Do vote and comment everyoneeee😘😘😘😘😘
"Phieww!! Sikit lagi kena tangkap ngan polis tak guna tu!!" Marah Bambam sambil membuka jacketnya semasa masuk ke dalam pejabat.
Jungkook: Mana barang tu? *tak kisah ngan bambam*
Jeongyeon: Nah. *letak atas meja*
"What happened?" Tanya Lisa macam nak tak nak je. Saja je tanya sebab manalah tahu apa yang mereka buat dah bocorkan rahsia tentang lokasi pejabat mereka. Pejabat mereka ni tak diketahui dari polis lagi sebab ianya tersembunyi.
Jeongyeon: Si tak guna ni pergi usha perempuan!! Tau orang tengah buat mission! Pastu ada polis meronda kenal ngan bambam dan mula kejar dia. *death glare kat Bambam*
Bambam: Tch, bukan serious pun mission kita. Pergi ambil barang sekolah kat locker tu je pun! *tak nak kalah*
"Bambam, kalau lokasi kita diketahui kau pandai-pandailah pertahankan diri sebab aku takkan maafkan kau." Jelas Lisa sambil selongkar barang-barang tu. Bambam menelan air liur sebab takut akan Lisa bila dia marah.
Doyeon: Wahh cantiknya baju sekolah ni!!! *teliti baju tersebut* Tapi macam mana dia tahu kita ada 3 lelaki 3 pompuan? Pakaian dia tepat untuk 3 lelaki 3 pompuan. *curiga*
Yang lain turut tertanya tanya. Masing-masing mempunyai pertanyaan dalam otak mereka. Lisa juga terfikir yang mungkin anonymous yang beri mereka task tu, tahu tentang setiap ahli Devil Force.
"Lisa...." Kata Shownu kecil. Mereka terus memandang Shownu serentak bila Shownu bersuara. Sejujurnya Shownu ni jarang bersuara. Dia hanya bersuara sepatah dua kata je. Itu pun ngan Lisa je.
Lisa: Nae?
Shownu lalu menyuruh Lisa datang ke arahnya dengan signal tangan yang comel. Tau lahh bila kita panggil orang dari jauh tuu. Lisa pun berjalan ke arah di mana Shownu berada iaitu di tempat duduk Shownu dalam pejabat tu.
Doyeon: Hmm kengkadang aku tengok si Shownu tu comel juga kan Jeongyeon? Cumanya kurang bercakap. *mula bergosip*
Jeongyeon: Ntah kau. Kau tanya aku asal? Aku tak minatlah ngan isu cinta kau ni. *tak kisah*
- Situasi Lisa ngan Shownu -
Lisa: Waeguere?
Shownu: Ada request baru.
Lisa: Click. Aku nak tengok isi kandungan email yang hantar request ni.
Shownu pun click email yang bertajuk 'request' yang baru saja tiba tu. Lisa pun membaca apa isi kandungannya. Setelah membaca request tu, Lisa pun mengeluh dan mula memandang team Devil Force nya.
"Team. Kita ada request baru untuk...." Lisa terdiam seketika masa dia bercakap. Seperti dia tak sanggup katakan ayat seterusnya. Yang lain mula rasa resah dengan situasi ni. Takut yang request ni terlalu susah sampai ketua team mereka pun mengeluh sebegitu.
YOU ARE READING
DEVIL FORCE
FanfictionStarring - Lisa (Blackpink) - Jungkook (BTS) - Jeongyeon ( Twice ) - Doyeon (Weki Meki or IOI ) - Shownu (Monsta X) - Bambam (Got7) Kisah ini tentang kumpulan yang sanggup buat APA SAJA yang penting diberi ganjaran. Kumpulan ini digelar DEVIL FORCE...