Vězení.
Rozhodnuto. Balí všechny své věci do tašky a chystá se opět za mříže. Vše si balí velmi pomalu, aby mříže oddálila i o těch pár vteřin.
Když má sbaleno, rozhodne se jít pěšky. Pěšky proto, aby tam nedorazila dříve, než je potřeba.
Bloumá ulicemi a takhle pomalu ještě nikdy v životě nešla.
Sleduje modrou oblohu nad hlavou, poslouchá zpěv ptáků, ale především sleduje zamilované páry držící se za ruce. Smějí se, milují se.
Dorazila k místu. Dorazila ke svému osobnímu vězení. Někdo by to nazval zlatou klecí, ona to nazývá vězením. Smutným, temným místem bez lásky, smíchu, bez štěstí.
Ve chvíli kdy vkročí na tohle smutné místo, už nebude cesty zpět.
Nemusí to být navždy - délku trestu si mohla zvolit sama. Ale i jeden den je moc. I jedna noc by byla moc.
Blíží se to až moc rychle. Ještě před chvíli milovala, ještě před chvíli žila život který chtěla a teď je pár okamžiků předtím, než bude opět zavřená.
,,Bude ti dobře, budeš v bezpečí.", slýchává ze všech stran.
Chce se ji křičet, že ne!
Nikdo z jejího okolí tomu nemůže rozumět. Vůbec nikdo nedokáže porozumět být ve vězení za které si může sama.
Slíbila si, že už tak nikdy neskončí. Že už nikdy nedovolí, aby byla zavřená. Nedovolí, aby žila s dotykem, který víc řeže než chrání. Nedovolí, aby žila s polibkem na ústa, kterému uhýbá. Nedovolí si žít bez lásky.
Jenže ona teď zase stojí před dveřmi vězení. Dveře se otevřeli, byla odsouzena - nemá jinou možnost.
Stojí před dveřmi a stačí udělat jen jeden krok, aby vkročila do světa bez lásky, bez potřeby, bez něžnosti, bez citů, bez pocitu že hoří.
Zvedne nohu a chystá se ten krok udělat. Ale nakonec ji zase pokládá zpět. Sleduje pohledy všech kolem, slyší jejich hlasy: ,,Udělej to!".
Ona ale tak strašně moc nechce. Nechce žít jako žila posledních pár let. Když uletěla ze zlaté klece, bylo ji dobře jako nikdy. Cítila se volně, zamilovaně, šťastně. A teď, když udělá ten jeden krok vpřed bude tam kde byla.
Zamčená za mříži, sledující z okna svou minulost. Bude snít o lásce, o doteku plném citu, o obejmutí a šeptání do ucha. Bude snít o svém úsměvu, kdykoli byla v přítomnosti lásky.
Krok. Jeden krok ji dělí od neštěstí.