Bab 3❄💫

8.3K 690 6
                                    

🌼

"Berikan aku definisi gaji te-"

"Boleh tak awak cakap formal? Tukar 'aku' tu kepada 'saya'. Macam profesor saya selalu cakap" kata Areum memprotes cara percakapan Jimin yang kasar tu. Areum berpeluk tubuh. Jimin yang duduk dihadapannya dia pandang dengan pandangan mengecil.

Jimin merenung wajah Areum yang tengah berdiri didepannya dengan renungan tajam. Lelaki itu mengeluh kecil, kertas presentation Areum dia letakkan atas meja kerja lalu cermin mata dia lorotkan dari hidungnya.

"Dah minta tolong tu, tak payahlah protes suruh aku buat itu dan ini. Kau ikut cara aku, kau bahagia, aku pun bahagia" kata Jimin, dia berpeluk tubuh sebelum merenung aku tembus hingga ke jantung hati. Tck, acah je tu! Dah dia tenung aku, aku tenunglah balik.

"Nak aku tolong ke tak?"

"Naklah! Awak duduk je situ, relax- kan diri awak. Tarik nafas, hembus-" Areum berhenti berkata, phone dia yang bergetar di saku hoodienya dia capai. Panggilan dari nombor tak dikenali. Tanpa banyak tanya lagi, terus dia menjawab panggilan tersebut.

"Yeoboseyo?" Kata Areum, gadis itu jongketkan kening. Jimin pusingkan kerusinya menghadap meja, menyambung semula kerja-kerja yang tertangguh.

"Err.. hello-"

"Mian.."

Tittt--

"Mwo?" Terus kening Areum bertaut bila panggilan tersebut mati secara tiba- tiba. Nak marah, tak dapat, nak membebel pula nanti susah. Haish! Tenung Jimin jelah!

"Okay jom kita sambung balik-"

"No. Masa aku untuk kau dah habis. So, pergi masuk bilik, duduk depan cermin buat refleksi diri. Cakap dengan cermin tu dan jangan kacau aku" mendatar nada Jimin berkata seraya membelek fail berwarna merah yang bertimbun diatas meja kerjanya.

"Alaaaa, awak dah janji nak tolong saya kan! Yah, Park Jimin!"

"Don't call me by my full name, you dumbass"

"So on you" jawab aku sebelum aku capai kertas presentation dan peluk sebelum berlalu pergi dari situ. Sofa di ruang tamu aku duduki dengan malas. Kertas pembentangan aku letak atas meja sebelum tubuh aku baringkan atas sofa.

Wahh nikmatnya!

"..So much more than this!
This is what is it,
So much more than this~"

"Areum.." panggil Jimin dari atas kepala aku. Sah memang dia kejar aku tadi. Senyum kambing sikit. Aku jongket kening, dia pandang aku sebelum tarik nafas pendek.

"Buatkan aku air-"

"Heee dah alang- alang awak kat ruang tamu ni, direct jelah masuk dapur bukannya susah. U- turn je!" Kata aku. Dia diamkan diri, tapi pandangan dia pula mendingin. Auch, menusuk ke hati.

"Jangan nampakkan bodoh kau tu depan aku. Pergi buat air, jangan malas!" Kata Jimin. Habis je dia memerli aku, terus dia berlalu pergi dengan angkuhnya masuk ke bilik kerja dia balik.

Eii, aku silat kang!

Dengan bibir yang memuncung panjang aku bangun dari pembaringan sebelum berjalan masuk kedapur. Cawan aku capai dari rak pinggan dan capai paket kopi.

Jimin suka Nescafe ke Milo? Buat Nescafe ahhh. Kalau dia membebel cakap tak suka Nescafe kita balas balik, siapa suruh minta orang buat. Hisy. Aku jalan balik ke bilik kerja Jimin untuk hantar kopi dia tu.

Dia kerling aku sekilas sebelum sambung menaip pada komputer ribanya. Dengan senyuman lebar sampai ke telinga, aku letakkan cawan kopinya atas meja. Jimin dengan egonya mencapai kopi tersebut dan meneguknya.

"Good?"

"It's not sweet" jawab Jimin tapi tak pandang aku. Dia pandang cawan kopinya. Mungkin dia ingat aku letak racun kat situ.

"I'm sweet enough-"

"Tch. Get out" Jimin berkata datar lalu meletakkan cawan kopinya atas meja balik. Aku tersengih kecil, sebelum menjenguk komputer Jimin. Dia jeling aku, buatkan aku berhenti melihat.

"Jimin, nanti petang saya lawat rumah mama kejap eah"

"Aku dah cakap kan. Jangan bawa hal-"

"Ya, ya saya tahu. Saya nak inform awak je. Manatau awak keliling rumah cari saya. Tak ke buang masa tu-"

"Cakap dengan kau sekarang pun dah buang banyak masa aku. Inikan nak cari kau, waste my time! Now get out." Kata Jimin buatkan aku macam nak depresi. Refleks bibir aku memuncung.

"Heee dasar hati batu. Yalah saya keluar, buat kerja baik- baik suami saya tersayang~" kata aku mengejek dia sebelum menjeling dia. Dengan langkah pantas aku keluar dari bilik kerja dia.

Huff.

Nasiblah dia tak lempar aku pakai fail. Kuss semangat.

.

.

Heeee😀

To be continue..

[C] OREITHYIA | 지민 ✓Where stories live. Discover now