Training

301 16 14
                                    

Ik gooide de pijlenkoker voorzichtig over mijn schouder en volgde de jongens naar buiten, waar de oefenpoppen -voor de nieuwere- en schietschijven stonden. 

'Goed, probeer maar van.. hier.' Aryan markeerde een plekje door voorzichtig een bloem te laten groeien. Ik kon ook gewoon naar je toe komen hoor. Maar ja. Het is leuk om zo af en toe je krachten te gebruiken. 

April en Pearl hadden zo te zien de anderen al ontvangen, want er stond al een groep van toch zo'n 19 man, 23 met ons erbij. 

April en Pearl glimlachten even in mijn richting. Ah, de jongens hadden het aan hen gezegd, maar ik had er niets van gehoord? Goed, het was een verrassing voor mij, maar dan nog. Er ging gemompel door de groep toen ze zagen dat ik Duende vast had. Ik ademde diep in en uit terwijl ik naar hem toe liep en een pijl uit de pijlkoker nam. Ik legde de pijl al op de pijlsteun en ging op de plek staan die mijn broer had aangewezen. Het was een moeilijke hoek, maar niet onmogelijk. Ik had het al eerder gedaan, en die boog lag veel minder goed in mijn hand als deze. Net alsof deze speciaal voor mij gemaakt was. Hij knikte en zette 2 passen achteruit, zodat ik de ruimte had. Ik spande de pees op en ademde diep in en uit, waarna ik richtte. Nog eens in en ik liet de pees los. Ik liet de boog langzaam zakken terwijl de pijl naar zijn doel vloog.. en raakte!

Ik liet mijn ingehouden adem opgelucht ontsnappen en maakte vanbinnen een vreugdesprongetje. Of 20. Mijn broers lachten beiden naar mij en ik keek rond naar de groep. 

'Wat staan jullie hier nog te doen? Het is hier geen vertoning. Hup, trainen.' Meteen rende iedereen weg, zich klaarmakend voor de training. Dacht ik ook ja. Ik liep naar de schietschijf en trok de pijl er voorzichtig uit. 

Wel leuk om te weten dat -hoewel ik 16 ben- ik mannen van 38 kan commanderen. 

'Wil je tegen mij of wil je je nieuwe speeltje uitproberen?' lachte Aryan. 

Mijn hand ging naar mijn zwaard, dat is snel ronddraaide in mijn hand. 'Zeker dat je het wilt proberen?' 

'Oh ja.' Hij nam zijn zwaard ook. Ook een geweldig goed en ook het kleine broertje van een ander zwaard, maar ook van een andere wapenmaker. We zijn gewoon kieskeurig in onze wapens oké? 

'Geen verwondingen?' vroeg ik.

'Geen verwondingen.' bevestigde Aryan. 

'Goed.' 

We knikten elkaar toe als teken van respect en gingen klaarstaan. 

...

'Je hebt nieuwe moves geleerd.' lachte ik terwijl ik zijn slag pareerde. 

'Jij bent er anders ook niet slechter op geworden.' antwoordde Aryan heigend, maar ook lachend, wegduikend voor mijn zwaard. 

'Goed, iemand die nu tegen mij wil.' zei Scotts stem. Aryan stak net vooruit en ik deed iets flikflak-achtig achteruit, in de beweging trappend tegen zijn zwaard, dat naar mij toe vloeg. 

Ik grijnsde en greep het vast, terwijl mijn eigen zwaard al vooruit schoot, richting zijn keel. 

'Ik win.' zei ik met een speelse grijns. 

'Scott! Had je mond gehouden!' lachte Aryan terwijl ik hem zijn zwaard terug gaf. 'Goed gedaan zusje.' 

'Ja, die snelheid is heel handig. Mijn eerste keer gewonnen waarbij we beiden ons best deden!' Ik had nog nooit van ze gewonnen waarbij we echt ons best deden. Zij hadden altijd het voordeel van hun snelheid. Gezien ze 5 keer sneller als ik waren geweest, is het misschien geen wonder dat ik nu pas voor het eerst won. Ik ben er wel enkele keren heel dichtbij geweest, maar dit is de eerste echte keer. 

'Ik ga wel wat met Duende werken.' zei ik. 

'Goed.' Scott nam mijn plaats in en ik nam de boog al van mijn rug af. Het was raar om extra op te moeten letten tijdens het vechten dat ik die niet per ongeluk vernielde, maar het was me toch gelukt. 

Ik ging voor de schijf staan en schoot 3 pijlen snel achter elkaar, alle 3 in de roos. Ik ging ze snel terug halen en stak ze terug in de koker. 

Zo nog enkele keren tot Aryan naast me kwam staan. 'Gewonnen. Jouw beurt om tegen Scott te gaan.' Ik knikte terwijl Aryan zijn shuriken bovenhaalde. Ik gooide mijn boog weer over mijn rug en liep naar Scott. Dit ging leuk worden, zwaard tegen een vechtstok en dolken. We hadden wel allemaal andere wapenvoorkeuren. 

Ik verloor nipt. Wel ja, dan hebben we dat ook weer gehad. Enkele mensen waren al weg, nu ja, enkele? Zo'n 15. We waren nog met 8. 

'Wil jij eens tegen mij.' zei Pearl. 

'Jep.' 

Deze keer won ik wel weer. 'En de student verslaagt de meester.' zei ik met een grijns terwijl ik mijn hand uitstak en haar rechttrok. 

'Goed gedaan. Ik zie dat je eindelijk het volledige pakket gekregen hebt?' 

Ik knikte. 'Als je er ooit problemen mee hebt?' 

'Weet ik u te vinden.' zei ik. 'Maar ik moet gaan. Anders val ik morgen nog in slaap tijdens de lessen. Er moeten echt meer trainingen zijn zaterdagavond. Dan kunnen we uitslapen.' 

'We zullen eraan denken.' zei ze. Ik knikte. 

'Tot snel.' 

'Tot snel.' 

Ik liep naar mijn broers en merkte dat de wind een beetje aan het aantrekken was. Dat kan wel. Volgens mij ging het morgen regenen, maar dat was natuurlijk maar een gevoel gebaseerd op het weer van de laatste dagen en het seizoen. Het had ook even geregend tijdens de trainingen, maar niet veel. 

'Zullen we gaan?' 

'Ja, anders merken ze het nog.' zei Scott.

'En ik ben gewoon moe.' zei Aryan. 'Die lessen zijn vermoeiender als ze lijken, dus ben ik de rest van de dag ook moe.' Ik rolde met mijn ogen en rende met mijn broers weg van het terrein. We waren -ongeacht de trainingen- nog altijd binnen de 8 minuten aan het IOJ. Hmm. Toch iets trager. We slopen alle 3 tezamen de boom in en gingen op de tak zitten, klaar om te springen toen een stem klonk. 

'Goed, komen jullie er zo uit, of moet ik jouw broers ook even demonstreren hoe ik je de vorige keer pakte?' 


The golden bowWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu