"Pastikan kamu tak ketinggalan apa-apa maklumat pasal dia, sentiasa tahu perkembangan dia dari semasa ke semasa, Buatkan dia boleh percayakan kamu tanpa ragu-ragu faham?"
"Faham appa"
"Bagus! Jadi Kim Seul ni gadis yang istimewa buat dia lah?" dia melihat gambar Seul bersama dengan Taehyung.
"Ya appa. Dia yang jumpa Taehyung dulu. Taehyung betul-betul sukakan gadis ini" terangnya lagi.
"Nampaknya kita boleh gunakan gadis ini untuk ugut dia pada masa yang akan datang. Apa-apa pun beritahu appa semuanya. Appa nak tahu perkara yang penting sahaja. Pastikan kawan-kawan kamu yang lain tidak tahu identiti kamu siapa sebenarnya faham"
"Faham appa. Jangan risau"
"Baik lah kamu boleh pergi dan sambung kerja kamu"
Dia pun keluar daripada bilik ayahnya.
_______________________
"Meow.."
"Taetae!!"
Seul mengangkat Taehyung lalu menciumnya geram. Geram kerana kecomelan Taehyung. Tak puas dia bermain dengan kucing tersebut. Diciumnya beberapa kali dan memeluknya.
Kucing itu mengiau manja. Mungkin suka diperlakukan sebegitu. Dalam sekelip mata Taehyung berubah ke bentuk asalnya membuatkan Seul terkejut.
Pinggangnya dipeluk erat oleh Taehyung. Taehyung tidak berbaju tetapi hanya berseluar. Badannya yang tegap itu membuatkan Seul malu. Dia cuba meleraikan pegangan Taehyung tetapi Taehyung enggan dan mula keliru.
"Kenapa?"
Dia mula mengeselkan hidungnya lembut mengena hidung Seul membuatkan muka Seul merah kerana malu. Cepat-cepat dia menjauhkan mukanya.
"Kenapa awak tolak? tadi awak cium saya banyak kali. Saya nak lagi Seul"
"Eh!! tak boleh!!" dia menahan dada Taehyung dan dia mula cuak. Dia cium Taehyung sewaktu Taehyung menjadi kucing sahaja bukannya manusia.
"Tapi.."
"Tu sebab awak seekor kucing. Awak nampak comel. So tu perkara normal nak cium hah gitu" terangnya dalam keadaan janggal.
"Tapi sekarang awak dah jadi manusia. Jadi dia tak manis untuk dibuat. Nanti orang pandang lain" tambahnya lagi cuba mencari alasan.
Senyuman Taehyung mengendur.
Dia merapati tubuhnya dengan Seul sampai Seul terjerit kecil. Dia mula berbisik.
"Awak takut awak tergoda ke dengan saya hmm?" suara dalamnya membuatkan Seul kaku. Dadanya berdebar. Taehyung ketawa sinis.
Seul perasan bahawa batu garnet hijau di dahi Taehyung mula mengeluarkan cahaya tidak terlalu terang tetapi dia boleh nampak dengan jelas.
"Dahi awak tae.."
Seul mula mengangkat tangannya lalu menyentuh lembut batu garnet bewarna hijau itu di dahi Taehyung. Dia dapat rasakan satu kuasa mengalir di dalam tubuhnya.
Terbentuk satu gelang manik yang diperbuat daripada batu garnet bewarna hijau yang amat cantik. Seul terkejut melihat gelang tersebut.
"Apa ni? macam mana awak buat?"
"Magic?"
Taehyung ketawa kecil lalu mendapat satu cubitan kecil daripada Seul.
"Jaga dengan baik, saya buat khas untuk awak seul"
"Baiklah!"
Tubuh Seul dipeluknya erat. Tanpa Seul tahu gelang itu adalah simbol dan tanda bahawa dirinya milik Taehyung. Dia ingat bahawa gelang ini adalah hadiah daripada Taehyung tetapi dia silap.
Dengan adanya gelang ini. Siapa yang tahu identiti sebenar Taehyung akan tahu seul adalah gadis yang dipilih olehnya. Tiada siapa yang akan berani menyentuhnya hak miliknya.
"Mianhae Seul"
_____________________
Jangan lupa vote tau! fighting❤️
TBC
YOU ARE READING
[C] GREEN GARNET + Kim Taehyung
Hayran Kurgu"My Queen listen to me, i don't easily give up on things i really want. A king is not complete without his queen. I don't care if you don't like it. No matter what, you always be my queen" GREEN GARNET + KIM TAEHYUNG ------------------------------ K...