33🔔

2.8K 401 63
                                    

"Tapi kan Namjoon kenapa kingdom lain tak berkuasa macam kingdom Garnet?"

Namjoon mula menyelak ke muka surat seterusnya untuk menerangkan lebih lanjut.

"Buat pengetahuan kau. Tak semua yang ambil Gems tu baik semua Seul. Mesti ada seseorang yang tamak ingin memerintah dunia dengan kuasanya sendiri. Kalau kau nak tahu five of gems tadi semua bergabung ingin memusnahkan gems dikenali sebagai Citrine ranges. It was long thought to protect from evil thoughts but dia salah mengunakannya"

"Macam mana berjaya tak?"

"Memang berjaya Seul tetapi disebabkan dia four of gems hampir musnah. Hanya Garnet yang kekal berkuasa sampai hari ini" tambah Namjoon.

"Jadi Citrine ranges dah musnah sepenuhnya?"

"Aku tak pasti Seul. Yang pasti dia telah menghilangkan diri dah lama. Sampai sekarang tak muncul. Boleh dikatakan mungkin dia hilang ataupun musnah secara sendiri"

Seul mula melihat isi kandungan buku tersebut. Dia mula membaca dengan teliti. Terdapat nama seseorang yang menarik perhatiannya.

"Kim Jang hwi adalah pemilik asal batu permata Citrine ranges? Tak mustahil waris dia mungkin masih hidup sampai sekarang Namjoon" Ujarnya lalu menoleh ke arah Namjoon.

"Kalau ada pun dah lama dia munculkan diri Seul"

"Kalau dia tunggu masa yang sesuai untuk serang? kita tak tahu Namjoon. Nyawa Taehyung bila-bila masa dalam bahaya. Aku nak korang semua peka akan keadaan sekeliling. Mungkin orang dalam yang kita tak tahu menunggu masa yang sesuai bukan?" Tekanya dan Namjoon terdiam mendengar hal itu.

"Dekat sini kamu berdua rupanya. Puas aku cari dalam istana ni" Tegur Jin dan serentak mereka berdua menoleh.

Jin mula menghampiri mereka berdua. Sempat juga matanya menangkap buku apa yang dibaca oleh mereka berdua.

"Buat apa dekat sini hyung?"

"Aku datang sini sebab Taehyung suruh. Dia nak jumpa kau Seul. Baik kau pergi sekarang" Arah Jin dan Seul akur lalu pergi. Melihat Seul telah pergi segera Jin mengambil buku tersebut.

Dia mula menghempaskan buku itu di atas meja. Dia merenung Namjoon tajam. Namjoon tersenyum sinis. Hanya mereka berdua tahu apa yang terjadi di dalam fikiran masing-masing.

"Nampaknya kau berani tanggung risiko nak terangkan semuanya kepada bakal permaisuri Garnet Namjoon?"

Namjoon ketawa sinis.

"Kenapa? hyung takut ke dia tahu perkara sebenar?"

"Ke kau yang takut sebenarnya Kim Namjoon?"

Masing-masing merenung lama. Namjoon mengenggam tangannya dengan erat. Ya dia geram manakala Jin cuba mengawal emosinya bila-bila masa akan meledak.

"Hyung dah kenapa ni?"

Tanya Jimin dan dia agak pelik melihat kelakuan Namjoon dengan Jin. Pantas mereka berdua tersengih.

"Tadi aku dengan Joon main lawan mata. Tak sangka pula aku kalah hahahhaha"

Namjoon mengangguk kecil lalu tersengih.

"Ouh! ingatkan gaduh apa lah buat chim risau jer. Cepat semua orang ajak makan tengah tunggu hyung berdua sekarang ni"

"Baiklah!"

Jin menjeling Namjoon dengan tajam lalu mengikuti Jimin daripada belakang. Manakala Namjoon hanya ketawa sinis. Hanya mereka berdua tahu rahsia disembunyikan antara satu sama lain. Ianya bahaya dan penting.

___________________________

Kim Line?

Siapa jahat? hah tekalah

Jangan lupa vote tau! fighting💛

Jangan lupa vote tau! fighting💛

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

TBC..

[C] GREEN GARNET + Kim TaehyungWhere stories live. Discover now