Chap.18

341 40 0
                                    

Jungkook Pov

Kami dah berjalan agak lama. Aku yang lead perjalanan kami dan Lisa hanya ikut dibelakang. Selalunya dia akan berdiri sebelah dan tengok map dengan matanya sendiri sebab dia tak percaya sesiapa. Mungkin dia terlalu penat. Atau ada sesuatu yang dia fikirkan.

"Yah. Lama lagi ke nak sampai?" Dia mula bertanya.

"Dah separuh jalan." Balasku ringkas. Dia lalu mengeluh.

Langkahku terhenti bila aku terdengar bunyi tapak kaki tengah berjalan ke arah kami. Aku menyuluh di depan memandangkan ianya gelap.

"Hye!! Wah aku rindu korang! Nasib baik korang masih hidup hehe." Kata Jeongyeon. Aish. Dia rupanya.

"Korang tak hidupkan lampu korang ke? Alaa yang macam fireflies warna biru tu?" Katanya.

Lampu? Yang macam 3 pelajar dari Silverwood High tadi pakai tu? Ingatkan tak semua ada benda tu. Kalau aku tahu, dah lama aku pasang. Jeongyeon lalu memberitahu bagaimana nak pasang lampu tu dan aku pun ikut je.

Rupanya ada butang di senjata kami dan bila kami tekan butang tersebut, ada beberapa lampu biru kecil seperti fireflies keluar dari senjata tu. Entah macam mana lampu tu disorokkan dalam senjata tu. Aku pun menyimpan lampu suluh dipoket.

"Kau yang baling bomb tadi dekat kami kan?" Lisa bersuara. Wait what? Aku memandang Lisa dan dia tengah beri pandangan tajam kat Jeongyeon. Aku mula teringat apa yang aku nampak masa aku cuba intip Jeongyeon kelmarin. Jeongyeon sememangnya berperangai pelik.

"How do you know it's Jeongyeon?" Tanyaku.

"Eyy leader~ Janganlah tuduh aku~Kenapa pula aku nak baling bomb kat korang? Kitakan teammates." Tambah Jeongyeon sambil tersenyum.

"Aku tahu kau bukan Jeongyeon. Mana Jeongyeon yang asli?!! " Marah Lisa.

What the fuck happened actually?

Lisa pov

Jeongyeon palsu tu muncul. Dia tengah mengajar kami cara nak buka lampu biru tu dan kami pun ikut. Aku menahan rasa marahku. How dare she act innocent? Aku tahu dia yang baling bomb tu tadi!

"Kau yang baling bomb tadi dekat kami kan?" Tanyaku. Aku tak dapat nak kawal rasa marahku. Jungkook lalu menanyaku bagaimana aku tahu. At first memang aku tak tahu siapa tu dan hanya kelibat seseorang kelihatan. Tapi masa kami dah kalahkan makhluk tu dan nak pergi dari situ, aku terjumpa rantai. Rantai yang selalu dipakai Jeongyeon yang sebenar.

"Aku jumpa ni kat tempat kejadian." Aku berkata sambil menunjukkan rantai tersebut.

" Aku berkata sambil menunjukkan rantai tersebut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(gambar rantai)

"What are you talking about? That's not mine leader~" Katanya. Aku tergelak kecil. Even Jungkook pun terkejut bila Jeongyeon palsu ni kata dia tak kenal rantai tu. Rantai tu sangat berharga bagi Jeongyeon dan seluruh pasukan Devil Force tahu tentangnya.

DEVIL FORCEWhere stories live. Discover now