Bab 18❄💫

7.2K 600 37
                                    

🌼

"Awak setuju ke dengan cadangan mama?" Areum menyoal ketika Jimin merebahkan tubuhnya diatas katil bersaiz king tersebut. Lelaki itu berdehem kecil lalu meletakkan tapak tangannya diatas dahi lalu memejamkan mata.

"Means, awak nak ber- honeymoon dengan saya selama hampir seminggu tu? Awak tak ada hal penting lain ke nak buat? Kalau ada saya boleh bincang dengan mama-"

"Kalau itu yang mama cakap, ikutkan ajelah, lagipun kita pergi berdua je kan, apa yang nak dirisaukan. Aku selesaikan masalah aku, masalah kau, kau selesaikan sendiri" kata Jimin dingin. Areum mencemik bibir.

Dia mengambil sebuah bantal lalu mengambil tempat di sofa panjang berhampiran dengan katil. Bukan tak selesa dengan Jimin, cuma, nanti kalau Jimin yang tak suka dan lebih memilih untuk tidur atas sofa, baik dia mengalah dulu. Hisy.

"Katil ni luas, Areum"

"Ha? Ahh gwenchana. Saya nak tidur sini. Manatau awak tak selesa-"

"Aku ke kau yang tak selesa? Kenapa? Kau takut aku terkam kau?" Jimin menyoal buatkan Areum mengetap bibir geram. Jimin, sebelum benda tu berlaku, Areum yang terkam kau dulu, bukan kau yang terkam dia!

"Hisy! Mana adalah!"

"Mama tu, bila- bila masa je dia boleh masuk. Kalau dia nampak kau atas sofa dan aku pula atas katil. Apa yang dia fikir?" Jimin duduk di birai katil, menghadap aku yang ikut duduk bersila diatas sofa. Dia renung aku, buatkan aku rasa tak selesa.

"Okaylah!"

Areum melangkah pantas menghampiri katil dengan membawa bantal sebiji. Aku duduk diatas katil. Merenung dia yang tengah ikut merenung aku.

"Mwo? Apa lagi yang tak kena?" Ucap Areum bila Jimin menjelingnya sekilas. Lelaki itu menggeleng lalu merangkak naik atas katil, mengambil dua jarak dari Areum sebelum membaringkan tubuhnya disitu.

"Tak ada bantal peluk tak?"

"Tak ada, kalau ada pun aku je. Kau peluklah aku" kata Jimin lalu menjeling. Areum mencebikkan bibir, dia menarik selimut sebelum baring membelakangi Jimin.

"Saya tak dapat tidur kalau tak ada bantal peluklah.." Areum berkata perlahan.

"Kan aku dah cakap, peluk jelah aku. Tak ada masalahnya"

"Adalah! Kalau saya peluk sesuatu, saya nak peluk erat- erat. Saya takut awak tak bernafas keesokan harinya" terang Areum lalu mengiring menghadap Jimin. Lidah tiba- tiba terasa kelu sebaik dia memusingkan tubuh.

Jimin sudah mengiring menghadapnya!

"That's not even a problem"

"Hisy! Saya cakap saya akan buat awak sesak nafas tahu tak-"

Perkataan Areum terbantut bila Jimin sendiri yang menarik lengan Areum dan melilitkannya pada pinggang dia sendiri. Lelaki itu tidak bersuara, begitu juga Areum. Mereka saling merenung antara satu sama lain dalam jarak yang seinci rapatnya.

"Boleh tak saya cium awak-"

"Dah dibagi paha nak minta betis pula. Tidur jelah!" Jimin membebel seraya memejamkan matanya. Areum memuncungkan bibir, dia rapatkan wajah pada dada Jimin lalu memejamkan mata.

"Jimin.."

"Eum?"

"Saya sukakan awak. Saya betul- betul sukakan awak" Areum berkata seraya berbisik. Lelaki itu tidak merespon, dia hanya bergerak sedikit buatkan wajah Areum semakin tersembam pada dadanya.

"Jimin.."

Jimin tidak membalas. Terdengar bunyi dengkuran halus saja dari bibir lelaki itu. Areum mengeluh kecil, dia jarakkan dirinya dengan Jimin sedikit. Wajah lelaki itu dia perhati dengan lebih terinci. Jantungnya berdebar kuat.

"Jimin.."

Areum mengecup sekilas bibir Jimin sebelum menyembamkan wajahnya ke dada sasa lelaki itu sekali lagi. Bibirnya mengukir senyuman lebar.

Ya tuhan Jimin! Kenapa awak wangi sangat ni!

"Areum.. boleh tak jangan suka sangat curi- curi kiss bibir orang?"

"Wae? Bagus saya lagi cium awak, suami saya sendiri, daripada saya cium lelaki lain. Tak ada faedahnya! Awak patut happy bila saya kiss, ini tak, nak membebel aje kerja-"

"Tidur jelah"

Jimin mengeratkan pelukan, makin buatkan aku tersembam didada dia. Aku ketap bibir, lalu eratkan pelukan.

"Jimin.."

"Eum?"

"Do you like me?"

Jimin mendiamkan diri. Dia tak tahu hendak menjawab apa.

"I don't have answer for that" jawab Jimin. Areum pula yang terdiam, hatinya terasa sakit, sedikit. Dia kecewa.

Susah sangat ke Jimin nak ungkapkan kata sayang even sepatah?

"Good night"

"Eum.."

.

.

To be continue..

[C] OREITHYIA | 지민 ✓Where stories live. Discover now