Chap.9

462 56 4
                                    

"Itu lah yang baru terjadi tadi." Kata Lisa. Lisa menjelaskan kepada ahli Devil Force yang lain tentang apa yang dah dilalui oleh Lisa dan Shownu tadi.

"Wah. Maksudnya mereka memang dah aim kita ke ni? Shit." Kata Bambam pula. Makin susah bagi mereka nak cari serial killer tu. Dahlah satu petunjuk pun belum diberi oleh 'A'.

"Kenapa aku mula rasa kita ditipu oleh si 'A' tu yer?" Tanya Doyeon secara tiba tiba.

"Kenapa pula cakap macam tu?" Balas Jeongyeon pula. Yang lain turut memandang Doyeon untuk meminta penjelasan.

"Well..Dah agak lama kita kat sini, kita email dia tapi dia tak balas. Then dia pun tak email kita semula. Tak rasa ke dia cuma nak umpan kita ke sini dan kenakan kita?" Jelas Doyeon. Mereka lalu berpandangan sesama sendiri. Mereka mula rasa apa yang Doyeon cakapkan tu ada logicnya juga.

"Jangan jangan orang yang arahkan kita ke sini untuk cari pembunuh bersiri tu adalah pembunuh bersiri yang nak bunuh kita? Kita mana tahu kan? Kita ni banyak musuh." Jelas Bambam pula. Satu persatu bersuara untuk menyuarakan pendapat mereka.

"Baik kita balik jelah. Lebih banyak kerja yang lebih berbaloi dari ni. Korang sendiri pun tahu yang apa aku cakap ni benar." Kata Jeongyeon. Sejujurnya lepas Lisa beritahu tentang mereka dikerumuni pelajar mengerikan dan Doyeon dipaksa ke dewan, Jeongyeon dah tak tertarik nak lakukan task ni.

"Hmm aku setuju dengan Jeongyeon..Tak berbaloi lah tugas ni. Kita mana tahu yang reward 1 billion tu ada ke tak kan? Aku rasa kita kena tipu so lebih baik kita tinggalkan tempat ni sebelum kita dikenakan dengan lebih teruk." Jelas Doyeon pula. Bambam mengangguk dan Shownu diamkan diri je macam biasa. Shownu selalunya ikut majoriti je.

"I'm staying. You guys can go back if you want but not me." Kata Jungkook pula.

"Kalau kau nak stay sebab 1 billion tu je, kami akan tolong kau lah sebab kami tak rasa task ni akan beri kau 1 billion baik kita balik jelah. Kita buatlah beberapa tugas lepas tu sampailah 1 billion tu nanti." Bambam mula berkata kepada Jungkook.

"Aku tak ke sini untuk 1 billion tu lah! Tch. Korang balik jelah. Aku ada benda lagi nak buat kat sini." Jelas Jungkook. Yang lain mula mengeluh.

"Apa yang kau nak buat sangat sampai tak nak keluar dari tempat ni?" Tanya Lisa dengan curious. Sebelum ni Lisa ingat yang Jungkook nak buat task ni disebabkan ganjaran 1 billion tu tapi rupanya tak.

"You dont need to know." Kata Jungkook dan pergi dari situ. Geram mereka dibuatnya. Kalau boleh nak gusti je dia kat sana. Mereka pun biarkan je Jungkook pergi.

"So how? Nak tinggalkan tempat ni tanpa Jungkook atau tolong Jungkook selesaikan hal dia kat sini?" Tanya Doyeon kepada Lisa memandangkan Lisa ialah ketua pasukan. Lisa mula berfikir.

"Kita akan tinggalkan tempat ni. Lantaklah apa Jungkook nak buat. Ahli selfish macam dia tak layak ada dalam pasukan." Kata Lisa dengan serious. Ahli lain terkaku dengan apa yang apa baru je Lisa katakan. Nampaknya Lisa nekad nak tinggalkan tempat ni walaupun dia ada sedikit rasa bersalah untuk biarkan Jungkook kat sini.

Jungkook Pov

Aku tak perlukan mereka. Aku boleh buat semua ni sendirian. Aku kini tengah berjalan balik ke bilik dorm. Teringat pula kata kata Doyeon tadi... Aku 95% pasti yang kami ditipu. Well dari awal lagi aku memang tahu misi ni merapu dan kami mungkin diumpan masuk ke tempat ni oleh orang yang nak hancurkan kami. Memandangkan tempat ni memang dah mengerikan dan huru hara, orang tu mesti nak kami dihancurkan oleh salah satu makhluk ke entah apa yang meliar kat sini.

Aku nak ke sini cuma disebabkan satu hal je. Tapi aku tak boleh bagitahu yang lain sebab hal ni terlalu personal. Aku tak nak mereka tahu yang aku datang sini nak cari Eunha. Eunha ialah gadis yang aku jumpa sebelum aku join pasukan Devil Force. Masa tu, dia duduk terdampar di kaki lima dan badan dia penuh luka. Aku rawat kecederaan dia dan disebabkan hal tu dia sentiasa berkepit dengan aku. Dia takde keluarga dan katanya dia dihalau keluar dari rumah sewa dia.

DEVIL FORCEWhere stories live. Discover now