Bab 5❄💫

7.7K 652 39
                                    

🌼

"Huff.."

Aku letakkan kepala aku atas meja, masih ada setengah jam lagi sebelum saem masuk untuk mulakan waktu mengajarnya. Cincin di jari aku belek, selalunya aku tak pakai benda ni, entahlah kenapa hari ni sembarang je aku capai benda termasuklah cincin ni.

Aku renung cincin tu, cincin perkahwinan aku dengan Jimin. Taste dia memang bagus, buktinya cincin yang tengah aku pakai merupakan cincin belah rotan dari Tiffany&Co. Brand perhiasan yang terkemuka.

Tapi itulah, perwatakan Jimin tak sama dengan cincin tu. Dia kacak tu memang kacak, tapi perangai dia tu, nokharam betul!

"Hisyy!"

Aku ketap bibir geram, cincin aku sarungkan semula pada jari manis aku lalu aku sembamkan wajah pada meja. Jimin ni tak buat apa pun dah boleh buat hati aku sakit! Apa kenalah dengan dia ni!

"Woii Areum, awal datang" tegur Yoora lalu dia mengambil tempat di sebelah aku. Aku hanya angkat kepala sedikit lalu mengangkat tapak tangan aku sedikit.

Dahi Yoora berkerut, pelik dengan reaksi kawan dia hari ni. Lantas bahu aku ditepuknya perlahan. Aku dongakkan kepala.

"Wae?"

"Yah, kau okay tak? Bendera merah eah?" Yoora bertanya buatkan laju tapak tangan aku menepuk paha dia. Yoora ketawa kecil.

"Weh Yoora! K- kau pernah kiss orang ke?" Tanya aku lalu tegakkan badan. Yoora berkerut lagi, dia betulkan rambutnya lalu menongkat dagu memandang aku.

"Means?"

"Kau pernah kiss orang ke? Orang yang kau suka?" Tanya aku yang nampak terburu- buru. Eish, Yoora ni playgirl, lepas satu, satu. Tapi taklah sampai liar sangat, couple & break. Itu- itu je.

"Of course-lah pernah! Boyfriend aku sendiri, Ray-"

"Kau good kisser ke?" Soal aku seraya memegang kedua belah bahu dia. Yoora undurkan badan, nampak macam gerun bila dia tengok aku macam nak makan dia je.

"Ay, kenapa kau tanya? Good kisser or bad kisser, that's still same. Kiss, lips on lips. Kenapa tanya?" Soal Yoora seraya menepis perlahan tangan aku yang ada di bahu dia. Aku kerutkan dahi, lalu rambut aku aku remas. Frustasi.

"Kenapa kau tanya? Husband kau nak kau belajar kiss ke?"

"Bukan! Semalam, dia cakap nampak dari gaya aku ni je aku nampak macam bad kisser. Huwaaa apa aku patut buat?"

Yoora ketawa besar sebelum berhenti gelak lalu memandang aku dengan tatapan curiga.

"Wait, korang buat apa semalam? Otw nak buat tu, ke?"

"Mana ada! Dah dia yang mula dulu!" Aku tekup mulut aku bila aku terlepas cakap. Nasiblah baru beberapa ketul aje kat dalam dewan ni. Kalau tak, habis aku dijeling- jeling makcik bawang.

"Puft-"

"Hisy!"

🌼

"Masak ke?"

"Eh taklah, tengah basuh baju ni!" Jawab aku geram bila Jimin tanya aku dengan soalan macam tu. Memang dia tak nampak aku ni tengah masak ke? Dengan kuali yang berasap ni, takkanlah dia tak nampak langsung?

Spatula aku pegang lalu aku gaul nasi goreng kimchi didalam kuali. Suara Jimin tidak aku dengar lagi, mungkin dia sudah masuk ke dalam dan buat kerja- kerja pejabat dia balik. Tapi aku salah, bila aku putar dia masih berdiri dibelakang aku sambil minum secawan susu.

"Good." Kata Jimin secara tiba- tiba lalu memandang aku kemudian menayangkan susu putihnya.

"Jimin, about last night erm.. are you a good kisser?"

Jimin diamkan diri. Dia teguk susu putihnya sebelum memandang aku semula.

"Sudah tentu. Before you, i have someone else" jawapan dari Jimin buatkan hati aku rasa macam direntap. Aku hentikan perbuatan dan mengangguk kecil. Pura- pura faham dengan Jimin. Maksudnya, dia sudah mempunyai banyak pengalaman mengenai kiss. It is good or bad thing?

"Kenapa tanya?"

"Saja tanya, awakkan lelaki idaman, petik jari semua datang pada awak" kata aku sebelum aku balikkan badan untuk alihkan nasi goreng pada pinggan.

Tapi pandangan aku perlahan- lahan mulai kabur sebab air mata. Aku ketap bibir lalu jari aku bawa pada pipi dan kesat perlahan, makin aku kesat, makin air mata aku mengalir deras.

"Areum-"

"S- saya tetiba pulak sakit perut, a-awak makan sendirilah malam ni. Saya naik dulu. Annyeong!" kata aku sebelum aku lepaskan apron dan berjalan melintasi Jimin sebelum berlari naik ke tingkat atas dan masuk kedalam bilik.

Aku bersandar pada pintu bilik. Dada aku yang berdegup kencang aku sentuh perlahan, aku tak tahulah kenapa aku macam ni. Wait Areum, takkanlah kau dah jatuh hati pada si beku tu pulak?

"Weird.. Jung Areum, you're weird"

.

.

Have a nice day!💜

To be continue...

[C] OREITHYIA | 지민 ✓Where stories live. Discover now