Lisa Pov
Fuck this shit!! Aku dah kat sini selama sejam dan to be honest, ianya sangat kacau bilau. Daripada 12 peserta yang ikut acara ni, yang tinggal hanyalah 8 peserta. Yang lain dah dibunuh. Aku dah bertarung dengan beberapa pembunuh upahan. Mereka semua sememangnya handal dalam berlawan. Even aku juga ada bertarung dengan beberapa peserta dari sekolah lain.
Bunyi tembakan tanpa henti kedengaran. Aku hanya mampu sembunyi di sebalik pokok dan harap tak terkena tembakan. Bila ada yang menyerang aku, aku bertarung menggunakan katana aku.
"Still going strong Lisa?" Tanya Jimin sambil menyerangku menggunakan pedangnya.
"Kenapa serang aku? Kita dalam pasukan samalah!" Marahku. Tapi dia hanya balas dengan ketawa.
"Tak dengar rules dia baik baik ke? Dia tak pernah kata ahli dari sekolah sama ialah sepasukan. Maksud dia, walaupun kita dari sekolah sama, aku still boleh bunuh kau. Ini acara solo Ms.Lisa bukannya acara berpasukan." Jelasnya. Aku mengelak segala serangannya. Tak guna. Dia memang nak bunuh aku dari awal. Cuma dia cari timing yang sesuai untuk bunuh aku. Dan ini adalah masa yang sesuai kalau dia nak bunuh aku.
Aku baru nak serang dia, dia pula larikan diri. Sebab ada sekumpulan pembunuh upahan mendekati kami. Aku tak sempat nak lari sembunyikan diri. Dalam acara ni, sembunyi adalah strategy yang paling berkesan.
Bunyi bising dari penonton kedengaran. Skrin sedang fokus ke arah aku ke sekarang ni? Mesti diorang gembira aku akan dibunuh. Aku takkan mati. Aku tak boleh hampakan ahli pasukan Devil Force. Mereka pasti akan putus asa kalau dapat tahu aku mati dengan sia sianya kat sini. Maka dengan itu, aku pun bertarung sehabis baik.
Tengah aku bertarung ada bunyi tembakan kedengaran. Seorang pembunuh upahan tumbang. Aku melihat ke arah penembak tersebut.
"Yoo!" Sapa Wooshik. Dia rupanya. Aku tak boleh selesa disekitar dia. Mungkin dia juga cuba nak bunuh aku.
Dia pun join aku untuk bertarung dengan pembunuh upahan ini. Aku melihat dia dan dia beri signal supaya aku pergi jauh dari pembunuh upahan tu sebab dia nak baling grenade. Aku pun menjauh dari pembunuh upahan tersebut. Wooshik membaling grenade bila timing sesuai. Setelah grenade tu meletup. Aku munculkan diri dan memeriksa keadaan pembunuh upahan. Mereka semua dah mati. Aku mendekati Wooshik.
Bila aku mendekati Wooshik ada seseorang menghampirinya dari belakang untuk menikamnya menggunakan pisau. Aku berlari ke arah Wooshik dan pantas mengeluarkan katanaku. Aku memeluk Wooshik dan menikam pelajar dibelakangnya. Nasib baik sempat sebab sikit lagi pisau tersebut menusuk kepala Wooshik.
Tapi aku rasa sakit. Aku meleraikan pelukanku dari Wooshik. Dia melihat di belakangnya dengan terkejut, lalu dia memandangku dengan wajah bersalah. Aku melihat perutku. Wooshik tikam aku.
"A-Aku ingat kau nak serang aku.. I'm sorry.." Katanya. Itulah benda paling bodoh aku pernah dengar. Aku hampir tergelak. Aku terbatuk darah. Shit.. I am not going to die here...or am I? Aku melihat dari jauh ada dua susuk tubuh menghampiri. Pasti pembunuh upahan tu lagi. Haih berapa pembunuh upahan mereka nak guna untuk acara ni? Tak habis stock ke untuk acara lain pula?
"Idiot. Run away. They are coming." Kataku dan aku mengeluarkan shotgunku. Aku tak dapat berdiri so aku cuma mampu menembak dalam keadaan duduk. Aku menembak pembunuh upahan tersebut.
"Dont shoot them Lisa! Mereka kawan aku. Yah guyss help her!!" Jerit Wooshik. Penglihatan aku masih okay sebab aku cuba bertahan. Aku melihat dua pelajar sedang mendekatiku. Seorang gadis dan seorang lagi lelaki.
"Wooshik apa dah jadi ni?" Tanya gadis tersebut.
"Dia selamatkan aku tapi aku tercederakan dia. Aku ingat dia nak serang aku tapi dia cuma nak bunuh orang yang cuba bunuh aku." Jelas Wooshik. Tampak jelas rasa bersalah di wajah dia.
YOU ARE READING
DEVIL FORCE
FanfictionStarring - Lisa (Blackpink) - Jungkook (BTS) - Jeongyeon ( Twice ) - Doyeon (Weki Meki or IOI ) - Shownu (Monsta X) - Bambam (Got7) Kisah ini tentang kumpulan yang sanggup buat APA SAJA yang penting diberi ganjaran. Kumpulan ini digelar DEVIL FORCE...