'Goed, kunnen we?' fluisterde ik.
'Nog 10 minuten.' antwoordde Scott zachtjes. Ik zuchtte. Mijn zwaard prikte niet in mijn rug zoals dat van vorige week -dat komt misschien ook omdat ik hier wel de schede van had en die zo vastgemaakt had-, maar ik had energie te veel. Nu alles boven gekomen is had ik echt veel meer energie. Het was raar, maar ik wende eraan.
10 minuten later begonnen we aan de klim op de omheining en glipten we zo weer weg. Normaal moesten mijn broers op mij wachten, maar nu was ik sneller. Ha! Ik greep de tak vast, meteen de kracht van de boom onder me voelend, sprong met een salto-achtig iets erop en liep meteen door naar beneden, voor de jongens me zouden raken en ik terug op de grond zou belanden. Ik leunde ontspannend tegen de boom, genietend van de ruwe kracht naast me.
'Dat gaat al een pak vlotter.' grapte Aryan toen hij naast me kwam te staan. Scott was de laatste om erbij te komen.
'Haha.' zei ik. Die salto was inderdaad wel een nieuw iets. Het was leuk om dat te doen oké? Niets aan te doen. En ik wist dat ik het kon riskeren, want mijn zwaard zat goed vastgemaakt op mijn rug.
'Goed, voor jullie gaan kibbelen en ons allemaal verraden, zullen we verder gaan?' zei Scott.
Ik knikte en ook Aryan zweeg.
'Goed zo.' Hij begon de lopen op een drafje, en wij renden achter hem aan.
'Klaar voor je eerste echte sprint zusje?' zei Aryan met een lach. Ik heb echt medelijden met hen: ze hebben zich 5 jaar voor mij moeten inhouden zodat ik kon volgen. Ik vond het al vervelend om met het rennen mee te rennen op het menselijke tempo, wat moet dat geweest zijn als je weet dat ik ooit ook zo snel zou kunnen rennen en toch moeten inhouden? Nu ja, daar moeten we ons nu geen zorgen meer over maken.
'Kom maar op.' Hij grijnsde en hij en Scott versnelden, maar ik was sneller. Altijd zo geweest voor we dit alles kregen, en nu terug. Zij waren toen wel sterker, dus nu zal dat ook wel zijn.
Nu waren we er opeens op 6 minuten. Dit is misschien een beetje eng. Wij renden aan meer dan 250 per uur nu. De som was makkelijk, de afstand was 25 kilometer, dat deden we op 6 minuten. Maal 10 dus. Dat betekent ook dat ik hiervoor al 50 per uur rende. Dat is ook eng om te horen.
We kwamen slippend aan op het veld aan, als 1 van de eersten, zoals te verwachten.
'Grey 1 tot 3.' zei Angelo. Ja, ik snap het wel. Het is makkelijker om te zeggen als onze 3 namen.
'Ja?' we draaiden ons meteen in zijn richting.
'De nieuwe wapens zijn er.' zei hij. Mijn hard maakte een sprongetje en ik volgde meteen naar de achterkamer. Ik zag niet dat mijn broers geheimzinnig naar elkaar lachten.
Ik liep naar de eerste doos en checkte de geweren. Die vond ik maar niets. Zo ongeveer ook het enige wapen dat ik niets vond. Ik was meer voor de oudere. Was ik ook beter mee. Dan de dolken en messen. Dat was makkelijk te testen of ze scherp genoeg waren. Als je er je haren mee kunt bijsnijden zijn ze echt vlijmscherp, net wat we moesten hebben dus. Ik testte enkele messen en schoof nog eens op. Granaten ga ik niet testen, dat was voor de perfecte werpers onder ons. Ik niet dus. De speerpunten voelden ook behoorlijk scherp en de shuriken waren ook niet slecht. Al waren die "maar" hulpwapens. Voor als je bijvoorbeeld zonder kogels zou raken ofzo. Verder zaten er nog katana's, katapulten en enkele vechtstokken bij. Dat zo'n grote leveringen nooit zijn opgevallen. Wel ja.
'Moeten wij iets verder krijgen?' vroeg Aryan.
'Ja.' Angelo haalde enkele wapens eruit. Vooral dolken en pistolen. 'Er zal zondag iemand langskomen voor jullie om 11 uur 45. Zorg dat hij de spullen doorkrijgt.'
We knikten. 'Jullie zullen ook informatie krijgen, onthoud die, en neem het geld ook mee.'
'Hoeveel?' vroeg ik meteen. Dan kan ik dat ergens nadenken.
'26.4.'
'Duizend.' zei voegde ik toe. Er werd geknikt.
'Welk land?' vroeg Scott. Rebellen in Thania kregen gratis door. Buitenlanders niet.
'Shannvedo.' We knikten.
'Zullen wij de wapens maar dragen?' zei Aryan.
'Ik wil er best ook enkele dragen.' zei ik.
'Nee dat moet niet. Jij hebt je eigen wapens om mee te nemen.' zei Scott.
'Volgens mij heb ik er maar 1 hoor. Waldeinsamkeit.' zei ik. Jep, rare naam voor een zwaard, ik weet het, maar de betekenis is wel mooi. Het is Duits voor het gevoel van eenzaamheid en verbinding met de natuur als we alleen zijn in het bos.
'Niet meer.' Ik fronste en draaide me om naar Scott, die een bekend iets in zijn handen had. Zelfs al had ik het nog nooit gezien herkende ik het. Een sierlijke recurveboog in een licht hout, dat in het licht een goudachtige schijn had. Ik wist zo al hoe het eruit zou zien in het daglicht. Er waren enkele sierlijke krullen op het hout gemaakt. Ik vond hem prachtig.
Over Scott's arm hingen een leren band, met daaraan een pijlkoker, vol met pijlen.
'Zeg niet dat die voor mij is.' bracht ik uit.
'Als je hem kunt hanteren wel.' zei Aryan. Scott liet Duende voorzichtig in mijn handen vallen. Ik nam hem vast en spande de pees eens op.
'Hoe hebben jullie dit in handen gekregen?' vroeg ik verbaasd, terwijl ik voorzichtig de boog liet zakken en de pees terug losliet.
'Connecties.' zei Aryan schouderophalend.
'Ben je er zo verbaasd over? Je hebt het kleine broertje van commuovere.' zei Scott. Mijn vrije hand ging even naar mijn zwaard, dat ik snel aantikte. Als we echt in een gevecht komen zal Waldeinsamkeit waarschijnlijk dus op mijn heup mogen hangen.
'Goed dan. Geef me die pijlen maar eens. Dan zien we wel of de zo ongeveer belangrijkste en bekendste boog in heel Thania iets voor mij is.' zei ik met een klein gevaarlijk lachje.
________________________________________________________________________________
GOED, LATEN WE MAAR BEGINNEN. DE VAKANTIE WAS BEST LEUK: HET LEUKSTE WAS TOEN MIJN BROER MEE MOCHT DOEN MET EEN SPELLETJE BIJ DE BINGO EN DUS VOORAAN STOND EN IK NET -DOORDAT HIJ DE GOEDE STOKKEN TROK- BINGO KREEG, EN DUS OOK NAAR VOREN MOCHT.
ALS GOEDMAKER (EN INHALER) VAN DIT WEEKEND KOMT ER DUS EEN TWEEDE HOOFDSTUK VANDAAG, OOK OP MIJN ANDERE BOEK.
DAN WIL IK NOG IETS DOEN WAT IK ANDERS VRIJWEL NOOIT DOE, MAAR F*CK IT, IK GA NAAR HET 6E MIDDELBAAR, IK MAG EENS IETS GEK DOEN. DUS WIL IK OOK DE EERSTE 2 MENSEN DIE GEVOTED EN GECOMMENT HEBBEN EVEN IN DE BLOEMETJES ZETTEN: TheresaGrayHerondale en EmmaH_27 . IK HEB DE RARE GEWOONTE OM HEEL ERG BLIJ TE WORDEN BIJ 1 VOTE OF REACTIE, DUS DAMES, HEEL ERG BEDANKT. HET BETEKENT HEEL VEEL VOOR ME OM TE WETEN DAT ER TOCH MENSEN ZIJN DIE DIT LEZEN EN HET OOK NOG EENS GOED VINDEN.
DAT WAS HET ZO ONGEVEER, DUS TOT DE VOLGENDE UPDATE!!
JE LEEST
The golden bow
FantasyIn een gemeenschap, volledig gecontroleerd door de overheid word iedereen die anders is meteen geliquideerd. Of dat denken ze toch. De jeugd wordt opgesloten in opvoedingscentra van de overheid. Zo ook Rosalie. Maar zij heeft een probleem. Ze is zo'...