Bab 2❄💫

9.5K 724 16
                                    

🌼

Areum.J

+jimin🙋
+awak balik jam brapa?
+ptg ke mlm?
+👀
+JIMIN!!

Knp tnya?

+alahhh
+sya tnya jerrrr
+kalau awak balik ptng singgah sya kat U
+sya nak beli brg dpur
+ara?

Tdi pgi elok je kan naik Grab
Skrang knpa tk bole pulak?

+ish
+jgn bnyk tnya!
+singgah sya balik nnt.

Tngoklh.

+Jimin!!

"Tuan, Miss Juliet nak jumpa Tuan sekarang. Dia dah tunggu kat luar" Secretary aku, Naomi memaklumkan Jimin dari pintu bilik. Jimin kerutkan dahi, jam didinding dia pandang sekilas sebelum pandang semula wajah secretarynya itu.

"Buat apa dia datang? Hari ni tak ada meeting dengan dia kan?" Kata Jimin sedikit jengkel. Naomi hanya mengangkat bahu tanda tidak tahu sebelum keluar dari pejabat bosnya itu. Baik dia tak cakap apa- apa, nanti salah cakap disembur pulak.

Jimin diamkan diri, laptopnya dibuka dan menaip sesuatu disitu. Sekejap saja sebelum bilik kerjanya mulai berubah atmosfera-nya.

"Jimin! Kenapa tak nak ambik I kat bawah?" Juliet Shan memasuki bilik kerja Jimin tanpa meminta izin apapun. Jimin mendongak, wajah putih bersih Juliet dikerling sebelum lelaki itu men- shut down komputer ribanya.

"Buat apa datang sini?" Soal Jimin dingin. Gadis itu mencebik kecil, dia bawa langkah kakinya ke meja Jimin dengan pinggul yang sedikit di lenggang lenggokkan. Menjadikan pandangan Jimin terhadapnya semakin menajam kerana jengkel dengan tingkah gadis itu.

"I came here for you"

"I don't ask for it" jawab Jimin dengan dingin. Gadis itu tersengih kecil, kaca mata hitamnya dilepaskan sebelum dia mengambil tempat di kerusi berhadapan dengan Jimin.

"You look so cold to me, Jimin. Why? I kacau you ke?" Tanya Juliet, dia duduk bersilang kaki dan cermin matanya diselitkan ke baju bahagian dadanya yang off shoulder itu. Sengaja menampakkan bahu putih mulusnya itu.

"Bukan setakat mengacau, kehadiran you dah memang buatkan I rasa sakit mata Juliet, you buat apa kat sini? Kalau nak jumpa I kena buat oppoiment dulu. You tak ada buat kan? So, get out" kata Jimin datar sebelum fail berwarna merah yang diletakkan disitu dari tadi dia capai. Nak cek laporan kewangan sebelum dia kena pergi site untuk jumpa klien.

Kata- kata Jimin buatkan Juliet menarik muncung macam itik. Jari telunjuknya bermain- main dengan meja kerja Jimin.

"Jimin, janganlah layan I dingin macam ni, I tak suka. Kalau you masih sakit hati pasal hari tu, please I minta maaf. You pun dah lama tak datang rumah, papa pun dah tercari- cari kat you, Jimin-"

"Juliet please. I dah tak rasa apa- apa. Kalau you masih fikir yang I still sakit hati pasal hari tu, you salah. Dan pasal papa, I cuma busy. So don't bother me" jawab Jimin senafas buatkan Juliet terdiam. Lelaki itu menghela nafas berat sebelum sambung cek buku laporan tu balik.

"You maafkan I?"

"Ya and get out. I'm busy, don't ever come here to ask me about nonsense thing. Get out!" Nada suara Jimin naik satu oktaf menandakan yang lelaki itu betul- btul marah.

[C] OREITHYIA | 지민 ✓Where stories live. Discover now