Hye guys thank you sebab support ff ni~~~
Lisa Pov
"Lisa yahhh!!" Panggil Yeji sambil berlari ke arahku. Aku dan peserta lain yang berjaya kat game tadi kini dah keluar dari tempat tadi. Dowoon dan pasukannya dah pergi ke tempat berehat khas untuk sekolah mereka. Begitu juga Eunha. Dia kata dia nak jumpa rakannya dari sekolahnya kejap.
"Mana budak Jimin tu?!! Menyusahkan je sepanjang masa dalam tu. Kami nampak segalanya yang terjadi dalam tu kecuali suara korang." Jelas Yeji. Wooshik dan Hyunjin pun menyusul tak lama kemudian.
Lia terus berlari ke arah rakannya dan memeluk mereka sambil menangis. Kesian betul dia. Mesti trauma bila nampak kawannya mati depan mata.
"It's okay...Stop crying." Kata Hyunjin sambil mengusap kepala Lia. Aku mula teringat kat Jeongyeon...Bila selesai game lepas ni, aku akan selamatkan dia walaupun aku tahu kumpulan Eroix akan aim aku dan pasukan aku bila dapat tahu Jeongyeon terlepas.
Aku juga agak risau dengan ahli Devil Force yang lain. Mereka okay tak kat sana? Aku memegang rantai yang Shownu beri kat aku hari tu. Dia kata kalau aku tekan butang yang ada kat rantai ni, diorang akan tahu lokasi aku kan? Aku masih tak tekan butang ni sebab aku tak nak menyusahkan mereka walau apa pun terjadi. Mereka pasti sedang hadapi kesukaran juga kat sana. Aku harap mereka mampu bertahan.
"Guys..Aku nak minta diri kejap." Kataku sambil lambai tangan ke arah mereka. Mereka memandangku dengan hairan. Jungkook sempat memegang bahuku.
"Where are you going?" Tanyanya.
"Tandas. Why? " Balasku ringkas. Tipu je. Sebenarnya aku nak pergi soal siasat si Jimin.
"Aku ada benda sikit nak bincang dengan kau." Katanya. Curious pula aku. Dia lalu menarikku entah ke mana. Setelah kami berada di kawasan yang agak sunyi, barulah Jungkook lepaskan tangan aku. Macam serious je benda dia nak bagitau aku ni.
"Lisa, I'm going back." Katanya.
"Blackwood High? Memanglah. Kita kan nak jumpa ahli Devil Force yang lain--"
"No." Jungkook mencelah. Aku memandangnya hairan. Apa maksud dia?
"Aku nak balik ke bandar Seoul. Bersama Eunha." Katanya. Aku speechless. Aku tak tahu nak balas apa. Aku rasa seperti dikhianati tapi aku tak tahu patut ke aku rasa macam tu?
"W-What about Devil Force..? Kau tak nak selamatkan Jeongyeon?" Tanyaku yang dah mula nak hilang sabar.
"Aku akan bantu kau selamatkan Jeongyeon malam ni. I will! Tapi lepas tu, aku akan bawa Eunha lari dari tempat ni dan pergi ke Seoul." Jelasnya.
"So maksud dia..Kau nak tinggalkan pasukan Devil Force?" Tanyaku.
"I'm sorry." Katanya. Bila difikirkan balik, Jungkook datang sini memang bertujuan untuk cari Eunha je lah kan? Tak terfikir sikit pun nak selamatkan ahli Devil Force sedangkan dia yang dah bawa kami masuk ke tempat tak guna ni.Tapi nak tahu tak benda paling tak guna yang aku rasa sekarang ni apa?
"It's okay. Pergilah. Tak payah kisah sangatlah tentang Jeongyeon sebab aku akan selamatkan dia sendirian. Anggap jelah kau officially bukan pasukan Devil Force dah." Jelasku sambil tersenyum nipis. Benda paling tak guna tu ialah aku masih rasa simpati dengan Jungkook. Aku nampak cara dia berinteraksi dengan Eunha. Aku bukannya takde hati sangat sampai aku takleh nampak betapa caring dan risaunya Jungkook dekat Eunha.
"But I still can help-"
Aku hanya menepuk bahunya dan pergi dari situ. Sejujurnya aku sakit hati. Tapi apa aku boleh buat? Takkan aku nak marah dia sebab tinggalkan Devil Force demi Eunha? Dia layak dapat hidup yang dia inginkan. Lagipun sejak awal lagi, masa aku pelawa dia masuk dalam kumpulan Devil Force, Jungkook dah nampak seperti burung kehilangan anaknya. Something missing dan sekarang dia dah jumpa. Eunha. Bila dia dah jumpa Eunha, barulah dia nampak ceria sikit. Mungkin lebih baik dia keluar dari pasukan dan hidup bahagia bersama Eunha.
xxxxxxxxxxx
"Mana kau pergi tadi?" Tanya Yeji.
"Oh. Tandas." Balasku sambil tersenyum.
"Mana Jungkook?" Tanyanya lagi.
"Entah." Balasku ringkas.
Yeji lalu memandangku dengan penuh rasa curiga. Dia lalu mendekatiku dan membetulkan rambutku yang kusut.
"Hey. Aku tahu kau tak okay. Kau nampak sangat sedih sekarang ni tapi aku tak tahu sebab apa. It's okay kalau kau tak selesa nak cerita tapi aku harap perasaan tu akan hilang secepat mungkin." Katanya sambil tersenyum. Yeji lalu menutup mulutnya dan batuk. Dah kerap aku lihat Yeji batuk. Mesti dia pun tengah menahan rasa sakit.
"You okay?" Tanyaku. Dia mengangguk sambil tersenyum. Kesian Yeji. Dia pun tak tahu bila dia akan hembus nafas terakhir disebabkan penyakitnya tu. Aku harap Yeji dapat bertahan sebab aku akan cuba cari penawar untuk penyakitnya.
"Malam nanti acara terakhir kita kan?" Tanya Yeji. Aku mengangguk. Akhirnya. Aku dah muak berada kat tempat ni. Oh ya lupa pula yang aku nak pergi cari Jimin tadi.
"Yeji, aku nak pergi cari Jimin kejap. Nanti kita jumpa semula." Kataku dan pergi. Mana pergi budak tu? Aku mula mencari Jimin. Mana dia menghilang ni?
"Looking for me?" Jimin berkata sambil turun dari tangga. Aku tengah berdiri berdekatan dengan tangga sekarang ni. Dia mendekati aku dan aku mula pandang sekeliling. Nice takde orang. Bolehlah aku tanya soalan tentang Eroix.
"Kenapa kau selalu cari aku ni? Sukakan aku ke?" Katanya sambil tergelak.
"Tak lawak. Aku datang nak tanya tentang Eroix." Kataku. Wajahnya terus berubah menjadi serious. Aku dah agak dia memang tahu sesuatu tentang Eroix ataupun dia salah satu dari mereka.
"Aku tak tahu."
"Jangan nak tipulah." Kataku sambil melemparkan pandangan tajam ke arahnya.
" Siapa Joy? Perempuan yang menyamar sebagai Jeongyeon tu? Aku nampak korang berdua bertengkar malam tu dan dia menangis sambil bertengkar dengan kau." Tambahku. Actually Yeji yang nampak tapi aku tak nak libatkan nama dia dalam hal ni. Lepas je aku bagitahu Jimin, dia terus menunjukkan wajah nak membunuhnya.
" You dont need to know. Lepas game ni habis, blah dari sini dan bawa gang tak guna kau tu keluar dari bandar kami." Katanya sambil berlalu pergi.
"Itulah benda yang kami nak buat TAPI kumpulan Eroix dah sekat jalan dan tak benarkan kami keluar. You better tell me what the hell is going on here?!" Marahku. Jimin berhenti dan memandangku.
"Kalau dah macam tu, dah nasib koranglah sebab dah tarik perhatian Eroix untuk buru kamu." Katanya. Dia berkata seperti dia bukan dalam pasukan Eroix. Adakah dia salah satu pelajar yang cuba nak lepaskan diri dari Eroix juga?
"Kau bukan dalam pasukan Eroix ke?" Tanyaku. Dia tergelak kecil. Dia tengah berdiri tak jauh dari aku sambil pandang ke arahku.
"Dalam mimpi." Katanya sambil matanya berair. Dia seperti tengah menahan marah. Dia lalu pergi tinggalkan aku. So aku silap ke sebelum ni? Dia bukan musuh ke? Tapi kenapa dia bertindak seperti musuh kami walaupun dia bukan dari pasukan Eroix?
Aku nak pergi cari Dowoon dan tanya dia tentang pasukan Eroix. Kalau boleh aku nak tanya Eunha dan juga Wooshik tentang Eroix juga. Benda dah jadi semakin complicated dan aku tak tahu kalau aku boleh biarkan je benda ni dari berterusan. Aku ada juga fikir yang aku perlu endahkan je soal Eroix ni dan fokus untuk keluar dari bandar ni bersama ahli Devil Force yang lain tapi...Aku dah tetap dengan keputusan baru aku. Aku akan selesaikan masalah Eroix ni. Dah banyak benda teruk berlaku disebabkan mereka.
Aku dapat rasa acara teruk ni juga dianjur oleh mereka. Banyak manusia tak bersalah dah terkorban. Aku nak tahu apa motif sebenar mereka dan aku nak hentikan mereka.
xxxxxxxxxxxxx
YOU ARE READING
DEVIL FORCE
FanfictionStarring - Lisa (Blackpink) - Jungkook (BTS) - Jeongyeon ( Twice ) - Doyeon (Weki Meki or IOI ) - Shownu (Monsta X) - Bambam (Got7) Kisah ini tentang kumpulan yang sanggup buat APA SAJA yang penting diberi ganjaran. Kumpulan ini digelar DEVIL FORCE...