Chap. 26

302 45 14
                                    

Lisa Pov

Finally, game terakhir.

"Selamat datang ke game yang terakhir!!!!!! Ini juga game yang paling dinanti-nantikan oleh semua orang! Choose adalah game memilih yang MUDAH. Hanya pilih antara dua benda dan para peserta boleh akhiri game ni. Seorang peserta ada 5 pusingan untuk memilih. Setiap peserta akan dimasukkan dalam sebuah bilik yang dalamnya bercolour putih sepenuhnya. Setiap sekolah ada 4 wakil. Ada 16 bilik kesemuanya. Semoga berjaya dan have fun!"

Have fun lah sangat. Aku memang tak percaya sepenuhnya apa yang dah diterangkan oleh mereka. Aku tahu pasti ada benda pelik yang akan terjadi dalam tu nanti.

"Lisa, goodluck!" Kata Yeji yang berada di sebelahku. Aku memandangnya sambil mengangguk. Kami semua berjalan masuk ke dalam bilik putih masing-masing.

Cepatlah tamat game ni! Aku dah tak tahan nak berada di tempat ni dengan lebih lama. Setelah aku masuk dalam bilik, pintu ditutup. Mungkin dah dikunci. Aku pandang sekeliling dan ada camera di setiap sudut dalam bilik putih ni. Ada kerusi di tengah dan papan putih di depan. Mungkin aku perlu duduk kat kerusi dan pandang papan putih untuk mula memilih.

Aku pun duduk kat kerusi sambil pandang camera di setiap sudut. Ada gambar di tunjukkan di papan putih melalui projector yang melekat kat siling tepat atas aku.

"Round 1. Stab or Shoot? You have 1 minute. If you failed to choose within the time given, you will be punish. Please Choose."

The fuck? Apa benda dia suruh aku pilih ni? Stab or Shoot siapa??! Aku ke? Atau orang lain? Masa semakin suntuk dan aku masih ragu-ragu nak pilih. Shit!!! Aku tak tahu nak buat apa!

"10.....9....8...."

"Shoot!" Kataku dengan cemas. See? Aku dah agak dah game ni pasti akan buat hal macam  ni.

"You chose Shoot. You manage to past round 1. Prepare for next round in 5 minutes."

What? Tapi kenapa? Jangan kata akan ada benda nak tembak aku sepanjang 5 minit tu??! Aku mula berdiri dari kerusiku dan pandang sekeliling dengan panik. Aku mengeluarkan katanaku. Yes. Aku bawa sekali katana aku sebab mereka tak kata tak boleh bawa senjata. Aku bawa untuk kecemasan dan saat ni memang sesuai untuk guna katana ni.

Agak lama aku pandang sekeliling tapi takde apa terjadi. Semua peserta mungkin dapat soalan yang berlainan. Wait, aku yang kena atau.....

Tetiba bunyi tembakan kedengaran. Fuck! Bukan tembakan je tapi tangisan dan jeritan juga kedengaran. Apa benda dah berlaku ni?!! Kami semua diarahkan untuk pilih sesuatu yang boleh menggadai nyawa sendiri dan juga nyawa orang lain ke?!! Jadi maksud dia....aku dah bunuh seseorang ke dengan pilihan aku tadi?

This game is so fucked up!

"Preparing for Round 2 in 10 seconds."

Aku terlalu lama berfikir sehingga tak perasaan dah habis 5 minit. Aku perlu teruskan game ni untuk akhirinya. Aku takde pilihan lain. Nervous? Sudah tentu. Tapi aku tak boleh duduk je. Lagipun, kalau aku tak pilih, aku pula yang akan didenda. Kalau aku mati, siapa nak selamatkan Jeongyeon?

"Round 2. Would you cut one of your fingers or cut your tongue? You have 1 minute. If you failed to choose within the time given, you will be punish. Please Choose."

So aku perlu cederakan diri aku pula? Fine. Lebih baik daripada cederakan orang lain tanpa aku sedari. Tanpa basah basi lagi, aku terus menyuarakan jawapanku.

"Cut one of my fingers." Kataku sambil bersedia untuk memotong salah satu jariku di bahagian tangan kiriku.

"You choose to cut one of your fingers. You have 5 minutes to cut it."

Aku menarik nafasku. It's okay. Aku dah banyak kali cedera. Aku tahu aku dapat tahan tanpa satu jari. At least dia suruh potong satu jari je kan? Aku menelan air liurku sambil meletak tanganku kat lantai. Aku menggigit bajuku untuk menahan diri dari menjerit. Aku mengangkat katanaku dan....BAM!

Aku menahan rasa sakit. Aku tak expect ianya akan rasa sakit macam ni. Shit! Aku menarik dan menghembus nafas tanpa henti. Tengah aku cuba nak balut jari aku dengan kain yang aku koyakkan dari seluarku, muncul ayat kat papan tanda.

" You manage to past round 2. Preparing for round 3 in 10 seconds."

So kalau aku siap awal, soalan akan muncul lebih awal lah? Great. Dahlah aku masih tak dapat move on dari jari aku yang hilang satu ni. Setelah aku balut jariku, aku berdiri sambil pandang papan tanda putih. Pleaselah jangan bagi soalan yang macam tu lagi. Aku dah tak tahu apa nak buat kalau aku diarahkan untuk cederakan orang atau diri sendiri.

"Round 3, are you the leader of a group called Devil Force? Yes or No? You have 1 minute. If you failed to choose within the time given OR IF YOU LIE, you will be punish. Please Choose."

A-Apa ni? Macam mana mereka tahu? Dan soalan jenis apa niii? Apa motif nak tanya aku soalan ni? Apa mereka nak buat kalau aku bagitau benda sebenar? Well, aku memang dapat rasa dah yang mereka tahu cuma, kenapa nak tanya soalan tu kat sini? Ini trick question ke? Banyak persoalan di mindaku.

"Yes." Jawabku ringkas. Ambil masa agak lama untuk jawapanku di balas.

" You manage to past round 3. Preparing for round 4 in 10 seconds."

Itu je? Aku memandang papan tanda tu lama.

"Round 4, JOIN EROIX or DIE. You have 1 minute. If you failed to choose within the time given, you will be punish. Please Choose."

Wow. Akhirnya mereka mengaku yang seluruh lawatan dan perlawanan mengarut ni memang angkara Eroix. Well I'm not gonna do both! Aku bersedia memegang katanaku. Tak tahu apa punishmentnya tapi aku rela didenda daripada jawab soalan tu.

"5...4....3...2...1!"

Bilik putih tadi kini dah berwarna merah hasil daripada lampu merah yang muncul entah dari mana. Bukan je berlampu tapi keluarkan bunyi siren juga. Aku memandang sekeliling untuk memeriksa keadaan. Benda apa yang mereka nak guna untuk serang aku kali ni?

"If you manage to endure for 5 minutes, you can continue for the last round."

Dan beberapa orang muncul. Tak pasti kalau mereka ni orang. Mereka tak berwajah dan satu badan mereka berwarna hitam sepenuhnya. Mereka memegang pedang. Aku segera bersedia untuk defend diri.

Mereka mula menyerangku. Aku cuba sedaya upaya untuk kekal hidup sehingga selesai 5 minit. Aku mengelak dan menyerang bila ada peluang. Aku dah tikam mereka berkali-kali tapi nampaknya mereka ni tak boleh mati. Mungkin sebab itu ayat tadi kata, kalau aku dapat tahan selama 5 minit, aku boleh teruskan game ni.

Tanganku dah semakin penat menghayun pedang dan badanku juga dah penat nak bergerak. Mereka pula masih kelihatan fresh. Aku tak tahu dah berapa lama masa berlalu. Aku cuba elak serangan sebanyak yang mungkin. Badanku sedikit demi sedikit cedera terkena pedang mereka. Tambah lagi kecederaan sebelum ni hmmm. Aku agak hairan kenapa aku masih hidup.

Aku terduduk di sudut bilik dalam keadaan tercungap-cungap. Mereka berjalan mendekatiku. Urgh! Kaki aku dah penat! Aku masih cuba nak berlawan dengan tanganku. Aku menghayun katanaku apabila mereka menyerangku. Shit aku tak boleh bertahan lama dah ni! Bilaaa masa nak tamat ni?!!!

"Time's Out! Preparing for the last round in 10 seconds."

Thank God! Aku ingat aku dah takde peluang dah. Aku cuba menstabilkan nafasku dan bertenang. Aku melihat papan tanda dari tempat yang aku berada sekarang. Malas nak berjalan ke depan. Haraplah round terakhir ni tak extreme.

"Round 5. Would you save Yeji or Jeongyeon? You can talk to them for 1 minute. If you failed to choose within the time given, you will be punish. Please Choose."

What the....

xxxxxxxxxxxxxx

DEVIL FORCEWhere stories live. Discover now