Bab 15❄💫

7.5K 626 8
                                    

🌼

Areum menyembamkan wajahnya pada meja. Saem masih belum sampai, so, 30 minit, dia akan mereput dalam kelas. Perut dia masih lagi memulas sebab ramen semalam.

"Eik!"

"Annyeong!"

Areum mendongakkan kepalanya memandang ke empunya suara. Serta merta bibirnya membentuk sebuah senyuman.

"Jungkook, awalnya awak datang" kata Areum sebelum menyuruh Jungkook untuk duduk ditepinya. Lelaki itu tidak menolak, dengan senyuman lebar sampai ke telinga, dia labuhkan punggung atas kerusi disamping Areum.

"Awak lagi awal, ayam berkokok awal sangat ke?" Ujar Jungkook seraya melepas topi hitamnya lalu rambutnya diraup kebelakang. Areum mencebik.

"Taklah, disebabkan saya nak elak dari berjumpa dengan ayam yang berkokok tu, baik saya datang awal pagi. Tak nak tengok dia" kata Areum dengan bibir termuncung- muncung menyebut dengan perkataan ayam yang berkokok merujuk kepada Jimin.

Jungkook ketawa kecil. Notebook dikeluarkan dari begnya. Areum hanya memerhati, Jungkook memang kacak kalau dilihat dari jarak yang dekat.

"Wae?"

"Ha? Ani- aniya" kata Areum lalu tersenyum kekok. Dia berpura- pura menggaru rambutnya yang tidak gatal. Jungkook senyum kecil. Dia bukak bukunya sebelum sekeping gambar polaroid yang diselitkan disitu terjatuh diatas meja Areum.

"Ahh, mian-"

"Ini..? Macam kenal je" Areum mencapai gambar tersebut lalu menelitinya. Jungkook mendiamkan diri, dia renung Areum lama sebelum mengemam bibirnya. Gambar dua orang kanak- kanak, lelaki dan perempuan.

"Hem? Awak kenal ke?" Jungkook menyoal, Areum menoleh kearahnya. Jungkook senyum lagi. Areum pandang semula gambar tersebut.

"Nuga? (Siapa ni?)"

"Dia kawan kecil saya. Nama dia Ara, she's cute, itsn't it?" Kata Jungkook. Areum mengangguk kecil lalu menyerahkan gambar tersebut pada Jungkook. Lelaki itu masih lagi mengekalkan senyumannya.

"Mesti dia membesar dengan baik kan? Orangnya pun cantik" kata Areum lalu tersenyum- senyum. Jungkook mengangguk kecil.

"Yes. She's.. pretty. Tapi saya still tak jumpa dia lagi. I wonder what she's doing right now. I miss her so bad" kata Jungkook. Gambar tersebut direnung. Areum hanya memasang telinga, Jungkook nampak macam lelaki yang sedang mencari cinta sejatinya yang telah hilang.

Lagi galau.

"Saya pasti satu hari nanti awak akan jumpa dia" kata Areum, bahu Jungkook dia tepuk dan ketika itu jugak bahu dia ikut ditepuk dari belakang. Sikit lagi terpukul kepala Jungkook sebab melatah, tapi nasiblah dia dapat kawal.

"Ehh yoora-"

"Siapa?" Soal Yoora yang sudah mengambil tempat dibelakang Areum. Dahinya berkerut hairan.

"Ahh kenalkan, ini Jungkook, lelaki yang aku cakap kat kau yang asyik hilang tu" kata Areum lalu tersengih. Jungkook menundukkan kepala tanda menyapa Yoora begitu juga sebaliknya.

[C] OREITHYIA | 지민 ✓Where stories live. Discover now