Bab 24❄💫

7.5K 610 41
                                    

🌼

"Thank you"

Areum mengejar langkah kaki Jimin yang dah berdesup berjalan ke tempat parking kereta. Eheh dia ni, ingat ni macam dekat korea ke ambil kereta kat parking lot.

"Eh? Kereta awak?"

"Yep, PA aku hantar. Masukkan beg kau cepat, kita pergi hotel. Nak mandi." Arah Jimin sebelum dia masuk ke perut kereta. Laju Areum humban bagasinya ke dalam tempat duduk belakang sebelum dia humban jugak dirinya masuk kedalam kereta di tempat duduk belakang.

"Yahh cepatlah jalan"

"Fikir aku driver kau? Duduk depan!" Jimin menjeling dari cermin pandang belakang. Areum mencebikkan bibir, mahu tak mahu dia keluar dari kereta dan duduk di hadapan. Seatbelt dipasang dan Jimin memandu keluar dari kawasan airport menuju ke hotel.

"Jimin.."

"Em?"

"Malam ni tak ada event apa- apa kan kat hotel?" Soal Areum, dia switch on smartphonenya sebelum menekan google. Mahu mencari tempat- tempat menarik di maldives. Yelah, takkan nak berkurung kat dalam bilik je.

"Tak ada"

"Yeah! Boleh tidur!!"

"Tak puas lagi ke tidur dalam flight?"

"Habis tu, awak nak saya buat apa? Awak bukannya layan saya sangat pun. Kalau tak ada kerja awak hadap phone 24 jam. Eich, kahwinlah dengan phone tu!" Areum membebel. Jimin tidak merespon lagi, dia tetap fokus dengan pemanduannya.

"Jimin.."

"Eum?"

"Nak buat apa nanti?"

"Something else."

"What is something else? Saya rela tidur seharian dan makan chocolate cake dari doing that something else" balas Areum. Jimin mengerling sekilas sebelum dia membelokkan kenderaan.

"Other than eating and sleeping-"

"Cuddle?"

Keduanya terdiam. Jimin membisu, Areum terkebil- kebil. Sebenarnya dia sendiri pun tak faham dengan perkataan cuddle yang dia sebut. Ha tulah main hentam je sebut. Kan tak bersuara Jimin jadinya.

"You want to cuddle me?"

"More that cuddle?"

"Areum, you don't have idea with what are you saying to me now, right?" Suara Jimin bertukar lembut. Dia mengerling sekilas ke arah Areum yang sedang mengerutkan dahinya.

Wehh aku betul- betul tak faham!

"Aih jinjja.." Jimin mengeluh kecil, dia sembunyi senyum. Areum hanya buat muka blur, nasiblah Jimin tengah memandu kalau tak habis pipi lelaki itu dia hujani dengan ciuman. Eich. Gelojoh!

"Saya nak tanya mama-"

"Tanya apa?"

"Maksud cuddle-"

"Jangan nak mengada. Kau tutup tu phone sekarang. Jangan memandai-mandai nak tanya mama" Jimin memberi amaran tegas sebelum memarkingkan kereta di kotak parking di hadapan AJ's Hotel.

"Eee cuba cakap lembut- lembut. Saya mana tahu maksud cuddle tu apa"

Jimin melangkah keluar dari kereta. Beberapa staf hotel berlari- lari anak mendapatkan Jimin untuk mengambil bagasi dari kereta.

"Good morning, sir ,miss. Come with me, i'll show your room. Here" Lelaki tersebut menghulurkan tapak tangannya ke arah aku dan sepantas kilat Jimin menarik tapak tangan aku dan menggenggamnya erat. Dia jeling aku dengan jelingan tak puas hati.

Dia tarik aku mengikuti lelaki tadi sampai dihadapan bilik, dia tetap pegang tangan aku, lagak macam aku ni nak lari dari dia.

"Thank you sir, enjoy your honeymoon!"

Serta merta aku membahang. Aku jeling Jimin, dia batuk kecil sebelum pintu bilik dia tolak dan bergerak masuk kedalam. Tangan aku aku renung, huaaa!! Jimin, jangan buat aku galau boleh tak?

"Kau suka?"

"Apa?"

"Bilik ni" Jimin melabuhkan punggung di birai katil. Rambut hitamnya dia raup belakang sebelum menongkat badannya dengan tangan, mengelak dari berbaring.

"Bolehlah, katil pun besar. Empuk pun empuk! Hiyahhh" Areum melompat baring atas katil. Ya tuhan, nikmatnya tak terkata! Kau bayangkanlah berapa jam duduk atas flight tu, mahu rata punggung dia.

"Empuk ke.."

"Wuargh!!" Areum bergolek menjauhi Jimin bila lelaki itu ikut membaringkan tubuhnya di samping Areum. Sikit lagi dia jatuh gedebuk atas lantai jika tidak ada tangan yang menahan.

"Lasaklah kau ni, kalau jatuh nanti mengaduh sakit pulak-"

"Yang awak baring tak bagitau saya tu kenapa?! Saya hampir terkena sakit jantung sebab terkejut tau tak?" Areum duduk bersila atas katil. Jimin kekal berada dalam posisi baring.

"Besar sangatlah"

"Apa yang besar?"

"Katil ni.."

Areum mengecilkan anak mata. Cuba mentafsir tentang apa yang Jimin cuba sampaikan.

"Dahlah saya nak mandi" Areum mengalah. Dia melompat turun dari atas katil sebelum menghampiri bagasinya. Membulat anak matanya bila melihat isi dari bagasi tersebut.

"Jimin! Kenapa dalam beg saya hanya ada kemeja, night gown dan liggerie??!" Teriak Areum.

"Manalah aku tahu"

"Eeee apa bendaa"

"..guna benda yang mama dah sediakan dalam beg tu ya?"

Haaaa Puan Park! Kenapa nakal sangat ni?!!

.

.

To be continue..

[C] OREITHYIA | 지민 ✓Where stories live. Discover now