Lisa Pov
"Round 5. Would you save Yeji or Jeongyeon? You can talk to them for 1 minute. If you failed to choose within the time given, you will be punish. Please Choose."
What the....
Aku masih confused dengan pertanyaan tu. Aku memandang di papan tanda tersebut dan muncul dua video. Sebelah kiri ialah Jeongyeon yang diikat kat kerusi, sebelah kanan pula ialah Yeji yang juga duduk atas kerusi kat bilik putihnya dan sebelahnya terdapat dua orang yang bertattoo. Mereka sebahagian dari Eroix.
" Lisa..." Panggil Jeongyeon. Seperti keadaan dia masa kali terakhir aku nampak dia. Cedera teruk.
"Lisa yah. Apa dah jadi ni..?" Tanya Yeji pula dengan ketakutan..
"Korang boleh dengar dan nampak aku tak sekarang ni?" Tanyaku sambil cuba berdiri. Nadaku tak kuat sebab aku masih rasa sakit seluruh badanku. Mereka berdua mengangguk. Aku tak pasti kalau mereka berdua boleh nampak sesama sendiri tapi mereka pasti boleh dengar suara sekurang-kurangnya.
"Time is ticking. 40 seconds left."
Aku semakin panik. Aku tak tahu nak buat apa kali ni. Aku nak mereka berdua selamat. Tapi kalau aku tak jawab, kami bertiga akan kena...
"I need to choose between you guys..." Aku berkata sambil menunduk wajahku. Aku rasa bersalah nak pandang mereka! Air mataku mula mengalir sebab....aku dah tahu siapa pilihan aku. Air mataku mengalir semakin deras.
"Choose your friend Lisa." Kata Yeji. Aku terus memandangnya. Aku rasa macam jantung aku nak meletup. Yeji pasti dah dapat rasa yang aku nak pilih Jeongyeon. Aku juga nak selamatkan dia! Tapi...
" 20 seconds left."
Aku tak dapat nak hentikan tangisanku. Esakkanku semakin kuat.
"It's okay Lisa yah. Stop crying. Tak ingat ke? Aku kan memang dah berpenyakit dan bila-bila je aku boleh tinggalkan dunia ni. Aku dah tak kisah sangat. Cukuplah aku dah jenguk hometown aku. AND knowing you is the best thing that ever happened to me. Walaupun kita baru je kenal, kau layan aku seperti adik dan aku juga anggap kau seperti kakak aku sendiri. Kalau aku dilahirkan semula....a-aku harap kita dapat berjumpa lagi." Jelas Yeji sambil tersenyum. Air mata tampak jelas dimatanya.
"10....9.....8..."
Aku menangis teresak.
"Faster Lisa. Masa dah suntuk." Katanya.
"5...4...3..."
"I choose to save Jeongyeon." Kataku. Aku menumbuk lantai sekuat hati. Kenapa mereka buat aku macam ni....KENAPA?!!
"Congratulations. You passed this game. You can have Jeongyeon back but Yeji will be killed. Because YOU CHOOSE JEONGYEON AND NOT YEJI. Please enjoy the video before you leave the room."
Video bahagian Jeongyeon dimatikan manakala video bahagian Yeji masih dipasang. Mereka memegang kedua belah tangan Yeji untuk menghalang Yeji dari bergerak. Ada seseorang dibelakang Yeji dan dia mengeluarkan pedang.
"N-No...NO!!! Don't kill her pleaseeee!! I beg youu!" Rayuku. Yeji.... Dia masih memandangku sambil tersenyum walaupun nampak jelas dia sedang ketakutan.
"Lisa. Goodbye." Yeji berkata dan beberapa saat je berlalu, kepala Yeji dah dipotong oleh mereka menggunakan pedang. Aku hampir pengsan. Aku rasa sesak nafas. Dua orang masuk ke dalam untuk keluarkan aku dari bilik ni. Ianya Wooshik dan Lia. Mereka juga tengah menangis. Bila kami dah keluar jauh dari bilik tersebut aku memandang mereka.
"Yeji...is gone." Kataku sambil menangis. Pertama kali seseorang yang aku sayang dibunuh depan mataku. Mereka memelukku erat sambil menenangkan aku.
"L-Lisa..."
Aku kenal suara tu. Aku memandang belakang. Ianya Jeongyeon. Aku segera memeluknya. Akhirnya dia dah terlepas dari mereka.
"I'm really s-sorry! Semua ni salah aku..." Katanya sambil menangis. Dia pasti rasa bersalah juga walaupun dia tak patut rasa macam tu.
"Ianya bukan salah kau. Ianya salah mereka. EROIX. Mereka yang rancang semua ni!" Balasku. Aku mengelap air mataku. Aku takkan berdiam diri. Aku tak nak lebih ramai orang yang aku sayang mati.
"GIVE HIM BACK!!! YOU GUYS ARE FUCKING ASSHOLES! LET HIM GO!" Jerit Eunha. Kami semua memandang ke arah di mana Eunha berada. Kami segera berlari ke arahnya. Eunha tengah menangis sambil terduduk di lantai. Eunha juga mengikuti game tadi.
"Eunha what happened?" Tanyaku.
"Lisa?? Lisa, please help Jungkook! Diorang dah culik dia!" Kata Eunha.
"Macam mana boleh jadi macam tu?" Tanyaku.
"A-Aku...Tadi dalam bilik putih tu, soalan terakhir aku melibatkan Jungkook. Dia suruh pilih antara serah diri aku kat Eroix atau serah Jungkook kepada Eroix. Aku terpaksa pilih Jungkook... Aku tak nak libatkan diri aku dengan kumpulan menakutkan tu lagi!" Jelasnya. Aku tak boleh salahkan Eunha sebab dia juga nak hidup. Cuma...aku ingat dia sanggup serah diri untuk pastikan Jungkook selamat seperti Jungkook yang selalu fikirkan keselamatan Eunha terlebih dahulu.
" You understand me right Lisa? It's not my fault!! K-Kau pun buat macam tu kan? Aku dengar tadi kau dah biar kawan kau Yeji dibunuh sebab nak selamatkan kawan kau yang satu lagi. M-Macam aku!! Aku pun nak selamatkan diri aku!!" Jelasnya. Aku terdiam.
Jeongyeon segera menampar Eunha.
"Apa yang kau buat dengan apa yang Lisa buat tu jauh beza kau tau tak?! Lisa- " Aku menghentikan kata-kata Jeongyeon. Aku faham kenapa Eunha pilih untuk selamatkan diri dia. Mungkin dia ada sebab tersendiri. Tapi aku agak terguris dengan cara dia cakap tentang aku.
"You need rest. Aku akan cari Jungkook." Jelasku dan pergi dari situ. Aku tak tahu apa aku akan buat kalau aku berada di situ lebih lama. Jeongyeon, Wooshik dan Lia mengikuti aku dari belakang.
"Kau patut belasah je dia tadi. Dah lah minta tolong, lepas tu cakap macam tu je kat kau tanpa tahu apa dah jadi sebenarnya. It's okay Lisa. Kami tahu kau tak berniat nak biarkan Yeji dibunuh." Jelas Lia sambil mengusap belakang badanku untuk tenangkan aku. Aku mengangguk kepala perlahan.
"Oh ya. Wooshik, Lia, ini kawan aku. Jeongyeon." Kataku. Jeongyeon melambai tangan ke arah mereka. Wooshik dan Lia pun melambai semula. Mereka bertanya tentang kecederaan Jeongyeon dan macam mana dia boleh ditahan oleh Eroix. Mereka pasti nampak situasi aku dalam bilik putih tu melalui kamera dalam bilik tu. Kamera tu pasti berhubung dengan skrin besar untuk dilihat oleh para penonton.
Aku pun menceritakan segalanya kepada mereka. Termasuk identiti aku. Mereka taklah terkejut sangat.
"Lisa. Siapa perempuan tadi tu? Dia rapat dengan Jungkook ke?" Tanya Jeongyeon. Jeongyeon tengah berdiri sebelahku dengan tak stabil. Aku membawa Jeongyeon untuk duduk di kerusi berdekatan. Aku menceritakan segalanya yang Jeongyeon dah terlepas sepanjang dia diculik.
"Wow jadi Jungkook dah keluar dari pasukan?" Tanya Jeongyeon. Aku mengangguk.
"Are we gonna save him?" Tambahnya lagi.
"No. Not we. Aku sorang je akan cari dia. Jeongyeon kau patut sembuhkan diri kau dulu. Takde bantahan lain. I dont want to lose anyone again." Jelasku.
Aku ingat semua akan berakhir lepas game ni tamat tapi rupanya....ianya baru bermula. Aku takkan lepaskan Eroix.
xxxxxxxxxxxxxx
YOU ARE READING
DEVIL FORCE
FanfictionStarring - Lisa (Blackpink) - Jungkook (BTS) - Jeongyeon ( Twice ) - Doyeon (Weki Meki or IOI ) - Shownu (Monsta X) - Bambam (Got7) Kisah ini tentang kumpulan yang sanggup buat APA SAJA yang penting diberi ganjaran. Kumpulan ini digelar DEVIL FORCE...