Bab 25❄💫

7.4K 616 23
                                    

🌼

"Jimin saya minta maaf kalau selepas ni mata awak tercemar dengan penampilan diri saya" Areum berkata seraya menutup wajahnya.

Malu!

"Kau bukannya bogel pun, elok je aku tengok. Pakai baju juga" kata Jimin, dia bergerak merapati Areum yang tengah bersembunyi dalam selimut tu. Mahu terbakar muka dia disebabkan malu yang teramat. Jimin mengelap rambutnya yang basah dengan tuala kecil.

"Keluarlah, tak panas ke selubung dalam tu lama- lama?" Jimin meregangkan badan. Dia tukar bajunya ke t- shirt putih dan seluar slek hitam.

"Saya malulah Jimin.."

"Malu apanya! Aku bukan orang lain pun" Jimin menarik perlahan selimut, tapi laju Areum tarik balik selimut tu, berselubung dalam tu. Dia rela lagi berpanas dari menampakkan separuh tubuhnya kepada Jimin. Niat nak pakai night gown tadi, tapi bila perhati lelama, night gown tu lagi seksi dari kemeja. Jarangnya mak aih!

Eish, malulah!

"Aku baru call room service. Kita dinner kat bilik je malam ni" Jimin berkata. Areum mengeluarkan kepalanya sedikit dari selimut. Jimin hanya memerhari seraya mem-plug in charger pada suis.

"Keluarlah, tak nak tengok keadaan kat luar hotel? Kalau malam- malam macam ni cantik tau"

"Saya seksilah, malu.." Areum mengemam bibir. Lelaki itu tidak merespon, dia fokus pada telefonnya. Areum menjongketkan kening, dia bergolek di atas katil lalu jatuh di sebelah katil. Mengelak dari dilihat Jimin. Jimin hanya memerhati dari ekor mata.

Seketika kemudian, dia terdengar pintu bilik diketuk. Jimin melangkah ke pintu lalu dibukak. Satu troli makanan di tarik masuk.

"Uwahh"

Laju Areum yang tengah berbalut selimut tu memaut pada katil lalu melabuhkan punggung atas kerusi dia meja makan kecil di satu sudut bilik.

"Awak order apa?"

"Chicken chop, steak dan aku minta mereka masak bibimyeon tadi. Aku takut kau tak selesa makan makanan barat" Kata Jimin, dia menyusun piring makanan atas meja makan lalu duduk dihadapan Areum.

"Emm.. sedapnya!"

"Seksi sangat ke?"

"Ya, seksiiiii sangat. Saya takut mata awak tercemar kalau saya menunjuk- nunjuk depan awak"

"Kau bukan sengaja pun kan? Lagipun tak salah, we're married couple. We can see each other in different angle now" tutur Jimin seraya menjamah stiknya. Areum mendiamkan diri, sedikit sebanyak dia tersentuh dengan kata- kata Jimin.

"Nanti lepaskan selimut tu, i don't want you feel uncomfortable around me"

"Eoo"

Mereka menjamah makan malam tanpa banyak bunyi. Hanya bunyi sudu dan garfu yang bergesel dengan piring.

"Thank you"

"No problem" jawab lelaki yang diarahkan untuk mengambil troli makanan tu.

"Jimin.."

"Em?"

"Awak jangan complain kat saya yang mata awak sakit, lepas tu awak nak muntah-"

"Buka jelah, banyak songeh pulak" Jimin mengerutkan dahi. Areum sengih seperti kanak- kanak tak berdosa sebelum dia melepaskan selimut lalu berlari sepantas kilat ke balkoni bilik. Jimin menggelengkan kepala, dia capai selimut yang terletak atas lantai lalu diletakkan atas katil.

Dia bergerak keluar ke balkoni. Pintu bilik ditutup, Areum sepertinya tidak sedar yang Jimin sedang memerhatikannya dari belakang.

"Seksi"

"Erk. Ka- kan saya dah cakap seksi. Tulah, awak tak nak percaya pula!" Areum meng- cover pahanya.

"Comel apa.."

"Hem?"

"Tak ada" Jimin merapatkan diri, dia menyandarka badan pada palang besi sebelum memandang lurus ke depan.

"Jimin, i said i want to cuddle you"

"Areum, kau betul- betul tak faham dengan maksud cuddle?" Jimin menyoal. Areum menggelengkan kepala. Sungguh, dia lupa nak google tadi. Heish, tulah padan nak fikir pasal seksi lah, itulah, inilah.

"This is cuddle.."

Jimin menarik Areum rapat dengannya, dia melilitkan lengannya di pinggang gadis itu, buatkan Areum tidak ada ruang untuk bergerak kerana tersepit antara Jimin dan palang besi.

"And this is more than cuddle.."

Jimin merapatkan wajah. Bibir mereka menyatu, serta merta buatkan Areum membulatkan anak mata. Jimin meleraikan tautan. Areum kaku.

"Jimin.."

Dia sentuh bibirnya.

"You want more than that?"

"No way!" Areum menjarakkan dirinya dengan Jimin. Lelaki itu tidak berkata apa lagi. Dia kembali memandang langit malam.

"Mian.." Bisik Areum kerana dia fikir yang Jimin terasa dengan tolakannya. Dia berikan Jimin back hug.

"It's okay"

"Eum.."

Areum menyembamkan wajahnya dibelakang Jimin, malu. Dia malu! Benda tadi tu memalukan tahu tak!! Jimin melonggarkan pelukan Areum pada pinggangnya sebelum memutarkan tubuh, menarik gadis itu kedalam pelukan. Areum menyembamkan wajahnya pada dada Jimin.

"Jimin, i love you"

"Em.."

"Isk, balaslah!"

"Diamlah!" Jimin eratkan pelukan, buatkan wajah Areum semakin tersembam pada dadanya. Rambut gadis itu diusap lalu diberikan kecupan sekilas.

"Eummommno"

"Ya, ya"

.

.

To be continue..

[C] OREITHYIA | 지민 ✓Where stories live. Discover now