Hye guysss thank youu sebab support ff ni yerrr~ Author akan usahakan untuk update secepat mungkin okayy love u all~~
Jungkook Pov
"Korang dah jumpa kunci?" Tanya Lia. Rakan kepada Lisa dari Redwood High. Aku agak kesian dengan dia. Dia mencari-cari kunci sambil menangis walaupun tak keluarkan suara tangisannya.
"Tak." Balasku sambil mengeluh. Eunha berada di sebelahku. Dia juga turut mencari kunci tersebut. Begitu juga dengan Ten dan Seulgi. Sikap sombong mereka dah takde. Mungkin disebabkan rasa takut kepada Makhluk ni buatkan mereka berusaha nak keluar dari tempat ni secepat mungkin.
Kami masih berada di tingkat 2. Kami tak mendekati kawasan tangga bahagian kiri tu. Sekejap lagi, kami bercadang nak turun ke bawah untuk periksa kat bawah.
"Kawan kau tak akan apa-apa ke?" Tanya Eunha. Dia tengah cakap tentang Lisa mungkin.
"Lisa? I dont know Eunha...Aku harap dia okay." Balasku. Aish! Kenapa dia perlu ikut student dari Silverwood High tu?! Dia akan lebih selamat kalau berada dengan kami. At least aku boleh bantu dia kalau diserang oleh Makhluk tu! Aku tak tahu lah budak Dowoon tu akan bantu ke tak kalau Lisa diserang.
"She's really brave. Dia ke kawan kau yang kau ceritakan kat aku dulu? Kawan kau yang sama-sama membesar dengan kau masa korang dijaga oleh gangster-gangster tu?" Tanyanya. Aku mengangguk sambil tersenyum.
"Jungkook...I'm really sorry for leaving. Aku tak nak bebankan kau." Jelas Eunha dengan sedih. Aku mengeluh.
"Kau bukan beban buat akulah...Kenapa fikir macam tu?" Balasku.
"Pasal bebanan tu satu hal tapi aku ada sebab lain lagi...Aku diajak oleh sekumpulan orang ni. Mereka kata, di Blackwood City ada tempat kerja yang selesa. Tak perlu buat banyak benda then aku juga boleh sambung pelajaran sambil kerja. Masa tu aku tak fikir panjang sebab aku cuma nak kurangkan bebanan untuk kau. Aku setuju dan balik rumah untuk kemas barang tapi kau takde. Aku pun takde phone masa tu... so aku pun pergi je dulu. Aku bercadang nak call kau bila sampai sana, tapi bila sampai je kat pekan Blackwood kami diarahkan untuk masuk ke satu tempat ni." Jelas Eunha. Aku masih lagi setia mendengar.
"Kawasan pekan Blackwood pun menakutkan...Aku dah rasa tak sedap hati dan aku tanya beberapa soalan. Tiba-tiba, mereka mula berkelakuan keras dengan kami. Ada beberapa gadis bersama aku masa tu. Kami semua berasa takut. Aku seperti dipukau masa aku terima perlawaan mereka untuk ke Blackwood City awal-awal tu. Aku cuba larikan diri dan aku terlepas. Aku masuk ke dalam hutan dengan perasaan takut tapi aku cuba...cuba survive dan cari bantuan. Aku sembunyi sepanjang masa, sendirian. Jika ada rumah kosong, aku masuk dan tinggal sementara sambil sembunyi dari kumpulan Eroix yang berlegar-legar. Sampailah aku tiba di kawasan yang nampak berbeza dari Blackwood City."
"Ianya cantik dan bersih. Kebetulan ianya sebuah sekolah. Mereka benarkan aku masuk dan jaga aku. Ianya Goldenwood High. Mereka angkuh tapi mereka sebenarnya agak peramah. Mereka tangani isu kumpulan Eroix dengan baik." Jelas Eunha panjang lebar. Aku berasa kesian dengan segala benda yang telah dilaluinya.
"I'm sorry you have to go through all that.." Kataku sambil memeluknya. Aku tak dapat nak jelaskan apa sebenarnya perasaan aku terhadap Eunha. Yang penting, aku ambil berat tentang dia.
"Boleh berhenti menangis tak?!!" Marah Ten secara tiba-tiba. Dia tengah memarahi Lia yang tengah menangis. Lia terus memandang Ten dengan pandangan tajam.
"Bagitau kenapa aku takleh nangis hah?!! Hak aku lah nak nangis ke apa! Bukannya aku buat bising pun!" Marah Lia semula. Teruklah macam ni...Mereka pula mula bergaduh. Aku meraup wajahku sambil mengeluh.
YOU ARE READING
DEVIL FORCE
FanfictionStarring - Lisa (Blackpink) - Jungkook (BTS) - Jeongyeon ( Twice ) - Doyeon (Weki Meki or IOI ) - Shownu (Monsta X) - Bambam (Got7) Kisah ini tentang kumpulan yang sanggup buat APA SAJA yang penting diberi ganjaran. Kumpulan ini digelar DEVIL FORCE...