De dagen gleden voorbij, de regen viel met bakken uit de hemel, de zomerse warmte lekte weg en de winter klopte nu toch echt wel aan de voordeur. Eir groeide zo snel dat Kissa het niet kon bijhouden. Binnen een mum van tijd reikte ze al tot haar middel en op een dag, kreeg Kissa haar de slaapkamer waar ze haar die ochtend nog uit had gehaald, niet meer in. De rest van de draakjes bleven een beetje steken bij een bepaalde lengte en groeiden langzaam door, maar Eir leek niet te stoppen. Veel minder leerlingen durfden haar uit te maken voor een rat nu ze Eir en haar witte ogen als een enorme helhond naast zich had lopen en ook Lavabo meed haar blik na een maantelling. Sergio was nog steeds spoorloos. Nova sleepte haar drie keer in de week mee naar het veld en begon dan met een zwaard op haar in te hakken en vandaag zou ze beginnen met de bijlessen aan lezen en schrijven van Elias.
Al met al, gingen die dagen helemaal niet zo slecht als Kissa gedacht had.
'Alle zee-'
Kissa wierp Nova naar de grond en hield het zwaard voor haar borstkas.
Anderhalve maantelling was voorbij gegleden sinds Kissa Sergio had gezien. Het was die middag kalm weer; de stormen waren gaan liggen, maar de lucht zag verderop dreigend donker en af en toe streek er een wind over het veld die hen waarschuwde voor de donkere wolken verderop op zee. De zee rimpelde onrustig en hier en daar keken er wat raven toe vanaf het dak van het schoolgebouw. Eir - die nu de grootte had van een klein paard - schoot op dit moment achter de felrode draak van Ra aan. Ra zat verderop met Rudy en Theo. Het was voor het eerst in dagen sinds de regen was opgehouden en veel leerlingen waren naar het veld getrokken om te trainen, om hun draken uit te laten of gewoon wat zonlicht op te nemen. Nova was een beetje buitenadem. Ze keek naar Kissa op.
'Oké, ik lette niet op.' Zei ze. 'Maar dat was wel goed. Je liet het zwaard leiden en niet je hand.'
'Ja, ja.' Kissa grijnsde. Ze trok haar zwaard terug en hielp Nova overeind.
'Nee, oké; ik meen het - je maakt vooruitgang.'
Ze stak haar zwaard terug in haar schede en keek even naar Eir op, die nu rond de toren cirkelde. Een week geleden was haar vuurblaas verwijderd. Vandaag zou Kissa haar richting de stallen moeten brengen; Eir was veel te groot om nog in Kissa's slaapkamer te slapen - ze nam het gehele bed in, en anders wel de vloer. Al een paar leerlingen hadden hun draken daar ondergebracht. Jobs draak was zeker nog niet groot genoeg voor de stallen, maar hij was zo wild dat Jobs slaapkamer elke nacht een ravage was en daarom zat Olly daar nu ook. Ook Ra's draak, Fenna, zat daar, die van Rudy ook en die van Theo zou er binnenkort ook zitten.
'Ze vindt het vast niet leuk dat ze naar de stallen moet.' Zei Nova.
'O, nee.' Zei Kissa. 'Ze moest al piepen toen ze niet meer op mijn bed mocht liggen.'
'Misschien is het dan juist goed voor haar.'
Kissa keek naar de zon. Ze schrok een beetje toen ze zag dat die al achter het gebouw verdwenen was.
JE LEEST
Perimus
FantasyPerimus is één van de grootste rijken die de wereld kent. Het is het mystieke middelpunt van de aarde; daar waar draken verhandeld worden, mensen van over de hele wereld bijeen komen, waar kusten zijn met honderden machtige schepen en fortuinen kunn...