13🔔

3.3K 471 34
                                    

"Yah!! kau buat apa dalam bilik aku pagi-pagi buta ni?!!"

Dia memukul Taehyung menggunakan bantal beberapa kali menyuruh Taehyung turun daripada katilnya.

"Kau turun sekarang Taehyung!!"

Dalam sekelip mata Taehyung mula turun dan dia berdiri tegak memerhati Seul. Seul merenungnya dengan tajam. Hampir sahaja bibir mereka berdua bersentuhan tadi kalau Seul sendiri idak mengambil reaksi pantas.

"Kau tak boleh sesuka hati masuk ke dalam bilik wanita Kim Taehyung?"

"Kenapa? tae cuma nak tunggu seul bangun dari tidur. Tae hanya teman tak buat apa-apa" balasnya jujur.

"Tak buat apa-apa? baring sebelah aku dan kita berdua hampir berciu--" terus Seul berhenti dan mengeluh. Panik betul dia tadi.

"Tak mengapa lah. Lepas ni jangan masuk tanpa kebenaran aku faham?" Taehyung mengangguk pelan.

           ________________________

"Mana-mana hyung pakai ok lah" Shin memilih topi bewarna hitam buat Taehyung. Taehyung mula memakainya. Seul menghampiri mereka berdua. Dia baru perasan yang Taehyung kerap memakai topi tidak kira berada di dalam rumah ataupun di luar.

"Cuba sekali sekala kau tak payah pakai topi?" cadangnya. Mata Taehyung terkebil kebil. "Tapi nanti tae tak nampak hensem depan Seul" berkerut dahi Seul mendengarnya.

"Siapa ajar kau ni?"

"Suga hyung lah nuna" sampuk Shin pula. Taehyung mengangguk pelan.

"Suga?"

"Yoongi hyung lah nuna and suga tu nama glamor dia" terang Shin lagi sekali.

"Si mamat putih yang mulut dia tiada insuran tu?! yang acah-acah nak jadi Agust D tu?!" jerit Seul tak percaya.

"Ya nuna"

"Lagi seorang kawan baik dia tu Jeman yang gemuk-gemuk chubby tu kan?!"

"Tapi kan nuna sekarang mereka berdua menjadi jejaka rebutan orang ramai lagi-lagi gadis dekat sekolah dengan kampung kita semua nuna" tambah Shin dan Seul tercenggang.

"Kau ingat lawak ke budak?"

"Lawak nuna tapi tu fakta sebetulnya. Tak caya jom jumpa chim dengan suga hyung. Mereka berdua nak jumpa tae dengan shin" Taehyung mengangguk setuju.

"Baik lah aku ikut"

"Hati-hati nanti nuna jatuh cinta pula ehehee" usik Shin dan Seul merenung tajam.

"Jatuh cinta?" tanya Taehyung keliru.

"Maksud dia nuna mungkin suka dekat chim ataupun suga hyung lah" terus muka Taehyung masam. Dia menarik Seul dan memeluknya.

"Tak boleh! seul milik tae!"

Seul ketawa kecil. Perlahan dia melepaskan tangan Taehyung. "Tiada siapa rampas aku lah jangan risau okay?" pujuknya. Taehyung tersenyum lebar.

"Aku pula tak sabar nak jumpa mamat putih dengan jeman tu! dulu masa kecil lah nuna ni selalu gaduh dengan mereka berdua. Boleh dikatakan musuh ketat sejak baby lagi tau!" keningnya dijungkit jungkit ke arah shin.

Shin menjeling rasa menyampah.

"yelah nuna baik nuna tukar baju takut lambat" tuding shin ke arah jam yang tergantung di dinding.

               ______________________

Watak baru kita dlm ff ni si yoongi dengan jimin ya guys😂💜 YoonMin in your area!

Jangan lupa vote tau! fighting!!

Abe bangtan smua mengancam!😫 Boy with luv💜 Oh my my my my ehe

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Abe bangtan smua mengancam!😫 Boy with luv💜 Oh my my my my ehe

TBC..

[C] GREEN GARNET + Kim TaehyungWhere stories live. Discover now