19🔔

3.1K 464 49
                                    

"Seul kalau ada apa-apa yang jadi kan kau sanggup tak ikut Taehyung ke mana sahaja?"

"Kalau Taehyung nak kau ikut dia kau nak tak ikut?"

"Kau sanggup tak tinggalkan segala benda untuk ikut Taehyung sanggup tak?"

"Seul kau suka dia kan? cintakan tae kan?"

Dahi Seul berkerut mendengar soalan-soalan yang diberi oleh Jimin dengan Yoongi serentak.

"Korang dua merepek apa ni?"

"Kitorang tak merepek?!!"

Jerit mereka berdua serentak sehingga terhinjut bahu Seul dibuatnya. Jin mengeluh lalu mengelengkan kepalanya.

"Korang sekarang bukan masa nak tanya soalan tu lagi faham?"

Jin cuba memberi signal kepada Jimin dengan Suga. Baru mereka berdua faham.

"Seul kau suka Taehyung tak?"

Seul mengangguk pelan.

"Suka kenapa?"

"Maksud aku kau suka dia sebagai lelaki tak? ada perasaan istimewa tak bila dengan dia?" mereka bertiga menanti jawapan daripada Seul.

"Urmm entahlah sikit? aku anggap dia macam keluarga? sahabat? tak tahu lah tapi aku suka dia memang kalau pasal perasaan tu tak pasti sebab aku kan jenis macam belum ada rasa nak bercinta maybe? heh" sengihnya.

Mereka bertiga mula mengeluh panjang.

"Kenapa? tae suka aku ke? alah korang sekejap jer tu. Nanti dia tahu suka aku means dia sayang aku sebagai family tak lebih rasanya" teka Seul yakin.

Mereka bertiga memandang antara satu sama lain. Tanpa mereka berempat ketahui. Taehyung mendengar segala-galanya. Dia kecewa betul-betul kecewa dengan apa yang diberitahu Seul dengan jujur.

Apa kekurangan dia? apa yang Seul tak nampak dalam dirinya? apa yang perlu dia buat supaya dapat menarik perhatian Seul? Dia betul-betul cintakan gadis itu dari kecil lagi sejak Seul menjaganya.

Yang pasti dia perlu berubah.

______________________

"Hyung!"

"Kook?"

Jungkook mengambil tempat duduk di sebelah Taehyung. Dia tahu ada sesuatu tak kena dengan Taehyung. Tengok wajah monyok Taehyung pun dia dah tahu.

"Mesti sebab Seul kan?"

Taehyung mengangguk kecil.

"Cuba share dengan kook. Mana tahu kook boleh tolong" pujuk Jungkook.

"Tadi aku dengar seul berbual dengan jin hyung, Jimin dengan Yoongi hyung. Dia terus terus terang cakap dia tiada perasaan cinta pun dekat aku kook. Hati aku sakit! kau tahu kan aku cintakan dia. Apa kurangnya aku? aku nak tahu. Aku boleh berubah supaya dia suka aku balik" luahnya.

"Dont worry hyung! kook kan ada!"

"Huh?"

"Kook kan international playboy teragung dalam kampung ni. Sekali kook petik jari ramai gadis-gadis kampung terkejar-kejarkan kook. Angau pagi sampai malam sebab ingatkan kook. Hyung tahu kan?" keningnya diangkat angkat sambil menceritakan kehebatannya.

"Tolong lah aku!!"

"Sekarang ni kook nak hyung ubah imej hyung! style lepastu sikap hyung terlampau inesen tu. Mana taknya Seul tak terpikat"

"kook?!!"

"Betul lah! buka topi ni! jangan pakai lagi. Nanti kook ajar satu persatu nak goda si seul nanti. Jangan risau! kook yakin ajaran nenek moyang kook diturunkan dari turun temurun sampai kook menjadi terlajak laris! Nanti seul kena santau angau dengan hyung" tambahnya lagi.

"Yelah! kalau tak menjadi siap kau aku goreng kau jadi biskut hangus!" ugut Taehyung.

"Halah halah jangan risau! percaya sama jeon jungkook anak pak juon! jejaka idaman kampung nombor satu! yang bawah kook hyung-hyung kita semua hahaha"

Taehyung hanya mengelengkan kepalanya pelan. Kalau bangtan yang lain dengar. Hangus dulu Jungkook dibakar hidup-hidup. Nasib lah dia seorang yang penyabar.

_____________________

Acah anak jeon yini!! hahaha

Jangan lupa vote tau! fighting❤️

TBC..

[C] GREEN GARNET + Kim TaehyungWhere stories live. Discover now