🌼
"Yah Lee kwang soo! Micheosseo?!"
Areum menguatkan volume televisyen seraya dia menaip di keyboard laptop. Kentang goreng di ambil lalu dimasukkan kedalam mulut. Sambil dia mengunyah, sambil itu juga dia menge- check smartphonenya bila telefonnya bergetar.
Areum menggesel butang hijau sebaik panggilan telefon dari Jungkook tertera di layar phonenya. Areum melekapkan phonenya ke telinga.
"Eum, Jungkook- ah waeyo?"
"Ahh Areum, maaflah kalau saya ni mengganggu. Hari ni awak free tak? I mean, petang nanti?"
Soal Jungkook sebaik panggilan tersambung. Areum mengerutkan dahi lalu memandang atas, lagak seperti orang sedang berfikir.
"Free-lah jugak. Kenapa eah?"
"Awak tak kesah ke kalau saya bawa awak keluar? Hari ini ada festival buffet besar- besaran kat jalan Gangnam. Nak pergi?"
Mendengar perkataan 'buffet' saja sudah buatkan Areum tanpa berfikir lebih lanjut menjawab 'ya' serta merta. Sudah tentulah Jungkook dah mengukir senyuman lebar di hujung talian.
"Sudah tentulah nak! Kita pergi berdua je ke?"
"Aniya. Awak bawalah orang lain, yoora ke. Saya bawa cousin saya, disebabkan mereka ada free time, so, i decide to bring them there. Lagipun esok mereka nak balik L.A" Terang Jungkook, mengelak dari salah faham membawa anak dara orang keluar di malam hari. Nak kena sembelih ke apa.
"Ahh saya bawa yoora lah kalau dia nak"
"Okay, jumpa nanti"
"Eum, annyeong!" Areum memutuskan panggilan. Dalam otaknya sudah terbayang- bayang makanan yang disediakan di buffet tersebut. Tak semena- mena bibirnya menguntum senyum lebar sampai ke telinga. Memang betul- betul food is my life!
"Siapa?"
Mahu terhumban je phone yang dia pegang bila suara serak- serak basah Jimin menegurnya dari belakang. Bila dia menoleh, Jimin sudah duduk diatas sofa dengan rambut hitamnya yang sedikit serabai. Maklumlah, hari ni off day, so, Jimin pun terbongkanglah atas katil.
"Kawan saya, Jungkook. Dia ajak saya pergi festival buffet petang nanti. Awak izinkan?"
"Jungkook? She or he?"
"Of course he! Awak izinkan tak?"
"No" jawapan Jimin dah mampu buat Areum terdiam. Dia kerutkan dahi, Jimin menyandarkan tubuhnya pada sofa, merenung Areum sekejap sebelum dia raup rambut hitamnya kebelakang.
"Wae?"
"It's a big no for me"
"Isk! Kenapa pula? Awak cemburu eah?"
"Tak ada masa aku nak cemburu" Jimin menjeling, dia menatap lurus ke laca televisyen manakala Areum sudah berkira- kira mahu membaling Jimin dengan kentang goreng.
"Habis tu, kenapa tak benarkan? Saya bukannya pergi berdua dengan dia. Kalau awak risau sangat pun, jom kita pergi sama- sama" Areum mengesot merapatkan diri dengan Jimin seraya menjongketkan keningnya.
"Kau nak aku pergi buffet tu sebab kau malas nak masak kan, malam ni?"
"Ey mana ada!"
Areum menepuk paha Jimin. Lelaki itu tidak merespon, dia hanya mendiamkan diri.
"Yalah kalau awak tak nak pergi saya-"
"Yalah, kita pergi. Tapi kalau aku nampak kau around that guy, aku heret kau balik"
"Eish, Jimin awak jealous eah?" Areum mengusik seraya mencuit lengan Jimin. Lelaki itu menjeling.
"Alah mengaku jelah! Saya bukannya orang lain pun, isteri awak jugak-"
"Diamlah, bising je"
"Alah bising- bising ni jugak yang awak sayang" kata Areum lalu merapatkan wajahnya dengan Jimin. Nak kiss pipi Jimin, tapi jari telunjuk Jimin laju menahan dahi Areum.
"Siapa kata?"
"Sayalah, saya kan isteri awak. Suami mana yang tak sayang isteri-"
"Aku tak"
Areum terdiam. Jimin bekukan wajah. Dia suka buat Areum frust dengan dirinya. Dia suka buat usik Areum dan buat gadis itu broken.
"Haaa Jimin janganlah jadi jahat! Nanti bertambah pendek awak tahu tak? Huaaa" Areum meraup wajahnya dengan tapak tangan. Rasa nak nangis je dengan perangai Jimin ni.
Areum melepaskan tapak tangannya dari wajah sebelum mendekat dengan Jimin lagi.
"Kan aku dah cakap aku tak sayang-"
"Sayang tak sayang saya peduli apa!" Areum mencium pipi Jimin sebelum berlari masuk ke dapur.
Jimin menggelengkan kepala, pipinya digosok.
Jimin, dia comel apa.
.
.
To be continue..
YOU ARE READING
[C] OREITHYIA | 지민 ✓
Fanfiction[OLD TITLE: MY COLD HUSBAND] "Jimin- ahh, boleh aku minta sesuatu dekat kau?" -Jung Hoseok. "Apa dia?" -Park Jimin. "Kahwin dengan adik aku, dia tak ada siapa- siapa di korea ni. Aku risau kalau aku tak ada nanti, dia hidup tanpa sesiapa." Berkahwin...