalu memberinya pistol yang aku dapat dari Dowoon sebelum ni.
"Let's go." Kataku kepada Seulgi. Kami pun mula berlari ke arah di mana pasukan Silverwood High diserang.
xxxxxxxxxxx
"Dowoon!!! Tenn!!!" Panggil Seulgi.
Mereka semua tengah berlawan dengan ganasnya. Terdapat banyak Eroix kat sini. Ada yang Eroix bukan manusia dan ada juga yang manusia. Aku melihat sekeliling sambil mencari Dowoon memandangkan Dowoon yang kena aim oleh Eroix.
"Dia kat sana!" Kata Seulgi sambil menunjuk kat dalam sebuah bilik. Dowoon tengah dikepung oleh sepasukan Eroix dan Dowoon kelihatan penat.
"Jeongyeon. Tolong Seulgi dan rakannya yang lain. Aku akan bantu Dowoon. Remember, elak berlawan secara fizikal. Guna pistol tu okay?" Aku sempat menasihati Jeongyeon. Bukan apa, Jeongyeon dah cedera banyak. Kalau dia berlawan secara fizikal lagi, aku takut dia akan pengsan ke apa.
YOU ARE READING
DEVIL FORCE
FanfictionStarring - Lisa (Blackpink) - Jungkook (BTS) - Jeongyeon ( Twice ) - Doyeon (Weki Meki or IOI ) - Shownu (Monsta X) - Bambam (Got7) Kisah ini tentang kumpulan yang sanggup buat APA SAJA yang penting diberi ganjaran. Kumpulan ini digelar DEVIL FORCE...