Mereka bertiga masuk ke dalam kafe tersebut. Seul melihat sekelilingnya dan tangan kirinya digengam kuat oleh seseorang. Yang pasti itu Taehyung sendiri. Daripada melintas jalan raya sampai sekarang tidak sekalipun dia melepaskannya.
Seul hanya membiarkannya. Shin pula asyik merungut daripada tadi. Seul pun pening melayan mereka berdua.
"Tae! shin! sini!"
Lambai seseorang. Seul menoleh automatik membesar matanya melihat Jimin dengan Yoongi.
Taehyung perasan hal itu mula cemburu. Tangan Seul digenggam kuat.
"Kenapa tae?"
Dia mengeleng kepalanya pelan. Seul menariknya ke arah mereka berdua dan mula duduk.
"Shin dia siapa?" bisik Yoongi ingin tahu. Jimin tak lepas memandang ke arah Seul.
"Lama kita bertiga tak jumpa jeman? yoongi?"
Mereka berdua mula sedar sesuatu terus bangun mengejut daripada kerusi.
"Mwo?! kim seul?!"
Seul ketawa besar. Lekas mereka bertiga berpelukan. Berkerut dahi shin melihatnya.
"Bukan nuna kata musuh ke?"
"Tak lah shin nuna bergurau jer tadi" sengihnya dan shin memberi jelingan tajam.
Sewaktu di kafe mereka semua banyak berbual. Seul perasan Taehyung asyik mendiamkan diri dan hanya membalas apabila orang bertanya kepadanya sampai mereka bertiga pulang ke rumah.
"Baik nuna pujuk dia. Shin rasa taehyung hyung cemburu sebab nuna layan chim dengan yoongi hyung lagi mesra dari dia" cadang shin. Seul mengeluh dan mengangguk.
Dia menukar bajunya terlebih dahulu.
___________________
"Tae?"
Seul membuka pintu tersebut. Dia melihat Taehyung hanya duduk sambil memeluk lutut di atas katil. Seul menghampirinya.
"Marah ke?"
Taehyung menggelengkan kepalanya pelan.
"Seul suka Yoongi hyung dengan Jimin ke?" nadanya yang serius membuatkan Seul agak sedikit terkejut.
"Suka lah mereka berdua kan kawan baik seul sendiri" terangnya.
"Habis tu tae siapa buat seul?"
Seul mula buntu. Taehyung nampaknya makin hari makin berani tanya soalan diluar jangkaannya.
"tae istimewa"
"Istimewa macam mana tu? lagi suka daripada mereka berdua?" soalnya dan Seul mengangguk pelan. Terus Taehyung tersenyum lebar.
Pinggang kecil seul ditarik mengejut. Terjerit kecil Seul dibuatnya. Hangat dan selesa. Seul hanya mengusap pelan rambut milik Taehyung yang semakin panjang.
"Esok kita berdua pergi potong rambut tae okay?" Taehyung mengangguk laju.
"Baik tae pergi tidur sekarang" seul hendak melepaskan tangan Taehyung yang erat memeluk pinggangnya tetapi gagal.
"Tidur dengan tae tak boleh ke?" matanya membesar. Seul mengeleng pelan. "Tak boleh taehyung" lagi sekali dia mencuba tetap gagal. Taehyung enggan melepaskannya.
"Taehyung!!"
"Tae tengok dalam tv lah seul. Asal dalam tv boleh? tidur sebelah-sebelah"
"TV? dengan siapa kau tengok?"
"Shin lah. Tae nak macam tu tae suka" sengihnya. Muka Seul mula merah menahan malu. Wajah mereka berdua begitu dekat.
"Tae tu dalam tv bukan betul"
"Tipu"
"Kau degil ya?" Seul merenungnya tajam. Tetapi Taehyung tersenyum senget. Seul tercenggang dengan perubahannya.
"Baik lah malam ni sahaja faham?" Taehyung hanya sengih. Dia bersetuju.
"Lain kali jangan tengok tv. Tak bagus untuk otak faham?" Taehyung menganggu faham . Dengan terpaksa dia tidur dengan taehyung malam itu.
Walaupun begitu dia berasa selesa dalam pelukan taehyung.
________________
Jangan lupa vote tau! fighting💜
TBC..
YOU ARE READING
[C] GREEN GARNET + Kim Taehyung
Fanfiction"My Queen listen to me, i don't easily give up on things i really want. A king is not complete without his queen. I don't care if you don't like it. No matter what, you always be my queen" GREEN GARNET + KIM TAEHYUNG ------------------------------ K...