Chap.6

455 58 1
                                    

Sorry lambat update guysssss harap korang masih setia membaca ff ni huhu😭😭😭 Author ada masalah sikit dalam pencarian idea untuk ff ni so maaf la kalau lambat update yerrr tapi JANGAN RISAUU sebab author dah tahu idea utk chapter seterusnya and so on.



Lisa Pov

Ianya pelik. Sangat pelik.

"Ini ke bilik kita? Mengerikan." Kata Doyeon dengan penuh rasa jijik. Keadaan dalam bilik asrama mereka sama seperti keadaan kat sekolah. Ada aura kegelapan yang sangat kuat. Kami perlu tahan semua ni.

(gambar bilik )

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(gambar bilik )

"Lisa. Kau ketua kami. Kenapa kau nak buat misi ni disebabkan Jungkook nak je? Kau kata misi ni tak berbaloi?" Tanya Jeongyeon sambil duduk di katil kosong yang berhabuk. Hanya ada dua katil dalam ni.

"Memang misi ni tak berbaloi tapi Jungkook nampak sangat desperate nak buat misi ni. Rasanya dia nak duit tu." Jelasku dengan ringkas sambil simpan begku tepi katil. Aku menggabungkan kedua dua katil tu agar ia lebih luas.

"Apa kau buat ni?" Tanya Doyeon.

"Tak nampak ke aku gabungkan katil ni? Takkan salah sorang dari kita tidur lantai?" Balasku. Doyeon lalu roll eyes sambil angguk.

Hubungan aku dan diorang ni taklah renggang sangat tapi yelah, memang kami dah biasa cakap agak kasar dengan satu sama lain. Lagipun aku tak sukalah rapat sangat dengan sesiapa.

"Kau suka Jungkook ke?" Tanya Jeongyeon. Aku rasa pertanyaan tu sangat menyinggung perasaan sebab aku benci Jungkook dan aku tak suka bila mereka tanya aku benda merepek macam ni.

"Kau nak kena tembak? Kenapa pula aku nak suka Jungkook?" Balasku sambil beri death glare kat Jeongyeon. Dia terus terdiam dan menggaru kepalanya.

"Taklah. Aku just curious sebab kau tetiba nak buat misi ni sebab Jungkook nak." Kata Jeongyeon lagi. Aku lalu mengeluh. Sebab kesian kat Jungkook, aku kena anggap suka kat dia. Actually bukan sebab kesian je aku buat misi ni. Aku curious juga kenapa Jungkook nak buat misi ni. Sebab duit ke? Atau ada benda lain..

"Dah dahlah korang gaduh. Baik kita rehat. Esok kan sekolah? Aku tak sabar nak tengok keadaan sekolah waktu pagi." Kata Doyeon dengan excited. Aku ada terfikir juga. Tentang keadaan sekolah waktu pagi. Aku pun baring kat katil. Posisi tidur kami ialah Jeongyeon kat bahagian kiri, Doyeon kat tengah dan aku kat bahagian kanan.

End of Pov


- Situasi ahli lelaki Devil Force -

"Apalah nasib aku ni dapat sebilik dengan korang dua. Sorang tak bercakap dan sorang lagi dingin gila." Rungut Bambam. Bambam seorang lelaki yang ceria dan dia rasa sangat sukar baginya bila takde kawan nak berbual.

Shownu mula menempatkan laptopnya kat atas meja belajar berdekatan katil. Dia lalu duduk kat kerusi depan meja belajar tu dan meneliti laptopnya. Jungkook pula mula berjalan ke arah pintu dan sepertinya dia nak keluar.

DEVIL FORCEWhere stories live. Discover now