(Dit is een kort hoofdstuk, alvast een waarschuwing!) - Anna Todd
Harry's POV.
"Wees geen klootzak." Ik duw de deur open en hij zet een stap naar achteren.
"Waarom ben je hier," vraagt hij met een diepe frons op zijn gezicht. Ik zou hem eigenlijk moeten vragen waarom de fuck hij hier is. We zijn drie dagen apart van elkaar en deze klootzak is hier met haar.
"Haar auto afzetten. Is ze hier?" Ik probeer om hem heen te kijken maar ik kan niks zien. Ik heb mezelf de rit hiernaartoe voorgehouden dat ik niet wilde dat ze me hier heeft gezien of zich gisteren herinnert, maar ik hield mezelf voor de gek.
"Misschien. Weet ze dat je komt?" Noah kruist zijn armen en ik heb elk beetje zelf controle nodig hem niet op de grond te gooien, over hem heen te stappen... nee op hem.. en haar te gaan zoeken.
"Nee, ik wil alleen zeker weten dat het goed met haar gaat. Wat heeft ze je vertelt?" vraag ik hem.
"Niks, maar dat hoefde ook niet. Ze hoeft me helemaal niks te zeggen, ik weet dat ze niet hiernaartoe zou komen als je haar niet iets had aangedaan."
"Je hebt het verkeerd, ik was het niet.. deze keer." Ik frons en hij kijkt verbaasd.
"Kijk, ik weet dat je me haat en daar heb je ook alle recht toe maar ik zal haar op welke manier dan ook zien, dus je kunt of aan de kant gaan of ik zal.."
"Harry?" Tessa's stem is een zachte fluister, bijna verloren in de wind, als ze achter hem verschijnt.
"Hey," Mijn voeten dragen me naar haar toe en Noah gaat aan de kant. "Gaat het goed?" vraag ik haar. Ik neem haar wangen tussen mijn koude handen.
"Ja, het gaat," liegt ze.
"Weet je het zeker? Hoe voel je je? Heb je wel geslapen? Heb je hoofdpijn?" De vragen rollen van mijn lippen.
"Ja, wel oké, een beetje, en ja," beantwoordt ze mijn vragen maar ik ben mijn vragen al vergeten.
"Wie heeft het he vertelt?" vraagt ze met rode wangen.
"Molly,"
"Molly?
"Ja, ze belde me toen je.. uhm, in mijn oude kamer was." Ik kan de paniek in mijn stem niet onderdrukken.
"Oh," Ze kijkt fronsend langs me heen in het niets.
Herinnert ze zich dat ik er was?
Wil ik dat?
Ja, natuurlijk wil ik dat.
"Maar het gaat wel?"
"Ja,"
"Wat is er precies gebeurd?" vraagt Noah en ik kijk Tessa echt aan. Ik kan aan haar uitdrukking zien dat ze het hem niet heeft vertelt, en dat ze dat ook niet wil. Ik vind dat idee leuker dan ik zou moeten.
"Niks, maak je er geen zorgen om," antwoord ik zodat zij niks hoeft te zeggen.
"Was het serieus?" dringt hij aan.
"Ik zei, maak je er geen zorgen om." grom ik. "Ik heb je auto afgezet," vertel ik haar.
"Echt?" Vraagt ze.
"Ja, het stond daar op de parkeerplaats met al je spullen erin."
"Bedankt. Ik dacht dat Steph de banden wel had lekgestoken ofzo." zegt ze zuchtend. Bij elk woord zakken haar schouders verder naar voren.
"Waarom ben je naar haar toegegaan? Uit alle mensen wie je kon kiezen?" vraag ik haar. Ze kijkt naar Noah, en dan weer naar mij.
Hij knikt, werpt me een blik toe die blijkbaar waarschuwend bedoeld is en laat ons dan alleen achter in de kleine woonkamer.
"Waarom zij? Vertel het me alsjeblieft," herhaal ik.
"Weet ik niet. Ik had niks anders, Harry."
"Je had naar Liam kunnen gaan, je hebt daar toch bijna je eigen slaapkamer."
"Ik wil hun er niet steeds bij betrekken. Ik heb dat al vaak genoeg gedaan en het is niet eerlijk tegenover hun."
"En omdat je wist dat ik daar naartoe zou gaan?" Voeg ik toe. Ze kijkt naar haar handen.
"Dat zou ik niet hebben gedaan,"
"Oké,"
Fuck, dat is niet wat ik bedoelde.
"Zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde dat ik je de ruimte zou geven," geef ik toe.
"Oh," fluister ze zachtjes, peuterend aan haar nagels.
"Je bent erg stil."
"Ik ben gewoon.. ik weet het niet. Het is een erg lange dag geweest." Ze fronst. Ik wil naar haar toe lopen, de frons tussen haar wenkbrauwen wegstrijken en de pijn weg kussen.
Nee, Harry. Zayn. Zei ze in haar gedrogeerde staat.
"Weet ik. Herinner je het je nog?" vraag ik haar, onzeker of ik haar antwoord wel wil horen.
Ik reken erop dat ze me zal wegsturen of uitschelden, maar dat doet ze niet. Ze knikt alleen maar en gaat op de bank zitten. Ze gebaart dat ik bij haar moet gaan zitten.
.....
:)
JE LEEST
After 3 (Dutch/Nederlands)
ChickLitHet gepassioneerde verhaal van Tessa en Harry gaat verder als familiegeheimen, ernstig verraad en carrière mogelijkheden hun uit elkaar dreigen te drijven. Alle rechten gaan naar Imaginator1D. Ik heb dit boek vertaalt. Dit is het derde deel in de af...